به گزارش برخی سایت‌های خبری سعید حجاریان از چهره‌های شاخص جریان اصلاحات و از مجرمان فتنه سال88، اخیراً به صف حامیان نامزدی هاشمی رفسنجانی پیوسته است!

براساس برخی اخبار وی حتی جلسات متعددی با اصلاح‌طلبان برگزار کرده تا آن‌ها را برای حمایت از هاشمی رفسنجانی متقاعد کند. محمد هاشمی برادر رئیس مجمع و عضو حزب کارگزاران سازندگی نیز روز گذشته در همین خصوص گفت: در حال حاضر تمامی جریان‌های سیاسی و بسیاری از مردم خواهان حضور آیت‌الله هاشمی در انتخابات آینده هستند! پیش از این نیز برخی چهره‌های اصلاح‌طلب مثل محمدعلی نجفی تاکیدکرده بودند اگر هاشمی رفسنجانی به صحنه بیاید اصلاح‌طلبان از وی حمایت می‌کنند. با این حال شخص هاشمی روز گذشته تاکید کرد قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد!

صادق زیباکلام نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان (نزدیک به خاندان هاشمی رفسنجانی) گفته است اصولگرایان به اصلاح طلبان خواهند پیوست. وی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری اذعان کرد حامیان دولت تنها گروهی هستند که استقلال سیاسی دارند و خط سیاسی آنها در میان تیم خودشان تعیین می شود، یعنی نه در گفتار و نه درعمل سیاسی، وابستگی به جایی ندارند. زیباکلام در مقام ارائه توصیه انتخاباتی به اصولگرایان از آقای هاشمی رفسنجانی استمداد طلبیده و افزود: تنها ابزار به تعادل رساندن وضعیت فعلی در مواجهه با حامیان دولت، ورود چهره هایی مثل آیت‌الله هاشمی به انتخابات ریاست جمهوری است. زیباکلام ضمن تاکید بر گیرافتادن اصولگرایان در بازی دولتی‌ها، معتقد است بهتر می‌باشد اصولگرایان راه را برای ورود اصلاح‌طلبان باز کنند تا بلکه از این طریق امکان پیروزی یک جریان سیاسی بر جریان دولت در انتخابات 92 مهیا شود!