بسیار مهم: حتماً بخوانید=> رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان در مورخ 28 بهمن 1394 ضمن اشاره به نقشه دشمن خارجی و همصدایی عامدانه یا جاهلانه برخی در داخل با ایشان فرمودند : "دشمن درصدد آن است که افکار عمومی ما را از اهداف خود و نیّات پلید خود غافل نگه دارد؛ برنامه‌هایی را میچینند، قطعات جداگانه‌ای را در جاهای مختلف تدارک می‌بینند تا این قطعات را به هم وصل کنند، آن‌وقت آن نقشه و توطئه‌ی اصلی آنها تحقّق پیدا کند"؛ هاشمی رفسنجانی طی سخنرانی دیروز-30 بهمن 1394- خود ابعاد و گام های این نقشه را به خوبی توصیف می کند!

هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران با اشاره به سوره نصر خطاب به افرادی که در انتخابات از ایشان حمایت می‌کنند، گفت: از شما به خاطر هزینه و و قتی که گذاشتید، متشکرم، اما اشکال این بود که از من تعریف کردید، چراکه تعریف از من مشکلی را حل نمی‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب انتخابات در این کشور برگزار شده است، گفت: ساختار نظام، ساختار خوبی است و نمونه بی‌نظیری در دنیاست، اما به این ساختار خوب عمل نمی‌شود.

او افزود: حتی رهبری ما که جنبه اسلامیت نظام بر عهده اوست، در انتخاب دو مرحله‌ای برگزیده می‌شود؛ دلیل این کار آن است که توده مردم نمی‌توانند شرایط رهبری را تشخیص دهند و این کار از عهده مجتهد برمی‌آید. کمیسیون ماده ۱۱۰ خبرگان رهبری ۱۰ نفر عضو دارد که این افراد جلسات سالانه با رهبر انقلاب برگزار می‌کنند و در مجلس خبرگان شهادت می‌دهند که رهبری صفات این مسئولیت را هنوز دارد.

هاشمی رفسنجانی افزود: رئیس جمهور و مجلس را نیز مردم انتخاب می‌کنند و شورای شهر، شورای شهرستان و... نیز به همین ترتیب توسط مردم انتخاب می‌شوند، لذا از این جمهوری‌تر در دنیا پیدا نمی‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: درباره بعد اسلامی نیز باید توجه کرد که همه قوانین درچارچوب قوانین اسلام باشد و اگر جمهوری اسلامی اینطور بماند، در دنیا نمونه است.

نامزد دوره پنجم انتخابات مجلس خبرگان با اشاره به اینکه چندسالی است جمهوریت نظام مشکل پیدا کرده است، گفت: متاسفانه در تشخیص صلاحیت‌ها و رای‌گرفتن‌ها و رای خواندن‌ها مشکلاتی پیش آمد که برخی به دولت و هیات اجرایی بازمی‌گردد و برخی هم به هیات نظارت که اگر خوب انجام شود، جمهوریت نظام حفظ می‌شود.

 هاشمی رفسنجانی ایران را کشور بی‌نظیری خواند که تمدن چند هزار ساله و منابع طبیعی غنی و جغرافیای منحصر به فردی دارد و گفت: اگر براساس قرآن امت میانه‌ای باشیم به دستورهای دین عمل کرده‌ایم و هرگونه افراط و تفریط، انحراف است.

او با اشاره به اینکه امیدوار بوده این دو انتخابات پایه‌های انقلاب را دوباره محکم کند، تاکید کرد: البته که در این سال‌ها اسلامیت نظام نیز آسیب‌دیده و بداخلاقی‌ها، تهمت‌زدن‌ها و فساد اقتصادی در کنار متزلزل شدن خانواده‌ها به دلیل مواد مخدر و مسائل دیگر سازگار با نظام اسلامی نیست و ان‌شاءالله نتیجه انتخابات طوری باشد که مردم دسته دسته به راه حق عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فراز دیگری سوره نصر گفت: وقتی که به قدرت رسیدید باید مرتب استغفار کنید؛ پیامبر نیز مرتب استغفار می‌کرد تا خود را از انحراف‌ها دور نگه دارد.

 هاشمی رفسنجانی گفت: دو سال قبل و در گام اول نسبتا موفق شدیم، اما مجلس و قوه‌قضاییه و صدا و سیما و سپاه و بسیج و شورای نگهبان در دست دولت نیست و اگر برنامه‌ای را دولت بنویسد، در ‌‌نهایت تصمیم‌نهایی را مجلس می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه گام اول‌‌ همان بود که بعد از ردصلاحیت در انتخابات سال ۹۲ از آقای دکتر روحانی حمایت شد، تاکید کرد: در این دو سال کارهای بزرگی انجام شده اما هنوز مسئله معیشت مردم باقی مانده که اگر این کارهای بزرگ انجام نمی‌شد امروز ایران نیز مثل ترکیهٔ چند سال گذشته و ونزوئلا با تورم ماهانه روبرو بود، اما در ایران نیز هنوز تورم ۱۰ درصدی!!! است یعنی قیمت‌ها هر سال ده درصد افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: ان‌شاالله گام بعدی و گام دوم انتخابات پیش‌رو باشد، گرچه متاسفانه نیروهای زیادی به دلایلی که درست نیست، کنار گذاشته‌ شده‌اند، اما اصلاح‌طلبان و نیروهای نزدیک به دولت نزدیک به دویست نفر را در سراسر کشور معرفی کردند. در خبرگان نیز بیش از ۶۰ نفر معرفی شدند که علیرغم رد صلاحیت این افراد، امیدوارم همان طور که بنده بعد از رد صلاحیتم در انتخابات ریاست جمهوری از آقای روحانی حمایت کردم و ظرف یک هفته آقای دکتر روحانی که دارای 3 در صد رای بیشتر نبود به بالای 50 درصد رای رسید، چهره‌های مشهور ردصلاحیت‌شده نیز کمک کنند تا این افراد گمنام بتوانند در انتخابات افراد موفق شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گروهی که خود را در خط ولایت می‌دانند، برخلاف بیانات رهبری دوست ندارند انتخابات با حضور گسترده مردم برگزار شود، گفت: انتخابات بسته به این است که مردم فوج فوج بیایند و به اعتدال رای دهند و این کار عملی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسئله‌ای فقهی اشاره و تصریح کرد: انتخابات هم حق است و هم تکلیف و حق هر انسانی آن است که در سرنوشت کشور خود دخالت کند و تکلیف او آن است که به سرنوشت خود توجه کند.

او با اشاره به اینکه لیست منتشر شده به نام من، لیست من نیست، گفت: گروهی از نخبگان و خبرگان داخل و خارج مجلس خبرگان این لیست را تهیه کرده‌اند و از بنده و آقای روحانی خواستند سرلیست آن باشیم.

 هاشمی رفسنجانی در پایان با بیان اینکه مردم مرا می‌شناسند و موافق و مخالف می‌دانند که به من رای بدهند یا ندهند و بنا نداشتم ستاد انتخاباتی داشته باشم، خاطرنشان کرد: اما آنچه که هست ستاد‌ها راهی برای ارتباط با مردم است و تشکر می‌کنم از کسانی که بدون اینکه از من چیزی بخواهند، این کار را انجام دادند.(+)(+)

شایان ذکر است هاشمی رفسنجانی همچنین در بیانیه ای درباره دو انتخابات اسفندماه اعلام کرد:

«پس از سال‌ها مسئولیت‌های انتخابی و انتصابی، یک بار دیگر و شاید برای آخرین بار خود را در معرض آرای شما مردم بزرگوار می‌گذارم تا هم وزن عملکرد و هم میزان درستی و نادرستی مواضع خود را در ترازوی اندیشه‌های عام بسنجم و هم  اگر رأی لازم و قانونی را برای ورود به مجلس خبرگان رهبری به دست آوردم، بر اساس تکالیفی که قانون اساسی به صراحت از نمایندگان این مجلس خواسته، انجام وظیفه نمایم ». در این بیانیه آمده است: «بی‌شک انتخابات هفتم اسفند، یکی از فرصت‌های بسیار گران قدر برای جلوگیری از نهادینه شدن تندروی‌های سیاسی و افراط‌کاری‌های دینی در جامعه است.کاش فرصت حضور همه‌ صاحبان اندیشه و سلایق در هر دو انتخابات اسفند ماه، به طور کامل فراهم می‌شد، اما آن چه که اکنون به عنوان اندیشه‌های سیاسی نامزدها مطرح می‌شود، خواسته‌های بخشی از جامعه را فراهم می‌نماید و این امر می‌تواند زمینه‌ساز حماسه‌ای بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی وتا حدّی مصداق انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 باشد ...».(+)