در پی طرح مباحثی در برخی تریبون ها و رسانه ها پیرامون اخراج دانشمندان هسته ای در دولت یازدهم، جمع بندی یک گزارش کارشناسی حاکی از آن است: اگر چه جابجایی ها و بعضا اخراج هایی صورت گرفته اما میزان این اخراج ها به اندازه میزان ادعا شده در رسانه ها نبوده است.

 

سایت خبری مشرق از یک گزارش کارشناسی خبر داد که به موضوع اخراج جمعی از دانشمندان هسته‌ای کشور پرداخته شده بوده است. در این گزارش کارشناسی اخراج جمعی از دانشمندان هسته‌ای مورد تایید قرار گرفته است لیکن میزان این اخراج ها به اندازه میزان ادعا شده در رسانه ها نبوده است. خبر مشرق بدین شرح است:

در پی طرح مباحثی در برخی تریبون ها و رسانه ها پیرامون اخراج دانشمندان هسته ای در دولت یازدهم، جمع بندی یک گزارش کارشناسی حاکی از آن است:

۱- اگر چه جابجایی ها و بعضا اخراج هایی صورت گرفته اما میزان این اخراج ها به اندازه میزان ادعا شده در رسانه ها نبوده است.

۲- این گونه مسایل نباید در رسانه ها و تریبون های عمومی مطرح شود.

۳-حرمت پدران و بستگان دانشمندان هسته ای ترور شده بر همه لازم است اما نباید از حرمت این سرمایه های ملی در مباحث سیاسی استفاده شود.

هفته‌گذشته پدر شهید داریوش رضایی نژاد نیز از اخراج همکاران فرزند شهیدش خبر داد و گفت: «در رابطه با همکاران فرزند شهید رضایی نژاد، اخباری رسیده مبنی بر اینکه برخی از آنها کنار گذاشته شده اند، نمی دانم چه بگویم، ان شاءالله صحت ندارد … مبادا که تحریم ها یا تحریک کشورهای دشمن، مسولین ما را بترساند که کوتاه بیایند یا خدای نکرده آن ها بگویند که این ها را ترساندیم. اینها همه همکاران داریوش من هستند، همکاران شهدای هسته ای دیگر هستند، نباید متخصصین این علم حساس از وظیفه شان کنار گذاشته شوند. این کار ناپسندی است و به خصوص ما خانواده ی شهدا این را قبول نداریم.»

پیشتر حاج رحیم احمدی روشن بارها به اخراج دانشمندان هسته‌ای کشور اعتراض کرده بود.

در همین رابطه پایگاه خبری رجا نیوز در مطلبی با عنوان آیا تعلیق داوطلبانه دانشمندان هسته‏‎ای هم جزء بندهای توافق‏نامه ژنو است!؟ به انتشار احکام اخراج جمع از متخصصین صنعت هسته ای کشور زده است:
برخلاف اظهارات مقامات ارشد سازمان انرژی اتمی تا کنون ده ها تن از نیروهای خدوم و متعهد این سازمان به طور محترمانه ای تحت عنوان اینکه «قرارداد شما در سال آینده قبال تمدید نخواهد بود» از سازمان انرژی اتمی برکنار شده اند.