نماینده تهران با اشاره به اینکه مقامات آمریکا در حالی پیشنهاد مذاکره با ایران را مطرح می کنند که از هیچ تلاشی برای اعمال فشار و تحریم علیه ملت ایران چشم پوشی نکرده اند،‌گفت: مذاکره باید در وضعیت مشابه و با احترام متقابل باشد و این در حالی است که در شرایط کنونی بحث مذاکره حرکت فریبکارانه دیگری از سوی آمریکا و کشورهای حامی آن است.

روح الله حسینیان با اشاره به اینکه ادعای مقامات آمریکا برای برقراری ارتباط با ایران برای ما باور کردنی نیست، خاطر نشان کرد: غرض آنان مذاکره نیست،‌بلکه هدف اصلی انداختن توپ به زمین ایران و در مقابل بهره برداری از این موضوع به نفع برخی اغراض و اهداف سیاسی خود است.
وی که با خبرنگار شبکه ایران در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن گفت وگو می کرد،‌ اضافه کرد: بحث مذاکره حرکت فریبکارانه دیگری از سوی آمریکا و کشورهای حامی او است و مردم ایران نیز خواهان رعایت حقوق طرفین در مذاکره هستند.

نماینده تهران تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد، به رغم تهدیدها و تحریم های دشمنان برای از پای انداختن ملت ایران، مردمی که پشت سر ولی فقیه هستند و ولایت فقیه را قبول دارند، هیچ گاه از مواضع خود در قبال رهبر معظم انقلاب عقب نشینی نخواهند کرد.
وی تأکید کرد: اگر ادعای آمریکایی ها برای مذاکره با ایران جدی و از سر صداقت است باید مذاکره بدون پیش شرط بوده و آمریکایی ها برای نشان دادن حسن نیت خود باید در وهله اول بدهی های خود به ایران را بپردازند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این مطلب که باید هر گونه گفت و گو و مذاکره ای بین ایران و آمریکا در شرایط برابر و براساس احترام و رعایت حقوق طرفین صورت گیرد،‌افزود: ایران و آمریکا باید به عنوان دو کشور مقتدر پای میز مذاکره بنشینند.
وی ادامه داد: برای ملت ایران قابل قبول نیست که آمریکا در یک دست شمشیر داشته و با انگشت اشاره دیگر به بحث مذاکره را دنبال کند.
حسینیان ادعای مقامات آمریکا برای مذاکره با ایران را خدعه ای بیش ندانست و افزود: مشاهده فیلم حضور میلیونی مردم در راهپیمایی جشن انقلاب از سوی رئیس جمهور آمریکا به طور قطع آنان را به تجدید نظر در رفتار خود نسبت به ایران واداشته و مجبور می شوند از این پس با احتیاط بیشتری با ملت ایران برخورد کنند.