سناتور ارشد جمهوری‌خواه متممی را پیشنهاد کرده که در صورت اضافه شدن به طرح نظارت بر توافق هسته‌ای، دولت این کشور را ملزم می‌کند متن فارسی توافق نهایی را به کنگره ارائه کند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ باب کورکر سناتور جمهوری‌خواه با ارائه متممی برای طرح نظارت بر توافق هسته‌‌ای، خواستار ارائه متن فارسی توافق جامع با ایران به کنگره شد.
به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، این متمم از دولت آمریکا می‌خواهد متنی که در داخل ایران ارائه می‌شود را به کنگره ارائه کند.
کورکر همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد در حال حاضر آرای لازم برای جلوگیری از وتوی طرح «قانون بازنگری بر توافق هسته‌ای ۲۰۱۵» از سوی رئیس‌جمهور را در اختیار دارد.
این در حالی است که باراک اوباما پیش از این اعلام کرده است با توجه به تعدیل این طرح، آن را وتو نمی‌کند.
طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای موسوم به «قانون بازنگری توافق هسته‌ای با ایران ۲۰۱۵» که دو هفته قبل در کمیته روابط خارجی سنا به تصویب رسید، در صورت تبدیل شدن به قانون، این امکان را نمایندگان کنگره می‌دهد که ظرف ۳۰ روز توافق نهایی با ایران را بررسی کرده و در مورد آن نظر دهند.
گروهی از نمایندگان کنگره تلاش می‌کنند تا متمم‌های تازه‌ای که در میان آن‌ها حتی موردی چون به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی ایران نیز به چشم می‌خورد را به این طرح اضافه کنند.(+)

"Our President, analytical news site"