احمد شیخ زاده 60 ساله متهم به نقض قوانین تحریمی ایالات متحده آمریکا علیه ایران بود و متهم بود روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران را بدون اطلاع وزارت خزانه داری آمریکا به انجام رسانیده است. او همچنین متهم شده است برای مدت 4 سال (2008 تا 2012) میزان درآمد سالانه خود را کمتر از درآمد واقعی اش در اظهار نامه مالیاتی اعلام کرده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از  رویترز ؛ " احمد شیخ زاده " مشاور سابق دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک روز دوشنبه در دادگاهی در منطقه بروکلین نیویورک اتهام نقض قوانین تحریمی ایران و ارایه اظهارنامه مالیاتی نادرست را پذیرفته است.

وکیل این دیپلمات ایرانی در نیویورک گفته است حکم موکلش در تاریخ 30 مارس سال آینده میلادی (10 فروردین 1396) از سوی دادگاه صادر خواهد شد اما شیخ زاده پذیرفته است 147 هزار دلار بابت جریمه بپردازد. او همچنین گفته است موکلش به صدور قرار زندان که احتمالا بین 3 تا 5 سال خواهد بود ، اعتراض نخواهد کرد.

شیخ زاده 60 ساله متهم به نقض قوانین تحریمی ایالات متحده آمریکا علیه ایران بود و متهم بود روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران را بدون اطلاع وزارت خزانه داری آمریکا به انجام رسانیده است. او همچنین متهم شده است برای مدت 4 سال (2008 تا 2012) میزان درآمد سالانه خود را کمتر از درآمد واقعی اش در اظهار نامه مالیاتی اعلام کرده است. گفتنی است شیخ زاده در ماه مارس سال جاری میلادی برای رسیدگی به اتهامات خود بازداشت شده بود اما پس از مدتی با قید وثیقه آزاد شد.(+)
 

لينک کوتاه مطلب: https://goo.gl/qLgfea