پایگاه اینترنتی عربی 21 به نقل از یک منبع آگاه در تیم انتقال قدرت به ترامپ گزارش داد که تولسی گابارد نماینده حزب دموکرات کنگره آمریکا، قرار است در کابینه ترامپ عضو باشد. از جمله مناصبِ احتمالی وی، سخنگوی وزارت دفاع و یا نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود. گابارد پیش از این، با کناره گیری بشار اسد رییس جمهور سوریه مخالفت کرده بود.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ در همین حال، ترامپ و گابارد در ملاقاتشان در نیویورک، سیاست آمریکا در سوریه، جنگ ضد داعش و دیگر چالش های فراروی سیاست های خارجی آمریکا را بررسی کردند.

گابارد پس از ملاقات با ترامپ گفت که وی در این دیدار نگرانی عمیق خود نسبت به ایجاد منطقه ممنوع پرواز بر فراز سوریه را ابراز کرده و به وی گفته که چنین اقدامی باعث افزایش کشتار، شدت یافتن بحران آوارگان و تقویت داعش و القاعده شده و ما را به درگیری مستقیم با روسیه پیش می برد که می تواند به جنگ اتمی منتهی شود.  
گابارد پیشتر درباره خطر تکرار سیناریوی عراق یا لیبی در سوریه در صورت سرنگونی اسد هشدار داده بود.
وی همچنین تأکید کرد که چنین تحولاتی باعث تقویت داعش خواهد شد و زمینه را برای سیطره این گروه تروریستی بر سرزمین های بیشتر هموار خواهد کرد که به افزایش تهدیدات علیه کشورهای منطقه می انجامد. 
گابارد در عین حال اعتراف کرد که در بسیاری امور با ترامپ هم عقیده نیست، اما سیاستمداران باید برای رفع مشکلاتی که مورد توجه ملت آمریکاست، با یکدیگر همکاری کنند.(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/1A58X