وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای که روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن سالروز بازداشت خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، منتشر کرد خواهان آزادی سران فتنه 88 شدند.

به گزارش سایت رادیو فردا(Radio Farda)، در حالی که زندان های مخفی آمریکا در جهان و زندانی شدن انسان های بی گناه در این زندان ها بدون برگزاری هیچ محاکمه ای، مورد انتقاد مجامع بین المللی است، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای که روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن سالروز بازداشت خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، منتشر کرد خواهان آزادی سران فتنه 88 شدند.

 

به نظر می رسد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به انتقادات فتنه گران نبست به عدم حمایت آشکار آمریکا از سران فتنه، سران ایالات متحده تلاش دارند با انتشار چنین بیانیه هایی، به نوعی نشان دهند که به فکر عوامل خود در ایران هستند و با این نمایش، با ایجاد امیدواری در دل فتنه گران به حمایت های غرب، آنها را برای انتخابات آتی آماده کنند و مجدداً آنها را فریب دهند.

 

بنابر این گزارش، وزارت خارجه آمریکا همچنین در این بیانیه مقامات جمهوری اسلامی را متهم کرده است که با بازداشت روزنامه‌نگاران، درپی محدود کردن بحث آزاد سیاسی هستند.

 

این در حالی است که به گزارش دویچه وله(DW)، چندی پیش، علی مطهری مدعی شده بود، بازداشت چند روزنامه نگار وابسته به رسانه های غربی در راستای تلاش برخی ها برای کنترل انتخابات آتی است!