حضرت امام خمینی(ره) در آخرین پیام نوروزی امام خمینی(ره) به ملت ایران تاکید کردند: تحویل حال الی احسن الحال این است که در این سال نو تحول بر ای‌مان حاصل شود.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما»در این پیام آمده است:

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

تحویل حال الی احسن الحال این است که ان‌شاء اللَّه در این سال نو ما تغییرات روحی بدهیم، یعنی واقعاً تحول برای‌مان حاصل بشود. و او به این است که همان‌طوری که سیره انبیا از اول تا آخر بوده است که جنگ و صلحشان برای خدا بوده است، هیچ پیغمبری جنگ نکرد الّا برای خدا و صلح نکرد الّا برای خدا.

و امسال نوروز ما بین دو عید واقع شده است: یکی عید سعید ولادت حضرت امام حسین- سلام اللَّه علیه- که احیاکننده دین اسلام بود از صدر اسلام تا آخر الزمان، و یکی هم عید 15 شعبان ولی عصر- ارواحنا له الفداء- که او تا ازل احیا می ‏کند دین خدای تبارک و تعالی را. و ما امیدواریم که ملت ما در این سال نو به طوری عمل بکند که سیره انبیا بوده است. به طوری عمل بکند که سیره اولیا بوده است. و عمده این است که هواهای نفس از بین برود. انسان در طول عمر مبتلای به این هوای نفس است که محتاج به ریاضت است. و من که گوینده ‏ام موفق نشدم به این عمل و من امیدوارم که ملت ایران و همه مسلمانان دنیا یک تحولی پیدا کنند در این سال نو که برای خدا کار کنند. برای سلطه خودشان نباشد. برای پیروزی خودشان نباشد. برای هواهای نفسانی نباشد. و خداوند ان شاء اللَّه همه را توفیق بدهد که در راه خدای تبارک و تعالی مجاهدت کنند. و ان شاء اللَّه این روز بر همه مبارک باشد، و خداوند همه مسلمین را با هم متفق کند در مقابل کفر جهانی.