روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز به نقل از منبعی که نخواسته نامش فاش شود، نوشت: آمریکا تهدید کرده‌است در صورتی که ایران حاضر به دادن امتیازاتی نباشد، قدرت‌های جهان ممکن است مذاکرات هسته‌ای با این کشور را ترک کنند.»

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛روزنامه لس آنجلس تایمز (LA.times) به نقل از منبعی که نخواسته نامش فاش شود، نوشت: «امریکا تهدید کرده‌است در صورتی که ایران حاضر به دادن امتیازاتی نباشد، قدرت‌های جهان ممکن است مذاکرات هسته‌ای با این کشور را ترک کنند.»
بر اساس گزارش این روزنامه امریکایی، هم اکنون مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، در وین جریان دارد. این دور از مذاکرات که از ماه می گذشته آغاز شده است، به منظور رسیدن به توافق دائم هسته‌ای با ایران صورت می‌گیرد.
غرب ایران را متهم به تلاش برای به دست آوردن جنگ‌افزارهای اتمی متهم می‌کند. از این رو تحریم‌های سختی را علیه این کشور اعمال می‌کند. در صورت توافق دو طرف، تحریم‌های ایران لغو خواهد شد.
امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، به علاوه آلمان، گروه ۱+۵ را تشکیل می‌هند.
به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، یک مقام امریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفته است: «شش قدرت جهانی و ایران این گزینه را دارند که مذاکرات را ۶ ماه پس از ضرب الاجل ۲۰ ژوئیه ادامه دهند، اما این اتفاق زمانی رخ می دهد که طرف های مذاکره عقیده داشته باشند ارزش تمدید مذاکرات وجود دارد.»
این مقام امریکایی تاکید کرده است که «مذاکرات به هیچ وجه به صورت خودکار تمدید نمی شود و همه طرف ها باید با آن موافقت کنند.»
لس آنجلس تایمز می نویسد این هشدار بخشی از کمپین عمومی مقامات آمریکایی برای تحت فشار گذاشتن ایران به دادن امتیازاتی است که به توافق تاریخی اتمی میان ایران و قدرت های جهانی منجر بشود.
بر اساس این گزارش، مسئولان ایرانی می گویند اگر بن بست مذاکرات تا ۲۰ ژوئیه ادامه یابد، دو طرف به سادگی می توانند مدت آن را تمدید کنند. اما مقامات دولت امریکا که با فشار قانون گذاران کنگره روبرو هستند، می خواهند مذاکرات در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
لس آنجلس تایمز در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از این مقام امریکایی نوشته است که ایران در دو روز اول مذاکرات این هفته، امتیاز قابل توجهی نداده و "فاصله های جدی" همچنان میان دو طرف وجود دارد.
این دیپلمات امریکایی گفت: «احتمال دارد جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در روزهای آینده به وین برود، حتی اگر بن بست فعلی حل و فصل نشود. در صورت سفر او به وین ممکن است دیپلمات های ارشد ۵ قدرت دیگر جهانی نیز به وین بروند.»