بدنبال انتشار اطلاعیه‌ای از سوی وزارت اطلاعات مبنی بر شناسایی و دستگیری یک شبکه مهم جاسوسی و خرابکاری وابسته به اسرائیل در خاک ایران، این نهاد امنیتی پس از یک هفته با انتشار دومین اطلاعیه خود جزئیات جدیدی از این گروه و نحوه فعالیت آنرا را فاش کرد.

وزارت اطلاعات در این اطلاعیه با اشاره به نحوه فعالیت شبکه مذکور، اهداف این گروه را ترور یکی از متخصصان ایرانی و بمب گذاری در برخی از تاسیسات زیربنایی کشور عنوان شده است.

وزارت اطلاعات همچنین از شناسایی یکی از کشورهای همسایه به عنوان پشتیبان ویژه شبکه‌های خرابکاری اسرائیل در خاک ایران خبر داده است.

در ادامه متن کامل اطلاعیه وزارت اطلاعات پیرامون شناسایی شبکه بزرگ وابسته به موساد در خاک ایران را می‌خوانید:

1-در اين راستا تاکنون بيش از 15 نفر از عوامل عملياتي و پشتيباني اعم از دارندگان شناسنامه ايراني و اتباع بيگانه دستگير شده ‌اند.

2-تعدادي از تروريست‌ها با مشاهده اشراف اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) بر بسياري از جزئيات سناريوي طراحي شده توسط موساد،‌لب به سخن گشوده و ضمن اعتراف صريح پيرامون ماموريت‌هايي که به عهده آنها گذاشته شده،‌ابعاد ديگري از «ماموريت شيطاني» خود را بازگو نموده‌اند.

3- از جمله ماموريت‌هايي که بازداشت شدگان به عهده داشته اند،‌شناسايي و ترور يکي از متخصصان کشورمان بوده است که با عنايت الهي کليه عناصر مرتبط با اين ماموريت تروريستي دستگير شده و کليه تجهيزات همراه آنها کشف و ضبط گرديده است.

4- بمب‌گذاري در برخي تاسيسات زيربنايي کشور،‌ ماموريت ديگر تعدادي از بازداشت شدگان بوده است که ضمن شناسايي و دستگيري هسته‌هاي عملياتي آنان، محموله‌هاي آماده انفجار که در پوشش ابزار آلات فني و به شکل کاملا حرفه اي ساخته شده،‌کشف و ضبط گرديده و دستگاه هاي ذيربط نيز در جريان مقاصد شوم دشمن صهيونيستي قرار داشته‌اند.

5- از ديگر اطلاعات واصله،‌آگاهي يافتن از قصد دشمن براي انجام يکي از عملياتهاي تروريستي مورد نظر،‌در روز 21 بهمن ماه سال گذشته بوده است.

انتخاب چنين روزي که بيانگر عمق دشمني و رذالت رژيم منفور صهيونيستي نسبت به ملت شريف ايران است،‌ در چارچوب يک پروژه عمليات رواني و به منظور تحت الشعاع قرار دادن يوم الله 22 بهمن،‌ راهپيمايي هاي سراسري و با شکوه ملت سرافراز ايران صورت گرفته بود.

6-در خلال جمع آوري‌هاي گسترده اطلاعاتي که منجر به شناسايي تيم هاي تروريستي وابسته به رژيم صهيونيستي گرديد،‌اطلاعات موثقي به دست آمد که دلالت بر بهره‌برداري نامشروع و گسترده رژيم متجاوز صهيونيست از امکانات،‌تسهيلات،‌ پوشش ها و نمايندگي‌هاي ديپلماتيک مستقر در خاک تعدادي از کشورهاي غربي پرمدعا مي‌باشد.

مستندات رسوايي مدعيان دروغين حفظ امنيت بين الملل و حقوق بشر که در واقع حاميان اصلي تروريزم بين الملل هستند،‌پس از رفع محذورهاي امنيتي و امنيتي افشا خواهد گرديد.

همچنين يک پايگاه جاسوسي - عملياتي در يک اقليم همجوار شناسايي و مستندسازي گرديده است.

استقرار پرحجم سرويس موساد و بهره برداري مستقيم از آن منطقه عليه اتباع،‌ امنيت و منافع جمهوري اسلامي ايران از مجاري ذيربط پيگيري خواهد شد.

سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن تجديد عهد با آرمان‌هاي مقدس شهيدان انقلاب اسلامي و بويژه دانشمندان شهيد عرصه علم و تکنولوژي کشورمان،‌از ملت شريف ايران مصرانه استدعا دارند در دعاهاي خويش،‌فرزندان مجاهد، گمنام و خاموش خود را همواره مورد عنايت قرار دهند.