در اين چهار سال و به خصوص 3 ماه اخير بنده براي منافع كشور در مقابل حرفها سكوت كردم و فكر كردم كه ورود ما به اينگونه مسائل خدمت‌رساني را با مشكل مواجه مي‌كند اما در مناظره‌ها برخي از حرفها را تشريح مي‌كنم.

 

احمدي نژاد گفت: بنده صد در صد به انتخاب ملت احترام مي‌گذارم اما بايد بگويم كه در مدت اين 30 سال هيچ دولتي به اندازه اين دولت تحت فشار نبوده و حتي يك ثانيه از وقت دولت نيز به پاسخ به اين فشارها اختصاص پيدا نكرد و همه وقت دولت صرف خدمت به مردم شد.

 

به گزارش فارس، دکتر محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان در چهاردهمين نشست خبري خود كه با حضور رسانه‌هاي برگزار شد، طي سخناني با اشاره به سوم خرداد و سالروز آزاد سازي خرمشهر گفت: خرمشهر به دست رزمندگان الهي ما و ملت بزرگ ايران آزاد شد و آزادي خرمشهر يك هديه الهي به ملت ايران بود و سرآغاز دوره جديد يك نبرد بين جبهه يكپارچه زورگويان و دنياپرستان در برابر يك ملت مظلوم و صالحان بود و نقطه نبرد بين مومنان، پاكان و صالحان در برابر شياطين و افراد ضد بشر بود.

 

وي افزود: در خرمشهر عظمت‌هاي انسان‌هاي متعالي در برابر دلدادگان به ثروت و قدرت به نمايش درآمد و سوم خرداد را به همه ملت ايران و بشريت تبريك مي‌گويم.

 

رئيس‌جمهور با اشاره به توانمندي‌هاي ملت ايران گفت: باورمان اين است كه ملت ايران داراي ظرفيت‌هاي عظيم و بي‌نظيري است و اعتقادما اين است كه ملت ايران مي‌تواند كارهاي بزرگي انجام دهد و تصميمات مهمي را اتخاذ كند.

 

احمدي‌نژاد همچنين اظهار داشت: در اين مدت سي سال كه از انقلاب مي‌گذرد ملت ما حركت رو به كمال و رو به رشدي را سازمان داده و امروز ملت ايران يك ملت الهام بخش و پرچمدار خوبي‌ها در جهان است و امروز ايران كانون اميد صالحان، پاكان و عدالت‌طلبان دنيا است.

 

وي با اشاره به حضور گسترده ملت ايران در صحنه‌هاي مختلف جهاني گفت: ‌امروز ملت ايران در صحنه‌هاي مختلف نقش‌آفرين است و جايگاه ملت ايران جايگاهي نوراني در سطح جهان است و از اينكه خداوند توفيق خدمت‌گذاري به اين ملت را به ما عنايت فرمود سپاسگذارم و هر روز ملت ايران بهتر از ديروز است و آينده روشني روبروي ملت ايران قرار دارد.

 

براي حفظ منافع ملي دربرابر هجمه‌ها سكوت كرده‌ام

 

رئيس جمهور در نشست خبري با رسانه‌هاي داخلي گفت:در اين چهار سال و به خصوص 3 ماه اخير بنده براي منافع كشور در مقابل حرفها سكوت كردم و فكر كردم كه ورود ما به اينگونه مسائل خدمت‌رساني را با مشكل مواجه مي‌كند اما در مناظره‌ها برخي از حرفها را تشريح مي‌كنم.

 

دکتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جام جم در رابطه با كابينه 70 ميليوني و انتقادات برخي اصولگرايان مبني بر استفاده نشدن از همه ظرفيت‌ها در اين كابينه گفت: تعهد ما به 70 ميليون بوده و آشكار است كه كابينه متعلق به توده‌هاي مردم است، اكنون صميمي‌ترين رابطه بين اعضاي كابينه و توده‌هاي مردم برقرار است و عموم مردم دولت را متعلق به خود مي‌دانند و دولت نيز خود را قطره‌اي از اين دريا مي‌داند.

 

وي افزود: دولت 70 ميليوني به اين معنا است كه منافع 70 ميليون ايراني در همه تصميمات در نظر گرفته شود و مي‌بينيد كه وزرا و مسئولان به همه شهرها و مناطق به يك اندازه اهميت مي‌دهند و حتي به نقاطي كه كمتر مورد توجه بوده بيشتر توجه مي‌كنند.

 

احمدي‌نژاد با بيان اينكه هيچ كدام از اعضاي كابينه جزو سران گروه‌ها و دسته‌جات نبوده و از متن مردم هستند، در پاسخ به سوال فارس در باره همسويي اروپا و آمريكا و برخي از جريانات داخلي از جمله سران دولت‌هاي گذشته در تخريب اين دولت و وجود اشتراك لفظي ميان اينها گفت: كابينه 70 ميليوني در كنار ملت احساس تنهايي نمي‌كنند، شايد برخي كساني كه در سازوكارهاي اداري كشور بايد دولت را ياري دهند احساس تنهايي كنند،‌اما در باره كابينه 70 ميليوني اين گونه نيست.

 

وي تصريح كرد: اينكه چرا چنين اشتراك لفظي بين دشمنان خارجي و برخي داخلي‌ها وجود دارد، بايد از خودشان بپرسيد. اما ما به آرمان‌هايي كه ملت ايران پاي آن ايستاده است وفادار بوده و خواهيم بود.

 

خبرنگار ايلنا با اشاره به نرخ تورم، افزايش شكاف طبقاتي، موجودي حساب ذخيره از رئيس‌جمهور پرسيد كه شما چگونه از پيشرفت اقتصادي ايران خبر مي‌دهيد؟‌احمدي‌نژاد پاسخ داد ما عميقا معتقديم كه وضع اقتصاد امروز ايران با ثبات و مناسب است و البته اين به معناي عدم وجود مشكلات نيست.

 

وي با بيان اينكه وضعيت اقتصاد كشور در مقايسه با اقتصاد جهاني مشخص مي‌شود، تصريح كرد: اكنون در همه جاي دنيا اقتصاد‌شان داراي رشد منفي است اما در ايران رشد بالاي 5 و 6 درصد را داريم و در حال تجربه كردن آن هستيم.

 

از سال 84 تا 87 نيز متوسط نرخ رشد 6.2 درصد را تجربه كرديم كه اين يك شاخص قوي است؛ همين امروز ما يك كارخانه فولاد را افتتاح كرديم و مي‌بينيد كه تقريبا همه كارخانجات فولاد دنيا با كاهش توليد مواجه شدند. اما ما حتي با افزايش توليد فولاد مواجه هستيم و در همه بخش‌ها اينگونه است و اين به معناي حركت رو به رشد اقتصاد ايران است.

 

وي با اشاره به بخش ديگر سوال اين خبرنگار در باره ضريب جيني اظهار داشت: ضريب جيني ايران از 0.420 به 0.402 كاهش يافته والبته در اين زمينه بين كارشناسان نيز بحث وجود دارد چرا كه در اين دولت فاصله درآمد و هزينه طبقات پايين تفاوت كرده و توزيع سهام عدالت، بنگاه‌هاي زودبازده و توزيع منابع در سرتاسر كشور نشان مي‌دهد كه وضع بهتر شده است.

 

احمدي‌نژاد در باره تورم نيز اظهار داشت: مقايسه نرخ تورم در متوسط 4 سال گذشته با متوسط 4 سال اول دولت‌هاي قبل نشان مي‌دهد كه متوسط نرخ تورم در طول 4 سال در اين دولت كمتر بوده و ممكن است كه در مقطعي به 25 درصد رسيده باشد، اما آن به وجود آمدن آن هم ربطي به سياست‌هاي اين دولت ندارد بلكه ناشي از تورم سنگين جهاني بود به گونه‌اي كه كالاهاي واسطه‌اي و سرمايه‌اي كه وارد كشور مي شد، 25 و كالاهاي مصرفي 36 درصد افزايش قيمت داشته است، ضمن اينكه سهميه‌بندي بنزين نيز اجرا شد و خود وضع‌كنندگان طرح سهميه‌بندي جزوه و تحليل داده بودند كه انجام اين كار حداكثر 15 واحد درصد به نرخ تورم اضافه مي‌كند كه البته ما با اينگونه اجراي سهميه‌بندي موافق نبوديم اما تبديل به قانون شد و ما آن را اجرا كرديم و در همه اين شرايط نيز باز هم متوسط نرخ تورم چهار سال دولت نهم كمتر از دوره‌هاي قبل بوده است.

 

رئيس‌جمهور در باره حساب ذخيره ارزي با بيان اينكه بعضي‌ها به آمارهاي تخصصي كه بيان مي‌شود، توجه نمي‌كنند، هزينه كردن دولت از حساب ذخيره را منوط به تصميم مجلس دانست و در عين حال گفت: شما به حساب تعهدي اشاره كرديد كه اين حساب در دولت نهم بيشترين رقم موجودي را داشته است و در حساب نقدي هم امروز بيشترين رقم موجودي وجود دارد.

 

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي در باره مطالب تخريبي كه از سوي كانديداها عليه رئيس‌جمهور و دولت نهم مطرح مي‌شود گفت: آنها دو خطا مرتكب مي‌شوند اول اينكه طبق قانون تخريب جرم است و دوم اينكه اتهاماتي وارد مي‌كنند كه بعدا نمي‌توانند آن را اثبات كنند.

 

وي تصريح كرد: در اين 4 سال و به خصوص سه ماه اخير بنده براي منافع كشور در مقابل آنگونه حرفها سكوت كردم و فكر كردم كه ورود ما به اينگونه مسائل خدمت‌رساني را با مشكل مواجه مي‌كند اما در مناظره‌ها برخي از حرفها را تشريح مي‌كنم.

 

وي تصريح كرد: برخي ها طوري حرف مي‌زنند كه انگار يك كشور بدون مشكل و تر و تميز تحويل ما داده‌اند در حالي كه پرونده همه آنها مشخص است و طوري عمل كردند كه ما مجبور شديم آن را در مقابل ملت قرار دهيم.

 

احمدي‌نژاد برخوردهاي حضوري و تخريبي را از اخلاق ملت ايران به دور دانست و ادامه داد: عملكرد اين دولت معلوم است و با تبليغات نيز نمي‌توان آن را تغيير داد و عملكرد ديگران روشن و قابل مقايسه است كه اين كار صورت خواهد پذيرفت.

 

خبرنگاري از رئيس‌جمهور پرسيد در صورت پيروزي در انتخابات آيا تغييراتي در كابينه خواهيد داشت و آيا آقاي مشايي كه گفته مي‌شود برخي اصولگرايان خواستار كنار گذاشتن آن هستند نيز تغيير مي‌دهيد؟ رئيس‌جمهور پاسخ داد من مشغول ارزيابي كار همكارانم هستم و هر تصميمي كه به نفع ملت باشد، اتخاذ خواهم كرد؛‌ كسي كه ديگران برايش تصميم بگيرند، رئيس جمهور خوبي نخواهد بود.

 

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه به دولت خود چه نمره‌اي مي‌دهيد و چه نقدي درباره خودتان داريد اظهار داشت: اكنون دولت به اندازه كافي در حال نقد شدن است و البته به وقت آن اشكالات 4 سال و نقاط قوت و ضعف را بيان مي‌كنم.

 

حتي يك ثانيه از وقت دولت به پاسخ فشارها اختصاص پيدا نكرده است

 

احمدي نژاد گفت: صد در صد به انتخاب ملت احترام مي‌گذارم اما در 30 سال گذشته هيچ دولتي به اندازه اين دولت تحت فشار نبوده و حتي يك ثانيه از وقت دولت به پاسخ به اين فشارها اختصاص پيدا نكرد و همه وقت آن صرف خدمت به مردم شد.

 

دکتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص ديدار رئيس جمهور امريكا با نتانياهو نخست وزير اسرائيل و مطالب مطرح شده در اين ديدار گفت: بعيد مي‌دانم كه آقاي اوباما منتظر تغيير در ايران باشد بلكه امروز دنيا منتظر تغيير در امريكاست البته ما بسته‌اي پيشنهادي خود را آماده كرده‌ايم و براساس اصول منطقي آن را تنظيم كرده‌ايم و به آنها نيز ارائه كرده ايم.

 

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در خصوص اينكه چرا مهرورزي شما شامل ركسانا صابري شد اما شامل دانشجويان زنداني و ستاره دار نشده است گفت: ما در ايران مقوله‌اي به نام زنداني سياسي نداريم و در كشور ما قانون حاكم است و قوه قضاييه تصميم‌گير است و توصيه من در خصوص ركسانا صابري اين بود كه امكانات لازم براي همه افراد كه از خود دفاع مي كنند نيز در اختيار وي قرار گيرد و بنده با اصل زندان رفتن افراد موافق نيستم و خوب ممكن است بين اين همه دانشجويي كه ما داريم چند نفر حالا به خاطر كاري كه انجام داده‌اند در زندان باشند و همه بايد قوانين را رعايت كنيم و من نمي‌توانم در كار دستگاه قضايي دخالت كنم.

 

رئيس جمهور در پاسخ به سوال ديگري در خصوص انتقادات مطرح شده نسبت به مساله‌ي سياست خارجي و عملكرد دولت در اين خصوص گفت: يكي از كارهاي مهم دولت مديريت سياست خارجي است و شما بايد ببينيد كه ما 4 سال قبل در چه شرايطي قرار داشتيم و امروز در چه شرايطي هستيم و بنده اعلام كردم كه ما به دنبال سياست خارجي فعالي هستيم و همين كشورها و افرادي كه امروز به دنبال گفتگو با ايران هستند 4 سال گذشته ادعاي برچيدن ايران و حذف ايران را داشتند و پشت مرزهاي ما ايستاده بودند و ما را به حمله نظامي تهديد مي‌كردند.

 

احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: به طور حتم مقايسه اين دو وضعيت باعث روشن شدن ارزيابي‌ها از سياست خارجي است چرا كه هركس كه در خانه خود از دشمن استقبال كند طعم ذلت را مي‌كشد اما اين دولت با كمترين هزينه و حتي با هزينه‌هايي نزديك به صفر اهداف سياست خارجي را محقق كرد.

 

رئیس جمهور همچنين ادامه داد: دشمنان امروز تنها به دنبال حفظ ساختارهاي خود از جمله بانك جهاني و روابط يكديگر هستند و ملت ايران با مقاومت و ايستادگي خود ناكارآمدي سياستهاي آنها را در جهان ثابت كرد و آرايش سياسي در مقابل ملت ايران در هم ريخت.

 

احمدي نژاد با اشاره به معناي واقعي ديپلماسي گفت: معناي واقعي ديپلماسي تن دادن به معادلات مستكبران نيست و اگر كسي با همين معادلات وارد شود نتيجه آن جز شكست نيست و ملت ايران معادلاتي را بر پايه عدالت و ارزشهاي انساني در جهان پايه گذاري كرد.

 

وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران كه نظر وي را درخصوص آيت الله هاشمي رفسنجاني پرسيده بود گفت: من در موضعي نيستم كه در مورد افراد اظهار نظر كنم و به طورحتم ملت ايران ملتي هوشمند است و عملكرد همه مديران را زير نظر داشته و عملكرد آنها را مشاهده كرده‌ اما بايد بگويم همه ما فرزند اين انقلاب هستيم و هر گاه مسئوليتي به ما داده شده است به خوبي به آن عمل كرده‌ايم.

 

رئيس جمهور در پاسخ به سوال ديگري در خصوص شوراي پول و اعتبار گفت: دليل عدم احياي شوراي پول و اعتبار قانون است چرا كه همه رفتارهاي اين دولت بر اساس قانون است و من اين امر را با عدد و ارقام اعلام خواهم كرد و بايد بگويم در اين خصوص قانوني تصويب شده كه ما در حال اجراي آن هستيم.

 

احمدي نژاد خطاب به افرادي كه ادعاي عدول دولت ازقانون را دارند، گفت: افرادي كه ادعاي رد شدن اين دولت از قانون را دارند، بدانند كه مراجعي در اين خصوص تأمين شده كه وظيفه آن رسيدگي به عملكرد خلاف قانون است و افرادي كه مدعي هستند دولت قانون را اجرا نكرده است، به اين مراجع مراجعه كنند و اين مراجعه هر رأيي را صادر كنند، دولت آن را اجرا مي‌كند.

 

وي در خصوص عملكرد صدا و سيما كه سوال يكي از خبرنگاران حاضر در اين نشست خبري بود، گفت: برنامه‌هاي صدا و سيما در خصوص انتخابات كافي و وافي است اما من بايد يك مطلب را در اين خصوص مطرح كنم كه البته نقد به صدا و سيما نيست اما شرايطي اتفاق افتاده كه كساني كه بايد ادعا كنند هيچ ادعايي ندارند و افرادي كه نبايد ادعا كنند كه امروز ادعا مي‌كنند.

 

رئيس جمهور در ادامه اظهار داشت: در دور دوم دولت قبل كه يك دولت مستقر بود بايد ديد كه مجموعه تبليغات چگونه بود و در 3، 4 دوره قبل دور دوم دولتي بود كه به طور مفصل عملكرد آنها از صدا و سيما پخش مي‌شد و زماني كه نسبت به اين كار اعتراض شد، خود آن فرد گفت كه همه بايد عملكرد اين دولت را بدانند كه اين دولت چه كاري انجام داده است اما امروز به مدت 3 ماه است كه قبل از شروع زمان مجاز تبليغات كه از روز گذشته آغاز شد، نوك تيز تخريب‌هابه سمت اين دولت بود.

 

وي افزود: حتي دوستان ما در صدا و سيما گفتند كه اگر خبر كار دولت يعني همين كار روزانه را پخش كنيم، ممكن است برخي حمل به تبليغات كنند لذا اجازه دهيد كمي از حجم آن كاهش يابد كه من هم با اين امر موافقت كردم و گفتم اشكالي ندارد كه اين امر كم شود.

 

احمدي نژاد همچنين اظهار داشت: مجموعه برنامه ريزي‌هايي كه امروز طراحي شده مانند پايان دوره دولت قبل است كه دولت مستقر ديگر كانديدا نيست و برنامه‌ها بر همين اساس امروز تدوين شده و آيا سنگيني كفه ترازو به نفع رقباي اين دولت است؟ اما اين اشكالي ندارد و هر كس هر حرفي كه دارد مطرح كند چرا كه اين انتخابات متعلق به ملت است.

 

وي با بيان اينكه تنها در انتخابات رياست جمهوري مردم به برنامه‌ها راي مي‌دهند گفت: در هيچ انتخاباتي مانند انتخابات رياست جمهوري دهم مردم به برنامه‌ها راي نمي‌دهند و تنها انتخابات رياست جمهوري نقش ملي دارد و در آن مردم به برنامه‌ها راي مي‌دهند و بنده هم از اين امر استقبال كردم كه هر فردي كه مي تواند، وارد عرصه شود چرا كه انتخابات براي ملت است و بايد مهمترين انتخاب را انجام دهد و همه انديشه‌ها بايد در يك هم‌افزايي در اختيار كشور و ملت قرار گيرد.

 

رئيس جمهور ادامه داد: مردم به برنامه‌ راي مي‌دهند لذا برنامه‌ها براي ملت است و همه بايد در هر جايي كه حضور دارند با اين برنامه‌ها همراهي كنند و اينگونه نباشد كه برخي برنامه‌ها را اعلام كند و پس از اينكه ملت به برنامه آنها راي نداد بروند و برنامه‌هاي خود را به جاي ديگري تحميل كنند.

 

احمدي نژاد گفت: بنده صد در صد به انتخاب ملت احترام مي‌گذارم اما بايد بگويم كه در مدت اين 30 سال هيچ دولتي به اندازه اين دولت تحت فشار نبوده و حتي يك ثانيه از وقت دولت نيز به پاسخ به اين فشارها اختصاص پيدا نكرد و همه وقت دولت صرف خدمت به مردم شد.

 

احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار يكي از رسانه‌ها در خصوص گسترش تخريب‌ها از سوي دولت به سمت ملت گفت: من كاري به اظهار نظرات ديگران ندارم و علت تهاجم به اين دولت را توضيح خواهم داد و خواهم گفت كه چرا اين دولت تا به اين حد تحت هجمه و فشار است و افراد به گونه‌اي سخن مي‌گويند كه انگار اين دولت هيچ كاري نكرده است البته ما هم خوشحاليم و هم ناراحت ناراحت از اينكه افراد انصاف را كنار گذاشته‌اند و خوشحاليم كه هيچ حرف جدي‌اي در سخنان آنها مطرح نيست و سطح اين تخريبها آنچنان پايين است كه بسياري از دانشجويان از من خواسته‌اند تا جواب آنها را ندهم.