همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب با تطبیق اظهارات رئیس‌جمهور و مهدی هاشمی نتیجه گرفت مهدی هاشمی یکی از همان کسانی است که دکتر روحانی می‌گوید مخالف برداشتن تحریم‌ها هستند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»، داریوش سجادی مشاور مهدی کروبی از قول رئیس‌جمهور نوشت «عده‌ای به خاطر منافع شخصی مخالف برداشتن تحریم‌ها هستند خیلی حرف دارم اما موقع گفتن آن، اینجا نیست؛

به موقع به مردم خواهم گفت که یک عده نمی‌خواهند تحریم برداشته شود و یک عده از عادی شدن شرایط کشور با دنیا به خاطر منافع شخصی و گروهی مخالف هستند.

وی آنگاه به فایل صوتی مکالمه مهدی هاشمی با کاریکاتوریست فراری نیک آهنگ کوثر می‌پردازد و از قول کوثر می‌نویسد: مهدی هاشمی در 13 اکتبر 2010 از تلفن دوبی خود به من زنگ زد و خواست با مقام‌های وزارت خزانه‌داری ارتباط برقرار کنم تا تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد. وی که بارها تاکید کرده بود همه کارهای خانواده‌اش هماهنگ انجام می‌شود، معتقد بود تحریم‌ها برای ضربه به حاکمیت و دولت [احمدی‌نژاد] بسیار موثر هستند.

وقتی از او پرسیدم که چگونه ممکن است فرزند یکی از مقامات نظام، خواستار افزایش تحریم‌ها علیه نظامی بشود که خود به نحوی جزیی از آن است؟ جواب ساده بود؛ «خب دیگه»!وی نتیجه گرفت: مردم به مثابه قربانی هستند که با «تیغ تحریم» هم در عزا و هم در عروسی در «بهار روحانی» و «خزان هاشمی» ذبح می‌شوند!!