عباس عبدی: اصولگرایان می‌خواستند در غیبت و رد صلاحیت نامزدهای اصلی سایر نیروها، چند نفر را بفرستند تا هرکدام از زاویه‌ای خاص وارد انتخابات و طراح خواسته‌های مردم شوند و رأی آنها را به خود جلب کنند تا بتوانند رأی به‌دست‌آمده را به‌عنوان رأی اصولگرایی دانسته و خود را دارای پایگاه اجتماعی گسترده معرفی کنند

عباس عبدی چهره مشهور اصلاحات روز گذشته طی یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: چرا یک جناح سیاسی نه‌چندان گسترده باید پنج‌نفر نامزد در انتخابات داشته باشد؟ آیا این معقول است؟ این وضع از آنجا ناشی می‌شود که اصولگرایان می‌خواستند در غیبت و رد صلاحیت نامزدهای اصلی سایر نیروها، چند نفر را بفرستند تا هرکدام از زاویه‌ای خاص وارد انتخابات و طراح خواسته‌های مردم شوند و رأی آنها را به خود جلب کنند تا بتوانند رأی به‌دست‌آمده را به‌عنوان رأی اصولگرایی دانسته و خود را دارای پایگاه اجتماعی گسترده معرفی کنند.

ولی این سیاست وقتی کارآمد است که اصلاح‌طلبان نتوانند یک نامزد را برای معرفی پیدا کنند. در نتیجه هنگامی که اصلاح‌طلبان موفق به اجماع نظر شوند، تمامی این برنامه با شکست مواجه می‌شود.

این فعال اصلاح‌طلب یادداشت خود را چنین ادامه داد: ائتلاف اصولگرایان هیچ کمکی به رأی‌آوری آنان نمی‌کرد و کنار رفتن هرکدام از آنها موجب تقویت آرای نفرات دیگرشان نمی‌شد، زیرا مردم از زاویه اصولگرایی به آنان رأی نداده بودند که با کنار رفتن یکی، رأی دیگری زیاد شود. ائتلاف آنان فقط این حسن را داشت که نشان دهند اصولگرایان نیز از وحدت سیاسی و تصمیم‌گیری متمرکز برخوردارند ولی این کار هم انجام نشد، زیرا فاقد چنین توانایی‌ای برای اخذ تصمیم هستند. ضمن آن‌که هر کدام از آنها فریب نظرسنجی‌های دوستانشان را خورده‌اند و هر یک فکر کردند که قادرند به مرحله دوم بروند، در نتیجه هیچ دلیلی برای کنار رفتن نداشتند.