یک روزنامه آمریکایی از احتمال دیدار جان کری وزیر خارجه آمریکا با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس خبر داد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، منابع آگاه می گویند امکان دیدار "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا با دکتر "حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد که طی هفته جاری در داووس برگزار خواهد شد، وجود دارد.

این در حالی است که مقامات وزارت خارجه از جمله "جن ساکی" سخنگوی آن از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده اند. با این حال ناظران از این دیدار به عنوان فرصت مغتنمی برای دو طرف جهت گفتگو در خصوص موضوعات مورد اختلاف در منطقه و نیز گشودن پنجره روابط دوجانبه دیپلماتیک یاد می کنند.

بر این اساس کری از فردا سه شنبه برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 در شهر بندری مونترو راهی سوئیس می شود. این در حالی است که موضوع دعوت از ایران برای شرکت در این نشست با بحث و جدل برخی کشورها و گروه های شرکت کننده در آن، مواجه شده است.

گفتنی است هر چند آمریکا در صف مخالفان حضور ایران در ژنو 2 قرار دارد اما وزیر خارجه این کشور پیش از این در اظهارات رسمی خود با اشاره به نفوذ ایران در سوریه بر نقش مهم تهران در حل بحران این کشور صحه گذاشته است.