پژوهشگر ارشد شورای روابط خارجی آمریکا اذعان‌کرد نقش‌ها میان آمریکا و اسرائیل تقسیم شده و این دو، نقش پلیس خوب و پلیس بد را علیه ایران بازی می‌کنند.

الیوت آبرامز در مصاحبه با صدای آمریکا و در پاسخ این سؤال که شما در مصاحبه با نشریه فارن‌افرز سناریوی «پلیس خوب، پلیس بد» را مطرح می‌کنید. برای کسب یک توافق محکم و سختگیرانه با ایران، آیا اسرائیل باید نقش پلیس بد را بازی کند؟ گفت: بله، درست است. اسرائیل طی چند سال گذشته همین نقش را بازی می‌کرده است و همین اصرارها برای ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان انگیزه‌ای ایجاد کرد تا علیه ایران تحریم اعمال کنند و چارچوب مذاکرات را در قالب سختگیرانه‌تری مطرح کنند. من فکر می‌کنم فشار اسرائیل نقش مؤثری در این امر ایفا کرد.

خبرنگار صدای آمریکا پرسید «ایالات متحده و اسرائیل سالیان بسیار طولانی متحد نزدیکی بوده‌اند. آیا فکر می‌کنید ممکن است مسئله هسته‌ای ایران شکافی بین این دو ایجاد کند؟» و آبرامز در پاسخ گفت: فکر نمی‌کنم. در کنگره ایالات متحده و در سراسر کشور اتخاذ موضع سختگیرانه نسبت به ایران از حمایت بسیار بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: من فکر می‌کنم که بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که ایالات متحده و اسرائیل در مورد عقد یک توافق مثبت و خوب با ایران اختلاف نظر داشته باشند و ما فکر کنیم که توافق خوبی کسب کرده‌ایم و اسرائیلی‌ها آن‌ها را بد بدانند. خوب البته اختلاف نظر وجود دارد و خوشایندشان نخواهد بود اما به هر حال ما کماکان مهمترین متحد آن‌ها خواهیم بود.

در همین حال به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت لابی صهیونیستی آیپک خواستار ادامه و تشدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی کنگره آمریکا شد.

کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل مشهور به آیپک با توزیع یادداشتی در کنگره آمریکا از نمایندگان این کشور خواست فشار آمریکا به ایران را کاهش ندهند.