روزنامه آرمان يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ در شماره شماره 3273 خود ارائه تحلیلی هدفمند از وضعیت اصولگرایان و اصرار بر "خودمحوری" استثنایی ایشان در این انتخابات نوشت:"اصولگرایانی که زمانی جامعتین را محور تصمیمات خود قرار می‌دادند، اکنون از آن عبور کرده و به جمنا رسیده‌اند. اشخاصی از دولت قبل، مجلس گذشته و برخی شکست‌خوردگان انتخابات ۹۲ گرد هم جمع شدند تا برای انتخابات ۹۶ برنامه‌ریزی کنند. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا این جریان و طیف خواهد توانست که برای انتخابات آینده به شکلی واحد یا با انشقاق کمتری در مقابل حسن روحانی قرار گیرد." این روزنامه همچنین بقایی را ادامه دهنده! گفتمان احمدی نژاد معرفی نمود و افزود :"البته حضور یاران احمدی‌نژاد را نیز نباید از یاد برد. حمید بقایی برای احیای گفتمان احمدی‌نژاد به میدان آمده است، پس باید منتظر ماند که در آینده سپهر سیاست ایران چه نهفته است."

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ این روزنامه به بهانه بررسی اوضاع و احوال اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو، تحرکات جمنا، پایداری و یاران احمدی‌نژاد به مصاحبه ای با امیر محبیان پرداخته است که بخش های مهم آن بدین شرح است:

?شاید بعضی ها در جمنا فکر کنند که احمدی نژاد و تمیش‌، بقایی را به صحنه آوردند تا با یک کیش شورای نگهبان مات شوند که این برداشت‌ها ساده انگارانه است.

?بازی احمدی نژاد چند لایه است و هر لایه اهداف خود را دنبال می‌کند.

?پایداری‌ها قصد دارند با نوسان میان جمنا و هواداران احمدی‌نژاد از هر دو طرف امتیار بگیرد که حتما در امتیاز گرفتن از احمدی‌نژاد و هوادارانش نتیجه مطلوب را نخواهد گرفت.

?[درخصوص حمایت لاریجانی از جمنا] ؟؟
در مورد آقای لاریجانی هم با نگاهی به عوامل تشکیل دهنده جمنا به روشنی می‌توان به نقش تاثیرگذار ولی پنهان آقای لاریجانی در جمنا پی برد.

?جمنا نیز وقت خود را در مسیر رسیدن به کاندیدای نهایی مصروف کسانی می‌کند که هر کدام به تنهایی قدرت جذب رای قابل اعتنایی را ندارند و در این میان فقط وقت را می‌کشد.

?احمدی‌نژاد اساسا به توان مدیریتی اصولگرایان مشکوک است و بر این ضعف تصمیم گیری و کند بودن در بازی‌های سیاسی سرمایه‌گذاری کرده است. او همیشه با سرعت تصمیم‌گیری خود و نیز اقدامات پیش‌بینی نشده‌اش، آنها را پشت سر گذاشته است

?پایداری هم با شرط‌گذاری‌های خود نقش ترمز را برای جمنا بازی می‌کند و هدف نهایی‌اش بیش از معرفی کاندیدای مطلوب خود آن است که جمنا مسیرش به سمت قالیباف نرود.

?مطرح کردن نام حجت الاسلام رئیسی برای کاندیداتوری در جمنا در راستای دو سناریو صورت گرفت، نخست آنان(پایداری‌ها) که می‌خواستند با طرح نام او از بیرون از جمنا، عملا جمنا را به انفعال کشانده و کاندیداهای مطرح شده درون جمنا به‌ویژه قالیباف را به حاشیه ببرند. دوم کسانی(موافقان رییسی و قالیباف) که فکر کردند حالا که موج تخریب روی قالیباف زیاد است، با طرح رئیسی، قالیباف را درمقام معاون اول یا معاون اجرایی مطرح ساخته و ضعف اجرایی رئیسی را بدین وسیله رفع نماییم.

?احمدی نژاد با ذهنیت یک مهندس به انتخابات نگاه می‌کند، نگاه او به انتخابات میکانیکی است نه دینامیکی. بنابراین با گرایش‌های درونی و تمایلات کار نمی‌کند، بلکه با مهره‌ها و مولفه‌های عینی و ملموس کار می‌کند.

?دو عامل "سرعت عمل و فشار وارده" نقش کلیدی در معادلات آقای احمدی نژاد دارد.

?حمایت مشایی از بقایی که نقطه اختلاف پایداری با احمدی‌نژاد است، باعث خواهد شد به گمان او احمدی‌نژادی‌های محض به میدان آمده و هواداران با ناخالصی چون پایداری و یکتا از میدان بیرون می‌روند.

?به گمانم هدف اولیه تیم احمدی نژاد از معرفی بقایی رای‌آوری او نیست بلکه حفظ موقعیت بازی‌سازی احمدی‌نژاد در صحنه ولو با عدم حضور او و صف بندی روشن با سایر اصولگرایان و جلوگیری از مصادره رای احمدی‌نژاد توسط آنها و مهم‌تر از همه ذکر مستمر نام احمدی‌نژاد است.(+)