اظهارنظرهای متناقض میرحسین موسوی در حوزه‌های مختلف، به نقاط جالبی رسیده است، به طوری که سایت حامی وی در انتشار مشروح سخنرانی وی در دانشگاه مازندران به نقل از او افزایش نقدینگی را حاصل انحلال 18 شورای عالی دانست.

 

به گزارش رجانیوز، سایت کلمه در خبری با عنوان "افزايش نقدينگي، حاصل انحلال هجده شورا"، به نقل از موسوی نوشت: نزديک 18 شوراي تاثيرگذار و مهم را در يک شب منحل کرديم. براي همين اصلا غيرعادي نيست که ظرف 3 سال نقدينگي ما به بيش از 2 برابر افزايش مي‌يابد.

این اظهارنظر در حالی از سوی نخست‌وزیر 68 ساله دهه 60 بیان شده است که گویا وی اطلاعی از زمان ادغام شوراها در دولت و میزان رشد نقدینگی به تفکیک سال‌های اخیر ندارد.

بنا بر این گزارش، موسوی در حالی انحلال شوراها را عامل رشد نقدینگی می‌داند که این شوراها 18 بهمن 86 با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران توسط معاون اول رئیس‌جمهور در کمیسیون‌های دولت ادغام شدند اما رشد بالای نقدینگی به سال 85 و نیمه اول 86 باز می‌گردد و از نیمه دوم این سال و در سال بعد (87)، در اثر سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی این رشد به صورت قابل توجهی کاهش یافت.

برابر آمارهای بانک مرکزی، متوسط رشد نقدینگی طی سال‌های 84 تا 86 33،5 درصد است که این میزان در 9 ماهه اول سال 87 با حدود 10 برابر کاهش به 3،9 درصد رسید.