سفیر جدید اسپانیا در کشورمان در دیدار با بروجردی گفت: اسپانیا بیشترین زیان را از ادامه تحریم‌ها علیه ایران می‌بیند و همواره از ادامه گفت‌وگوها و مذاکرات برای حل سوء‌تفاهمات فی‌مابین حمایت کرده است.

پدرو بیه‌نا سفیر جدید اسپانیا در کشورمان ظهر امروز (سه‌شنبه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان دو کشور برای توسعه و تحکیم همکاری های دوجانبه ابراز امیدواری کرد: با مساعی مشترک روند توسعه و تحکیم روابط دو کشور در عرصه‌های گوناگون از شتاب بیشتری برخوردار شود.

وی در همین زمینه بر نقش مؤثر مراودات پارلمانی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: همکاری مجالس پشتوانه مهمی برای تحکیم روابط دو کشور خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ دستاورد مثبتی برای کشورهای تحریم‌کننده نداشته است، یادآور شد: تصمیمات اتحادیه اروپایی علیه ایران متناسب با واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران نیست لذا این کشورها خود بیشترین زیان را از تحریم‌ها دیده‌اند.

بروجردی در پاسخ به سؤالی در مورد اعمال تحریم‌های نفتی کشورمان علیه کشورهای اروپایی گفت: جمهوری اسلامل ایران بر اساس منافع ملی خود تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد و البته با توجه به عملکرد کشورها سیاست‌های خود را نسبت به آنها تنظیم خواهد کرد.

بر اساس این گزارش پدرو پیه‌نا سفیر جدید اسپانیا در کشورمان نیز در این دیدار با تاکید علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری‌های دوستانه فی‌مابین بویژه مناسبات پارلمانی گفت: اسپانیا بیشترین زیان را از ادامه تحریم‌ها علیه ایران می‌بیند و همواره از ادامه گفت‌وگوها و مذاکرات برای حل سوء‌تفاهمات فی‌مابین حمایت کرده است.

وی تصریح کرد: اسپانیا جزء کشورهایی نیست که به تحریم‌ها علیه ایران دامن بزند.

سفیر اسپانیا همچنین ابراز امیدواری کرد مشکلات میان ایران و اتحادیه اروپایی در چارچوب دیپلماسی و گفت‌وگو برطرف شود.