این لیست نهایی نیست، به این معنا که ممکن است فاقد برخی نام ها باشد. همچنین وجود هر یک از این نام ها در این لیست، به معنی حتمی بودن حضور آن فرد در کابینه نیست.

رییس جمهور منتخب، این روزها سخت مشغول چینش کابینه یازدهم است. گروهی از یاران حلقه اول روحانی، او را در گزینش نیروهای اصلی کابینه یاری می دهند.
حسن روحانی بارها گفته است که دولتش مشی اعتدالی خواهد داشت.
ساعاتی قبل خبرنگار شبکه ایران، به فهرستی از افرادی دست یافت که تا این مرحله بیشترین شانس را برای حضور در دولت یازدهم دارند. این لیست نهایی نیست، به این معنا که ممکن است فاقد برخی نام ها باشد. همچنین وجود هر یک از این نام ها در این لیست، به معنی حتمی بودن حضور آن فرد در کابینه نیست.
با این وجود نگاهی به این لیست نشان می دهد که روحانی از همین ابتدای کار بر عملی کردن وعده خود مبنی بر فراجناحی بودن کابینه اش تاکید دارد. در این لیست علاوه بر افرادی از هر سه جریان عمده سیاسی کشور اعم از اصولگرا، اعتدالگرا و اصلاح طلب، برخی وزرا و مقامات عالی رتبه در دولت های نهم و دهم نیز به چشم می خورد؛ افرادی که عموما کارنامه ای موفق در حوزه ای کاری خود داشته اند.
فهرست مذکور بر اساس سه جریان سیاسی مذکور به شرح ذیل است؛
اعتدالگرایان
محمد باقر نوبخت
اکبر ترکان
غلامعلی دهقان
محمد رضا نعمت زاده
محمد واعظی
محمد سلطانی فر

اصولگرایان
علی اکبر ولایتی
مرتضی نبوی
محمد نهاوندیان
حسن غفوری فرد
یحیی آل اسحاق
تیمور علی عسگری

اصلاح طلبان
محمد رضا عارف
حبیب الله بیطرف
غلامرضا شافعی
علی یونسی
اسحاق جهانگیری
محمد علی نجفی
سید رضا صالحی
رضا ملک‌زاده

همچنین در این فهرست نام علی نیکزاد، حجت الاسلام شفیعی، فاطمه هاشمی، محمد رضا فرزین، کاظم وزیری هامانه، زهرا پیشگاهی فرد و حسین فریدون دیده می شود.