حسینی با اشاره به سخن رئیس‌جمهور روحانی که گفته بود خزانه خالی است ادامه داد: کسانی که ادعای خالی بودن خزانه را می‌کنند چگونه بر اساس اظهارات رسمی سخنگوی دولت افزایش پرداختی 42 درصدی را در سال 92 نسبت به سال 91 داشته‌اند؟ مگر می‌شود با خزانه خالی چنین پرداختی داشت؟

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ وزیر سابق اقتصاددر مهمانی افطار جمعی از خبرنگاران در رئیس جمهور سابق گفت میزان نقدینگی در دولت‌های نهم و دهم 460 هزار میلیارد تومان بود اما این رقم در دو ساله دولت یازدهم به مرز 800 هزار میلیارد تومان رسیده است.
سید شمس‌الدین حسینی افزود : باید به دور از هیاهوها و طرح پرسش‌های دقیق نقد درست را فراموش نکنیم تا مردم بدانند چه اقداماتی شده و چه در حال انجام است. امروزه هر گزارشی را می‌خوانیم یا با افراد اقتصادی صحبت می‌کنید عنوان می‌شود که منابع دولت یازدهم از دولت دهم کمتر بوده است، در حالی که بر اساس گزارش‌های رسمی منابع مالی و پولی در دولت یازدهم 70 درصد رشد داشته است.
حسینی با اشاره به اینکه منتقدان دولت‌های نهم و دهم همواره می‌گویند رشد نقدینگی از حضرت آدم تا دولت دکتر احمدی نژاد در ایران 460 هزار میلیارد تومان بوده است افزود: این در حالی است که نقدینگی در همین دو سال دولت یازدهم به مرز 800 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به سخن رئیس‌جمهور روحانی که گفته بود خزانه خالی است ادامه داد: کسانی که ادعای خالی بودن خزانه را می‌کنند چگونه بر اساس اظهارات رسمی سخنگوی دولت افزایش پرداختی 42 درصدی را در سال 92 نسبت به سال 91 داشته‌اند؟ مگر می‌شود با خزانه خالی چنین پرداختی داشت؟
حسینی از برداشت بدون مجوز دولت از خزانه بانک مرکزی در اسفند ماه سال 92 خبر داد و گفت: حدود 10 هزار میلیارد تومان در اسفندماه سال 92 از خزانه بانک مرکزی به بهانه پول نفت برداشت کرده و هنوز برگشت نداده‌اند! این در حالی است که در 2 سال گذشته بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی بالغ بر 75 درصد افزایش پیدا کرده و البته مسکن مهر هم تعطیل است!
وی با بیان اینکه اگر این آمار واکاوی نشود می‌شود آب خوردن مردم را هم به تحریم‌ها ربط داد گفت: پس از سیاست تخریب دولت سابق هم‌اکنون که زمان پاسخگویی دولتمردان به این پرسش که شما چه کرده‌اید فرا رسیده است سیاست «شبح تحریم» را راه انداخته‌اند تا ناکارآمدی خود را به همه چیز ربط دهند!
حسینی افزود: در دولت قبل وقتی قیمت هر کیلو مرغ 100 تومان رشد داشت باید به همه جا از جمله مجلس پاسخگو می‌بودیم اما الان می‌بینید قیمت‌ها به راحتی بالا می‌رود و هیچ نهادی سوال نمی‌کند که چرا؟!
عضو سابق شورای پول و اعتبار افزود: افزایش قیمت دلار و درآمد حاصله از این موضوع به همراه واگذاری‌هایی که در دولت قبل انجام شده بود سبب شد تا دولت یازدهم سرمایه 64 هزار میلیارد تومانی آماده داشته باشد این در حالی است که اعلام می‌کنند واگذاری‌ها را قبول نداریم، جالب آنکه از قبل همین واگذاری‌ها سالیانه 10 هزار میلیارد تومان درآمد نقد دارند!
حسینی با اشاره به سختی‌های اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: من برای اجرای این قانون دچار مشکلات قلبی و در بیمارستان بستری شدم اما درآمد آن الان به این دولت می‌رسد.(+)

متن کامل گزارش "در افطاری احمدی نژاد با تیم رسانه ای اش چه گذشت؟ "

"Our President, analytical news site"