در پی کارشکنی های مالی دولت یازدهم، مقاومت ارکان مافیای قدرت در تقابل با اصلاحات ساختاری در سازمان صدا و سیما و عزم جدی دکتر محمد سرافرازدر مبارزه با مفساد اداری ریشه دار در رسانه ملی، خبرها حکایت از استعفای وی، ۱۸ ماه بعد از انتصاب  به ریاست سازمان صدا و سیما، و انتصاب دکتر علی عسگری به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیما دارد.

 سرافراز که آبان ماه ۹۳ و با تعاریف بی نظیر رهبر معظم انقلاب پیرامون مدیریت ، رویکرد انقلابی و توانمندی های چشمگیر وی(1) ، به عنوان جانشین ضرغامی در سازمان صدا و سیما منصوب شد، در دوران کوتاه ریاست خود بر این سازمان با چالش ها و دردسرهای متعددی مواجه بود. بزرگترین چالش او در دوره ریاست این سازمان، بحران مالی فزاینده ای بود که با بودجه بندی هدفمند در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی شدت گرفته بود.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ با استعفای محمد سرافراز، دکتر عبدالعلی علی عسگری به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیما انتخاب شد. حکم انتصاب علی عسگری احتمالا امشب و یا فردا اعلام شده و او روز چهارشنبه رسما کار خود را آغاز خواهد کرد.

عبدالعلی علی عسگری دارای مرک کارشناسی مهندسی الکترونیک است و در دوران ضرغامی معاون فنی سازمان صدا و سیما بوده است. او دکترای سیستم و بهره‌وری دارد و هم اکنون در دانشکده صدا و سیما نیز تدریس می کند.

علیعسگری با انتصاب سرافراز به ریاست سازمان در آبان ماه ۹۳ همچون دیگر معاونان صدا و سیما از سمت خود برکنار شد. چند روز بعد از کنار گذاشته شدن وی توسط سرافراز، آیت الله صادق لاریجانی وی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

او پیش از این و در دوران دفاع مقدس در سازمان صنایع دفاع و در عرصه موشکی نیز فعال بوده است.
از علیعسگری به عنوان موسس فروشگاههای زنجیره ای رفاه در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی یاد می شود.
مشاور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیر عاملی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مدیر عاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاون آموزشی سازمان صدا و سیما و ریاست دانشکده صدا و سیما و معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما از جمله مهمترین سمت های وی در بیست سال گذشته بوده است.

پانوشت:

1. رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و مدیران سازمان صداوسیما با ایشان در مورخ ۱۳۹۴/۷/۲۰، با تشکر از زحمات مدیران و کارکنان رسانه‌ی ملی به‌ویژه آقای سرافراز رئیس سازمان صداوسیما، ایشان را فردی پرکار، سخت‌کوش، باهمت، منظم، ساده‌زیست و به‌دور از تشریفات و تجملات، پاک‌دست، حساس در مورد بیت‌المال، شجاع، دارای جسارت در تصمیم‌گیری و خلاق و مبتکر و نوآور دانستند و خاطرنشان کردند: این ویژگی‌ها بسیار باارزش و مورد تحسین است که باید استمرار داشته باشند و برای سازمان صداوسیما به‌عنوان یک سازمان فراقوه‌ای لازم و ضروری است.

پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقای سرافراز رئیس سازمان صداوسیما گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این سازمان بیان کرد.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به چالش‌ها و مشکلات رسانه‌ی ملی، گفت: اصلاح ساختار اداری و همچنین اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات، فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی رسانه‌ی تعاملی، برنامه‌ریزی برای تقویت حضور در محیط وب و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه، افزایش کیفیت تولیدات رسانه ملی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها و رویکردهای صداوسیما است.
وی افزود: پیگیری موضوعات راهبردی همچون گفتمان انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و رشد علمی، تاسیس مرکز گسترش فیلم‌نامه نویسی، بازطراحی و راه‌اندازی شبکه‌ی کودک، ایجاد گروه زیبایی‌شناسی و علوم‌شناختی، به‌کارگیری نیروهای جوان و مؤمن در مدیریت‌های مختلف، افزایش میزان مخاطبان رسانه‌ی ملی و افزایش اثرگذاری شبکه‌های العالم و پرس تی‌وی، راه‌اندازی خبرگزاری صداوسیما و حرفه‌ای‌ و روزآمد شدن شبکه‌ی خبر، تأکید بر تحلیل و تفسیر رویدادها، راه‌اندازی کانال‌های آذری، کردی و اردو در حوزه‌ی برون‌مرزی، بازسازی منابع آرشیوی، توجه به موسیقی دینی و آیینی و انقلابی و توجه به اعتماد و احساس امنیت مردم از دیگر برنامه‌ها و اقدامات رسانه‌ی ملی بوده است.