احمدي نژاد پس از نام نويسي براي كانديداتوري انتخابات دهم گفت: اگر كسي مي‌خواهد براي تبليغ هزينه كند آن را در خدمت به محرومين به كار گيرد و هيچ كس حق گرفتن وجه و يا پولي را به بنام بنده از مردم ندارد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان پس از نام‌نويسي در ستاد انتخاباتي كشور به منظور كانديداتوري در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه امور عالم در دست قدرت الهي است و خدا را سپاسگزاريم كه ملت ايران قدم در راه الهي گذاشته‌اند و با اراده ملي و همبستگي عمومي دست‌اندركار برقراري جامعه نمونه و الگو است، آنچنان كه پيامبر گرامي اسلام (ص) اسوه براي همه است و جامعه ما نيز بايد الگو و اسوه براي همه ملت‌ها باشد.

وي افزود: رسيدن به قله‌هاي پيشرفت نيازمند به پاسخ مثبت به دعوت پيامبر مكرم اسلام(ص) است و امروز ما در راه حركت به سمت قله‌هاي عزت و عظمت هستيم و ملت ايران با مجاهدت و عزم انقلابي خود در مسير عدالت و عدالت‌خواهي، عزت و عزت‌خواهي و پيشرفت و كمال در حال حركت است.

رئيس جهموري تصريح كرد: ملت ايران در عرصه‌هاي گوناگون فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي در حال شكوفايي است و گام‌هاي بلند ملت ايران يكي پس از ديگري با تدبير برداشته مي‌شود و در فرهنگ ملت ايران و در نظام برآمده از اراده ملت ايران خدمت‌رساني و خدمتگزاري به ملت يك سعادت است و خدمت به ملت ايران نه تنها يك افتخار بلكه بالاترين افتخار است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز ملت ايران پرچمدار عدالت‌خواهي، عزت و كرامت انسانها در سطح جهاني است خاطرنشان كرد: در اين مسير متعالي ملت ايران با شجاعت ايستاده است و بايد خداوند را از همبستگي بي‌نظير و وحدت مثال‌زدني و آرمانخواهي ملت ايران سپاسگزار بود.

رئيس جمهور عنوان كرد: در جمهوري اسلامي ايران انتخابات حق مردم و يك امر اصيل است و بدون مشاركت و نظارت مستمر همه آحاد مردم امكان تحقق آرمانها و هدف‌ها وجود ندارد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه هر انتخاباتي بايد نقطه شروع حركتي جديد و سكوي پرشي به قله‌هاي بلندتر و آغازي دوباره براي ملت باشد تصريح كرد: اصل حركت براي مردم و خدمت به مردم است و انتخابات صحنه حضور ملت، جوشش اراده‌ها و برپا داشتن شرايط و حركتي نوين است و انتخابات بايد مقوم دوستي‌ها و برادري‌ها باشد و زمينه را براي همبستگي ملي و حركت سريع‌تر به سوي كمال فراهم كند.

وي انتخابات را يك ميثاق عمومي براي پافشردن بر هدف و حركت دسته‌جمعي براي تحقق هدفها دانست و خاطرنشان كرد: در ايران انتخابات يك امر اصيل است و هر انتخابات بايد يك گام و يك سكو ما را به سوي هدفها نزديك‌تر كند.

رئيس جمهور عنوان كرد: فضاي انتخابات بايد فضاي نشاط، شور و انديشه و مملو از پاكي‌ها و صداقت‌ها باشد و انتخابات رياست جمهوري دهم در راه است و در آن بايد همه داشته‌هاي ملت به صحنه بيايد چرا كه سرنوشت چهار سال آينده كشور رقم خواهد خورد و براي تحقق آن نيازمند فضاي منصفانه و برادري است.

 

*حاميان من حق ندارند در برابر انتقادات مقاومت كند

 

محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان در ادامه سخنان خود گفت: انتخابات متعلق به همه ملت است و وقتي رهبري عزيز در اول فرودين با اعلام اينكه فقط يك رأي دارم فضاي زيبايي را ترسيم مي‌كند كه همه بتوانند توانمندي، انديشه و ابتكار عمل خود را به صحنه بياورند و باورم اين است كه همه بايد تلاش كنيم كه انتخابات بهترين باشد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: بنده به عنوان خادم ملت مثل بقيه فقط يك رأي دارم و بايد تمام توانم را به كار بگيريم تا بهترين انتخابات برگزار بشود و در اين ميان لازم است چند نكته مهم را بيان كنم اول اينكه از طرف خودم هيچ ستاد تبليغاتي ندارم و ستادي كه با مديريت بنده برپا شود وجود ندارد و وظيفه من اعلام آمادگي براي خدمت است و البته هيچ منابع مالي هم براي تبليغات ندارم و اگر داشتم هم ضرورتي نمي‌ديديم كه هزينه‌اي شود اما عده‌اي به صورت داوطلب و مردمي به دنبال برنامه‌‌اي براي ستاد تبليغاتي هستند كه با تشكر از همه آن عزيزان كه مصمم هستند در مسير انتخاب بهتر و انتخابات بهتر تلاش كنند چند نكته‌اي را اشاره مي‌كنم.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: همه مؤظفيم فضاي انتخابات فضاي شادي و نشاط باشد و كسي حق ندارد به نام بنده به ديگران تعرض كند و هركسي بد كسي را بگويد و در جهت تخريب فضاي سالم و برادري تلاش كند هيچ ارتباطي با بنده ندارد و همه بايد كمال ادب و احترام را رعايت كنيم.

وي گفت: اخلاق انتخاباتي يك اصل است و كساني كه مي‌خواهند بنده را معرفي كنند فقط عملكردها را آنهم در حد واقعيت بيان كنند.

رئيس جمهور تصريح كرد: كسي حق ندارد بزرگنمايي و غلو كند و كسي هم حق ندارد در برابر انتقادات مقاومت كند و عرصه انتخابات بايد عرصه برنامه‌ريزي درست براي آينده باشد و نبايد ستادها براي مردم مزاحمت درست كنند اگر كسي مي‌خواهد براي تبليغ هزينه كند آن را در خدمت به محرومين به كار گيرد و هيچ كس حق گرفتن وجه و يا پولي را به بنام بنده از مردم ندارد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه احدي حق ندارد از بيت‌المال و امكانات عمومي براي تبليغات استفاده كندو اگر كسي از بيت المال استفاده كرد از ما نيست و محكوم است و جريان انتخابات هيچ تأثيري بر روند كار دولت و خدمتگزاري دولت نخواهد داشت و همكاران در دولت حق ندارند ثانيه‌اي را در خدمت رساني به مردم فروگذار كند و دولت با همان شتاب و سرعت به خدمت خودش به فضل الهي ادامه خواهد داد تا ثانيه‌اي كه مردم مي‌خواهند.

رئيس جمهور بيان كرد: از خداوند مي‌خواهيم كه بهترين سرنوشت و آينده را براي ملت ما و ايران و همه ملت‌ها رقم بزند و انشاالله در آينده نزديك يك كنفرانس خبري كامل با وقت موسعي را خواهيم داشت و انشاالله همه آنهايي كه علاقمند به پرسش هستند پاسخگو خواهم بود.

احمدي‌نژاد از همه خبرنگاران به واسطه روزهاي پركار فعاليت در ستاد انتخابات كشور تقدير كرد و ابراز اميدواري كرد كه اراده ملت ايران منجر به رقم خوردن انتخاباتي مطلوب شود.