آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طبق آمار مجموع خدمات ارائه شده دولت در هشت سال گذشته چند برابر دوره‌های مشابه گذشته است، تصریح کرد: بنده وظیفه می‌دانم به سهم خودم و از طرف حوزه و به عنوان امام جمعه موقت قم از همه عنایاتی که دولت به حوزه‌ها، قم و مجموع زحمات برای پیشبرد فرهنگ اهل بیت داشتند، تشکر کنم و مطمئن هستم که آقای احمدی‌نژاد و مجموعه دولت دهم بابت این خدمات اجر و پاداشی را از مردم طلب نخواهند داشت، بلکه اجر و پاداش اصلی خود را از اهل بیت دریافت خواهند داشت.

دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به قم، در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی، معدن و گردشگری زیارت استان قم گفت: بر خلاف تصور و نظر برخی‌ها که سالیان طولانی سرمایه‌گذاری در عرصه کشاورزی را محدود کرده و این بخش را از رشد مناسب محروم کردند، معتقدم با توجه به استعدادهای ایران در زمینه کشاورزی که این ظرفیت‌ها را هم روی کاغذ می‌شناسم و هم از نزدیک دیده‌ام، تا به امروز کمتر از یک سوم ظرفیت‌های بخش کشاورزی کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی ظرفیت بسیار زیادی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید دارد و می‌تواند وابستگی کشورمان به بخش نفت را به شدت کاهش دهد، افزود: از همه مسئولان می‌خواهم که به این نکته باور داشته باشند و ضمن تلاش برای حفظ آن این باور و اعتقاد را به دیگران نیز انتقال دهند، تا بتوانیم بخش کشاورزی را به جایگاه شایسته‌اش برسانیم.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به عقب‌ماندگی‌های استان قم نسبت به سایر استان‌های کشور در جذب اعتبارات طرح توسعه کشاورزی در کشور، اظهار داشت: از مسئولان استان می‌خواهم برای تسریع در جذب این منابع برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین با مثبت و مؤثر توصیف کردن مصوبات این جلسه در بخش معدن، تصریح کرد: معدن در کشور ما همچنان یک ظرفیت ناشناخته است در حالی که مطالعات و پژوهش‌های کارشناسی گواهی می‌دهند که ایران روی کمربند معادن غنی جهان قرار دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه به راحتی و با سرعت می‌توانیم سطح 400 میلیون تنی فعلی برداشت‌های معدنی کشور را به بیش از یک میلیارد تن در سال برسانیم، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های و استعدادهای موجود کشورمان در بخش معدن، این بخش و بخش کشاورزی می‌توانند بسیار سریع‌تر از بخش‌های دیگر، وابستگی‌های کشور به درآمدهای نفتی را کاهش دهد و باید توجه و منابع را بیش از پیش به این بخش هدایت کنیم تا ثروت‌های ملت در عرصه معدن احیاء شده و مجال از دشمن برای فشار آوردن به درآمدهای نفتی کشور گرفته شود.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به طرح بزرگ حرم تا حرم در قم که حرم حضرت فاطمه معصومه(س) را به طور مستقیم و بدون هیچ مانع یا انحرافی در مسیر به مسجد جمکران متصل می‌کند، گفت: به نظرم اجرای این پروژه که یکی از بزرگترین طرح‌هایی است که در قم اجرا شده و حتی در ایران نیز نظیر آن وجود ندارد که یک جاده مستقیم به طول 7 کیلومتر 2 حرم را به گونه‌ای به یکدیگر متصل کند که در هر جای آن که بایستیم هر دو حرم قابل مشاهده باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اجرای این طرح ظرفیت‌های زیادی برای توسعه شهری و گردشگری قم نیز ایجاد کرده است، اظهار داشت: خوب است مسئولین شهر همه طرح‌ها و پیشنهادها را برای توسعه شهری به محوریت این پروژه هدایت کنند.

دکتر احمدی‌نژاد در پایان این جلسه از همه همکاران دولت در استان و نیز سایر همکاران خود در دولت برای خدمات صادقانه ایشان به استان قم تقدیر و تشکر کرد و گفت: همه ما برای خدماتی که توفیق ارائه آنها را داشتیم هیچ انتظار پاداشی نداریم؛ چرا که ما فدایی و نوکر اهل بیت هستیم و اگر اهل بیت نوکری ما را بپذیرند این بالاترین هدیه برای ماست.

خدمات احمدی نژاد چند برابر دولت های گذشته است

در این جلسه آیت‌الله حسینی بوشهری، امام جمعه موقت قم در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات صادقانه 8 ساله دکتر احمدی‌نژاد و دولت تحت ریاست وی اظهار داشت: در این دولت خدمات زیاد و بزرگی به قم و همه کشور ارائه شد که باید صادقانه از این خدمات تشکر کنیم.

امام جمعه موقت قم افزود: تقریباً همه مردم قم به یکدیگر می‌گفتند که عمر ما کفاف نوشیدن از آب شیرین در قم را نمی‌دهد و شاید آیندگان از این نعمت بهره‌مند شوند اما دیدیم که با همت آقای دکتر احمدی‌نژاد و مجموعه همکاران ایشان این پروژه بزرگ اجرا شد و مردم از این بابت خیلی خوشحال و شاکرند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طبق آمار مجموع خدمات ارائه شده دولت در هشت سال گذشته چند برابر دوره‌های مشابه گذشته است، تصریح کرد: بنده وظیفه می‌دانم به سهم خودم و از طرف حوزه و به عنوان امام جمعه موقت قم از همه عنایاتی که دولت به حوزه‌ها، قم و مجموع زحمات برای پیشبرد فرهنگ اهل بیت داشتند، تشکر کنم و مطمئن هستم که آقای احمدی‌نژاد و مجموعه دولت هم بابت این خدمات اجر و پاداشی را از مردم طلب نخواهند داشت، بلکه اجر و پاداش اصلی خود را از اهل بیت دریافت خواهند داشت.

آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در این جلسه از خدمات خالصانه دولت به کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه و مردم قم تقدیر و تشکر کرد.

مصوبات کارگروه توسعه کشاروزی، معدن و گردشگری زیارت استان قم به شرح زیر است:

بخش کشاورزی

1- اختصاص مبلغ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های توسعه کشاروزی استان از محل منابع ریالی صندوق توسعه مل

2- اختصاص مبلغ 160 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، بیابان‌زدایی، جبران خسارت کشاورزان ناشی از سرمازدگی از محل منابع مواد 10 و 12 دوازده قانون تأسیس سازمان مدیریت بحران

3- اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال جهت کمک به افزایش سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی استان قم

4- اختصاص مبلغ 100 میلیارد ریال جهت تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای و روستایی استان

5- اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال جهت کنترل گرد و غبار شهر قم

بخش معدن

1- اختصاص مبلغ 2 هزار و 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تأمین سرمایه در گردش تجهیز و توسعه بخش معدن و طرح‌های معدنی غیردولتی

2- تأمین اعتبار برای شناسایی، پی‌جویی و اکتشاف عمومی استان

3- تکمیل عملیات اکتشاف در محدوده معادن طلایی زواریان، کرنگان، مس و طلای کهک و امام‌زاده اسماعیل

4- امکان‌سنجی و مکان‌یابی، شهرک یا ناحیه صنعتی نمک

5- انجام مطالعه احداث و اجرای فرآوری تولید اکسید منیزیم از املاح تبخیری دریاچه قم توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و اجرا توسط بخش خصوصی

بخش گردشگری و زیارت

1- تأمین کمک سود تسهیلات بانکی به هتل‌ها و واحدهای گردشگری استان

2- اختصاص مبلغ 150 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های پروژه‌های گردشگری و مناطق نمونه گردشگری استان

3- اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال جهت تکمیل موزه انقلاب اسلامی قم، احداث بازارچه صنایع دستی و احیاء مسیر تاریخی بازار قم – مسجد جامع و میدان کهنه – پامنار تا امامزاده موسی

4- تأمین زمین با کاربری گردشگری برای اجرای طرح‌های گردشگری مورد تأیید کارگروه سرمایه‌گذاری استان

5- تکمیل سه کمپینگ شهر قم، تملک و آزادسازی پلاک‌های مجاور موزه مراجع و عرصه تاریخی خانه ملاصدرا و موزه صنایع دستی

6- اختصاص مبلغ صد میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی هنرمندان صنایع دستی و سایر متقاضیان استان