با این همه تخلف و نقض متعدد شروط رهبری در خصوص چگونگی اجرای برجام، چگونه شورای عالی امنیّت ملّی و ناظران اجرای آن لب فروبسته اند؟! ؛ آیا رد صلاحیّت معدود نمایندگان مخالف برجام تحمیلی دیگر نمایندگان را نیز به سکوت واداشته ؟!؛ خودعمارپندارانی که دولت های دهم و نهم و شخص دکتر احمدی نژاد و یارانش را به گزاف متهم به زاویه گرفتن از رهبری می کردند چرا لب فروبسته اند و به تخلف از فرامین رهبری در شورای عالی امنیّت ملّی سکوت کرده اند!

«پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ رهبر معظم انقلاب- ۲۹ مهرماه ۹۴:"چگونگی رفتار و گفتار دولت آمریکا در مسئله‌ هسته ای و مذاکرات طولانی و ملال‌آور آن، نشان داد که این نیز یکی از حلقه‌های زنجیره‌ی دشمنی عنادآمیز آنان با جمهوری اسلامی است. فریب‌کاری آنان در دوگانگی میان اظهارات اوّلیّه‌ی آنان که با نیّت قبول مذاکره‌ی مستقیم از سوی ایران انجام میشد، با نقض عهدهای مکرّر آنان در طول مذاکرات دوساله و همراهی آنان با خواسته‌های رژیم صهیونیستی و دیپلماسی زورگویانه‌ی آنان در رابطه با دولتها و مؤسّسات اروپاییِ دخیل در مذاکرات، همه نشان‌دهنده‌ی آن است که ورود فریب‌کارانه‌ی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، نه با نیّت حل‌وفصل عادلانه، که با غرض پیشبرد هدفهای خصمانه‌ی خود درباره‌ی جمهوری اسلامی صورت گرفته است. محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه،‌ میتواند به خسارتهای بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود."

فاز اول : 

شروط تصریح و تأکید شده امام خامنه ای در نامه به رئیس جمهور(1):

اوّلاً: از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریمهای ظالمانه‌ی اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرائی شدن آن در برجام به بعد از اقدامهای ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرفهای مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ی آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریمها است. در اعلام اتّحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریمها بکلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریمها باقی خواهد ماند، به‌منزله‌ی نقض برجام است.
ثانیاً: در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.
ثالثاً: اقدامات مربوط به آنچه در دو بند بعدی آمده است، تنها هنگامی آغاز خواهد شد که آژانس، پایان پرونده‌ی موضوعات حال و گذشته (PMD) را اعلام نماید.
رابعاً: اقدام در مورد نوسازی کارخانه‌ی اراک با حفظ هویّت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن درباره‌ی طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد.
خامساً: معامله‌ی اورانیوم غنی‌‌شده‌ی موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن دراین‌‌باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور، باید بتدریج و در دفعات متعدّد باشد.
سادساً: مطابق مصوّبه‌ی مجلس،‌ طرح و تمهیدات لازم برای توسعه‌ی میان‌مدّت صنعت انرژی اتمی که شامل روش پیشرفت در مقاطع مختلف از هم‌اکنون تا پانزده سال و منتهی به ۱۹۰ هزار سو است،‌ تهیّه و با دقّت در شورای عالی امنیّت ملّی بررسی شود. این طرح باید هرگونه نگرانی ناشی از برخی مطالب در ضمائم برجام را برطرف کند.
سابعاً: سازمان انرژی اتمی، ‌تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف را در مقام اجرا به‌گونه‌ای سامان‌دهی کند که در پایان دوره‌ی هشت‌ساله هیچ کمبود فنّاوری برای ایجاد غنی‌سازیِ مورد قبول در برجام وجود نداشته باشد.
ثامناً: توجّه شود که در موارد ابهام سند برجام، ‌تفسیر طرف مقابل مورد قبول نیست و مرجع، متن مذاکرات است.
تاسعاً: وجود پیچیدگی‌ها و ابهامها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلّفات و فریب‌کاری در طرف مقابل بویژه آمریکا، ایجاب میکند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند، برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهّدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است،‌ تشکیل شود. ترکیب و وظایف این هیئت باید در شورای عالی امنیّت ملّی تعیین و تصویب شود.

با توجّه به آنچه ذکر شد، مصوبه‌ی جلسه‌ی ۶۳۴ مورخ ۹۴/۵/۱۹ شورای عالی امنیّت ملّی با رعایت موارد یاد شده تأیید میشود.

فاز دوم :

اعترافات تلخ عراقچی از واقعیات برجام- چهارشنبه ۲۳ دى ۱۳۹۴(2: واقعیت این است که همه تحریم ها لغو نشده و تحریم های اولیه پا برجا هستند/ قرار دادی در کار نیست؛ اراک را کشورهای خارجی بازسازی نمی کنند / بخاطر تست موشکی، طبق قطعنامه می توانند تحریم کنند!!!

فاز سوم:
... و حالا چند سؤال تأمل برانگیز:

✔️ 1- آیا وقتیکه اوباما و اروپا تضمین کتبی برای رفع تحریم ها ندادند(3) بلکه به بهانه های دروغین حقوق بشر و تجهیزات برحقّ موشکی، تحریم های قبلی را تمدید(4) و تحریم های جدیدی(5)و (6) و (7) و (8) بر قرار کردند ، تأکید صریح سخنگوی دولت یازدهم بر نقض شرط مقام معظم رهبری پیرامون چگونگی اجرای برجام و تأکید بر اینکه "تا زمانی که تعهدات(از سوی ایران) انجام نشود تحریم‌ها برداشته نمی‌شود!" خلاف شروط رهبری نیست؟!(9)

✔️2- وقتی آژانس که موضوعات گذشته ی PMD و فعالیّت های نظامی گذشته را با کمک خوابگزاران داخلی به دروغ سند کرده است به چه مجوزی خلاف نظر رهبری که مخالف امنیّت ملّی کشور است مسئولان عمل می کنند ؟! (10)

✔️ 3- وقتی که قرارداد قطعی و مطمئنی با کشورهای طرف مذاکره برای نوسازی آب سنگین اراک بسته نشده است ، اقدام خلاف قانون و شرع دولت یازدهم و تخریب اموال ملی در ازای گفته ی دروغ گویان جهانی و  سیمان ریزی در رآکتور اراک و اوراق سانتریفیوژهای فردو و نطنز بر خلاف شروط رهبری نیست ؟!(11)

✔️ 4- وقتی رئیس سازمان انرژی هسته ای در ادامه ادعاهای محمد جواد ظریف (12)و بر خلاف تأکید مقام معظم رهبری(13)  صریحاً در سیما در تقابل با رهبری می گوید به 190 هزار سو نیازی نداریم(14) و آغازجمع‌آوری سانتریفیوژها "قبل از انجام تعهدات طرف مقابل" از سوی ایران!!(15) در حالیکه حتی با شرایط کنونی برجام، رسیدن به ۱۹۰ هزار سو حداقل  ۳۸ سال زمان می خواهد(16)، بر خلاف شروط رهبری نیست؟! 

✔️ 5- اخراج یاران شهید احمدی روشن و دیگر دانشمندان جوان هسته ای(17) و (18) آیا با خواست مردم و رهبری در برخورداری از پیشرفت هسته ای که بدون آن در جهان آینده کشوری مقتدر و توانمند اقتصادی نخواهیم شد آیا بر خلاف منافع ملّی و جهانی ما نیست !؟

با این اوصاف چگونه شورای عالی امنیّت ملّی و ناظران برجام لب فروبسته اند؟! ؛ آیا رد صلاحیّت معدود نمایندگان مخالف برجام تحمیلی دیگر نمایندگان را نیز به سکوت واداشته ؟!؛ خودعمارپندارانی که دولت های دهم و نهم و شخص دکتر احمدی نژاد و یارانش را به گزاف متهم به زاویه گرفتن از رهبری می کردند چرا لب فروبسته اند و به تخلف از فرامین رهبری در شورای عالی امنیّت ملّی سکوت کرده اند!

 پاسخ خون شهیدان و ایتام ایشان را چه می خواهند بدهند ؟!

و قضاوت تاریخ و نسل های آینده از مسئولانی مرعوب و گیر کرده در لجنزار ثروت و قدرت را چگونه می خواهند از کارنامه ی خود پاک کنند ؟! 

ارجاعات :

1- نامه امام خامنه ای به رئیس جمهور در ۲۹ مهرماه ۹۴

2- اعترافات تلخ عراقچی از واقعیات برجام- چهارشنبه ۲۳ دى ۱۳۹۴(2) : واقعیت این است که همه تحریم ها لغو نشده و تحریم های اولیه پا برجا هستند

3- نقض یکی دیگر از شروط مصرح در نامه امام خامنه ای به رئیس جمهور-2؛ عباس عراقچی: آمریکا و اتحادیه اروپا قبلاً تضمین مکتوب داده اند + پاسخ

4- نقض یکی دیگر از شروط مصرح در نامه امام خامنه ای به رئیس جمهور؛ اوباما تحریم‌های ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد
5-کاخ سفید: برجام مانع اعمال تحریم های جدید نیست/ نقض دگرباره برجام از سوی آمریکا در قالب تصویب قوانین جدید6-کنگره به تحریم های جدید علیه ایران و سپاه پاسداران رای مثبت داد/ لغو تحریم ها توسط دولت امریکا به اخذ رضایت و اجازه کنگره منوط شد

7- کاخ سفید: برجام مانع اعمال تحریم های جدید نیست/ نقض دگرباره برجام از سوی آمریکا در قالب تصویب قوانین جدید

8- نقض زنجيره‌ای برجام و ساده لوحی ادامه دار غیردلواپسان!
9- تأکید صریح سخنگوی دولت یازدهم بر نقض شرط مقام معظم رهبری پیرامون اجرای برجام؛ تا زمانی که تعهدات انجام نشود تحریم‌ها برداشته نمی‌شود!

10- نقض یکی دیگر از شروط امام خامنه ای پیرامون توافق هسته ای/ یوکیا آمانو: نظارت‌های فراپروتکلی «برجام»، خاص ایران هستند.

11- -بتن ریزی در قلب رآکتور اراک قبل از هر گونه قرارداد با طرف چینی یا آمریکایی؛ نقض یکی دیگر از شروط مصرح در نامه امام خامنه ای به رئیس جمهور

12- ظریف : نیازی به 190 هزار سو نداریم؟!

13- بیانات امام خامنه ای در دیدار مسئولان نظام - ۱۳۹۳/۴/۱۶

14 - صالحی: نیاز به تأمین ۱۹۰ هزار سو البته یک نیاز فوری نیست بلکه حداقل تا ۸ سال دیگر سوخت نیروگاه بوشهر توسط روسیه تأمین می‌شود!

15- نقض یکی دیگر از شروط مصرح در نامه امام خامنه ای به رئیس جمهور؛ علی اکبر صالحی: ایران جمع‌آوری سانتریفیوژهای خود را آغاز کرد!!

16- عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس: رسیدن به ۱۹۰ هزار سو با این برجام ۳۸ سال زمان می خواهد!/ صالحی می گوید برنامه داریم اما ارائه نمی دهد!!
17- اخراج یاران «احمدی‌روشن» تایید شد

18- اسناد «اخراج محترمانه» همکاران شهید احمدی روشن از سازمان انرژی اتمی

 

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/ufvqG