امروز با فتنه‌گری و در واقع با مقدمات یک فتنه دیگر روبه رو هستیم. فشارهایی که از خارج بر کشور وارد می‌شود مقدمه‌ای بر این فتنه بزرگ‌تر است. در این میان برداشت برخی سیاسیون از جمله آقای هاشمی مبنی بر این‌که ازدیاد فشارهای غرب و مسائل اقتصادی را از سوء مدیریت می‌داند، یک نوع سطحی نگری به ماجراست.

حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با شهروند در رابطه با اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر این‌که فشارهای غرب و تحریم‌ها ناشی از بی‌برنامگی دولت و سیاست‌های خارجی تهاجمی است اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نشستی که در هفته دولت با هیات دولت داشتند، باتاکید بر این‌که دولت دکتر احمدی‌نژاد احیاگر ارزش‌هاست و زنده کننده شعارهای امام(ره) است و زنده کننده آن‌چه از امام آموخته ایم است، فرمودند: در چند ساله اخیر که منظور دولت دهم است، دشمنی‌ها با دولت بیشتر شده است و علت بیشتر شدن دشمنی‌ها این است که این دولت بر اریش‌ها پافشاری بیشتری داشته است.
وی تصریح کرد: این فرمایشات دقیقاً برعکس برداشت برخی چهره‌های سیاسی مانند هاشمی رفسنجانی است، که دولت را به آن متهم می‌کنند. رهبر معظم انقلاب علت تشدید فشارهای دشمن را پافشاری بیشتر بر ارزش‌های انقلاب معرفی می‌کنند و می‌فرمایند این دشمنی در دولت دهم بیشتر شده است زیرا پافشاری بر ارزش‌ها نیز بیشتر شده است.
شریف‌زاده با بیان این‌که هر اندازه که به پایان دولت دهم نزدیک می‌شویم بیشتر شاهد پافشاری بر ارزش‌ها هستیم، گفت: در واقع دشمن نمی‌خواهد این روند ادامه پیدا کند؛ هراندازه دولت بر آرمان‌ها بیشتر پافشاری می‌کند، دشمن فشارش را بیشتر می‌کند. بویژه وقتی به پایان دولت و مسئله انتخابات برای دولت آتی نزدیک می‌شویم، دشمن در صدد ایجاد فتنه‌ای بزرگ‌تر بوده و هست. در سال 88 آن‌گونه که برای همگان اثبات شد طراحی دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، یک طراحی دقیق و ظریف بود که آن فتنه را به‌دنبال داشت. همان‌روزها رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی فتنه بزرگ‌تری را کردند.
وی تاکید کرد: امروز با فتنه‌گری و در واقع با مقدمات یک فتنه دیگر روبه رو هستیم. فشارهایی که از خارج برکشور وارد می‌شود مقدمه‌ای بر این فتنه بزرگ‌تر است. رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید کردند که هر اندازه ما در دانش پیشرفت بیشتری داشته باشیم، فشارهای دشمن بر کشور کمتر می‌شود. می‌توان گفت این رشد دانش و تکنولوژی، زیر چتر همان رشد ارزش‌های انقلاب است. دشمن هیچ‌گاه نمی‌خواهد که ایران دارای توانی قابل توجه باشد چرا که توان ایران به زبان حرکت‌های استکبار دشمنان در جهان است.
به‌گفته این کارشناس مسائل سیاسی، نمونه آن پیشرفت کشور در مسئله هسته‌ای است که چند سالی است با فشارهای جدی استکبار روبه‌روهستیم تا ایران هسته‌ای نشود. اخیراً رئیس‌جمهور به‌صراحت اعلام کرد که ایران هسته‌ای شد؛ یعنی برای این‌که ایران هسته‌ای نشود، نیازی به فشار نیست.
شریف‌زاده یادآور شد: در این میان برداشت برخی سیاسیون از جمله آیت‌الله هاشمی مبنی بر این‌که ازدیاد فشارهای غرب و مسائل اقتصادی را از سوء مدیریت می‌داند، یک نوع سطحی نگری به ماجراست؛ شاید تلقی می‌کند استکبار اگر کاری به کارش نداشته باشیم، ما را به حال خود رها می‌کند. در این شرایط اگر وی استکبار را به خوبی نشناخته، نگاهی بسیار سطحی دارد. در صورتی که داوری وی از منظر سیاسی و از مواضعی است که در قبال دولت دهم دارد. می‌توان گفت این نگاه از نوع بغض است که وی نسبت به دولت نهم و دهم داشته است. اگر منظور هاشمی از سیاست، تدبیر و مدیریت، آن کم کاری و کند‌کاری دولت پیش از دولت احمدی‌نژاد نسبت به برنامه هسته‌ای بوده است، باید توجه داشته باشیم که سیاست‌های آن‌زمان، هم از نگاه رهبر معظم انقلاب و هم از نگاه ملت، کم‌کاری تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بحث هسته‌ای روند و سرعت آقای احمدی‌نژاد را پسندیده‌اند. لذا این‌که استکبار را این‌گونه تلقی کنیم که به ما اجازه رشد و پیشرفت را بدهد، نوعی ساده‌انگاری است. ما باید رشد و پیشرفت را با اتکا به نیروی ملت خودمان تضمین کنیم و هرگز انتظار اجازه و نگاه مثبت از سوی استکبار را نداشته باشیم.
حجت‌الاسلام شریف‌زاده در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که اتهام‌زنی‌ها و هجمه تخریب علیه دولت که در ماه‌های اخیر شدت گرفته است، با چه هدفی دنبال می‌شود، اظهار داشت: یکی از احتمالاتی که از این روند می‌توان برداشت کرد، وحشتی است که برخی از ادامه راه دکتر احمدی‌نژاد دارند و احساس می‌کنند که اگر این راه ادامه پیدا کند، کلاً کانال‌های خروج ثروت بر روی آن‌ها بسته می‌شود و امکان بهره‌مندی‌های گوناگون برای آن‌ها دیگر فراهم نخواهد شد؛ برای همین یک ارزیابی هم از مردم دارند که مردم تمایل به ادامه این خط دارند؛ این مهم، سخت آن‌ها را دستپاچه می‌کند و به وحشت می‌اندازد و در نتیجه رشوع می‌کنند به اشکال گوناگون و به صورت شتابزده و بسیار ناشیانه، با دولت و شخص رئیس‌جمهور به مخالفت و مقابله می‌پردازند. این شدت که در رفتار مخالفان دولت دیده می‌شود نوعی عصبیت است و معقول و عاقلانه نیست؛ برای همین رفتارهای ناشیانه انجام می‌دهند. رفتارهای ناشیانه، با دولت و شخص رئیس‌جمهور به مخالفت و مقابله می‌پردازند. این شدت که در رفتار مخالفان دولت دیده می‌شود نوعی عصبیت است و معقول و عاقلانه نیست؛ برای همین رفتارهای ناشینانه انجام می‌دهند. رفتارهای ناشیانه و آتش‌افروزی‌هایی که خودشان را می‌سوزاند؛ بنابراین هر چه پیش می‌رویم از آمار گرایش به آتش افروزان علیه دولت کاسته می‌شود و بر تعداد هواداران رئیس‌جمهور افزوده می‌شود. همین مسئله آن‌ها را عصبی‌تر و دستپاچه‌تر می‌کند تا جایی که به رفتارهای ناشیانه‌تر دست می‌زنند. در این میان حتی انتظار فحاشی و نازاگویی هم می‌رفت که در برخی موارد اتفاق افتاد و اتفاق خواهد افتاد که حتی نتوانند عنان کلام خود را در دست نگه دارند.

وی با بیان این‌که بالاتر از این احتمالات، شخص رئیس‌جمهور یک سرباز نظام است، تاکید کرد: مسئله این است که از نگاه برخی، نظام نباید ادامه پیدا کند لذا باید نسبت به پاسداری از حریم ولایت فقیه بسیار بسیار کوشاباشیم چرا که برخی روی خوشی به اصل ولایت ندارند و دکتر احمدی‌نژاد را به‌عنوان سپر ولایت می‌دانند که اگر این سپر کنار زده شود، آسیبی به اصل ولایت بزنند که سرنخ این خز به بیرون از کشور می‌رسد. در حقیقت طرح فتنه اکبر بحث مخالفت با نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه را دنبال می‌کند. اخیراً وزیر اطلاعات هم در رابطه با فیلم برخی افراد که در جلسات خصوصی خود بحث ولایت را به استهزا گرفتند، هشدارهایی داد که این گوشزد نشان می‌دهد این خطر جدی است و این مخالفت‌ها در واقع مخالفت با اصل نظام و ولایت است. بنابراین باید در پاسداری از حریم ولایت و اصل نظام بکوشیم.