وزير خارجه سابق آمريکا در کتاب خود با عنوان “گزينه‌هاي دشوار” سخنان غافلگير کننده‌اي را مطرح ساخته و اذعان کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمريکا با هدف تقسيم خاورميانه است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ نقش مخرب گروهک تروریستی داعش در معادلات سياسي و امنيتي منطقه بر هيچ کس پوشيده نيست. همچنين پيوستگي داعش با ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی نيز بر هيچ کس پوشيده نيست. به طور کلي گروههاي تروريستي در سرتاسر دنيا علقه مستقيمي ميان خود و واشنگتن و رژِيم صهيونيستي حس مي کنند. در حال حاضر نيز ايالات متحده آمريکا در همه جنايات و خونريزيهاي داعش در منطقه شريک است.

وزير خارجه سابق آمريکا در کتاب خود با عنوان “گزينه‌هاي دشوار” سخنان غافلگير کننده‌اي را مطرح ساخته و اذعان کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمريکا با هدف تقسيم خاورميانه است. هيلاري کلينتون در کتاب خاطرات خود که اخيرا در آمريکا چاپ شد، نوشته است: ما وارد جنگ عراق،‌ ليبي و سوريه شديم و همه چيز بر وفق مراد و بسيار خوب بود اما ناگهان انقلاب مصر در 30 ژوئن رخ داد و همه چيز ظرف 72 ساعت تغيير کرد.وي در ادامه آورده است: من به 112 کشور جهان سفر کرده بودم و با برخي از دوستان اين توافق حاصل شد تا به محض اعلام تاسيس داعش اين گروه به رسميت شناخته شود اما ناگهان همه چيز فروپاشيد. توافق شده بود تا دولت اسلامي(داعش) در روز 5 / 7 / 2013 اعلام شود و ما منتظر اعلام تاسيس آن بوديم تا ما و اروپا هرچه سريعتر آن را به رسميت بشناسيم!اين اظهارات وزير امور خارجه آمريکا ، اعتراف مستقيم غرب نسبت به تاسيس داعش ، آن هم در سال گذشته محسوب مي شود. در چنين شرايطي ايالات متحده آمريکا و کشورهاي اروپايي بابد بابت تاسيس چنين سيستم تروريستي هولناکي نسبت به جامعه جهاني پاسخگو باشند.ديگر اينکه شوراي امنيت سازمان ملل متحد با هشدار درباره اقدامات داعش اعلام کرد که کشتار اقليت‌ها مي‌تواند جنايت عليه بشريت محسوب شود.بنابر بيانيه‌اي که شوراي امنيت منتشر کرد، گروه داعش نه تنها تهديدي براي عراق و سوريه که در آن حضور دارد، است بلکه صلح، امنيت و ثبات منطقه‌اي را هم تهديد مي ‌کند. حملات گسترده و سازمان يافته عليه شهروندان به دليل قوميت، دين و يا باور آنها، جنايت عليه بشريت است که براي همه آنها کساني که مسئول هستند بايد پاسخگو باشند.تعلق خاطر داعش به آمريکا و رژِيم صهيونيستي در جريان نبرد اخير غزه نيز نمايان شد.گروه تروريستي
” داعش “ بارها به خواست هاي مربوط به مشارکت اين گروهک در جنگ اخيربا اسرائيل پاسخ رد داد.ورلد تريبيون اخيرا تاکيد کرده است که جماعت موسوم به دولت اسلامي در عراق و شام “ داعش “ طي چندين نوبت که از آن خواسته شده بود در جنگ حماس ضد اسرائيل شرکت کند، از مشارکت و حضور براي دفاع از فلسطينيان خودداري کرد.ورلد تريبيون آمريکايي در شماره نسخه الکترونيکي خود نوشت: گروه هاي اسلامگرا در مدت جنگ اسرائيل ضد فلسطينيان و حماس در نوارغزه بارها از داعش دعوت کردند در اين جنگ ضد اسرائيل شرکت کند، اما با کمال تعجب سرکرده هاي اين گروه بارها با خواسته هايي که حتي از سوي گروه هاي شبه نظامي وابسته به القاعده در نوارغزه براي شرکت داعش در جنگ مطرح بود مخالفت کردند و حتي حاضر نشدند براي مقاومت در غزه سلاح و پول ارسال کنند.اين گروه هاي وابسته به القاعده به نشريه ورلد تريبيون آمريکايي در غزه اعلام کردند: داعش تنها در پاسخ به اين خواسته ها اعلام کرده بود هم اکنون اولويت مطرح و اساسي براي داعش برپايي و تشکيل دولت خلافت اسلامي در عراق و سوريه و ترکيه است!لازم به ذکر است که در برهه فعلي مقامات غربي نسبت به داعش نگاهي دوگانه دارند. آنها از يک سو خود مولد و حامي داعش هستند و از سوي ديگر نسبت به غير قابل مديريت بودن بخشي از اعضاي داعش احساس ترس مي کنند.هم اکنون جنايات داعش در عراق و سوريه به نقطه اوج خود رسيده است. زماني که گروه‌هاي تکفيري و تروريستي خود را براي ورود به خاک سوريه آماده مي‌کردند، دستگاه‌هاي امنيتي کشورهاي غربي نه تنها اقدامي در راستاي مهار اين گروه‌هاي خطرناک صورت ندادند، بلکه به صورت مستقيم و غير مستقيم از تجهيز آنها در برابر حکومت دمشق استقبال کردند. با اين حال مقاومت ارتش سوريه در برابر تروريستها و فرسايش گروههاي تکفيري در نبرد سوريه معادلات را به طور کلي تغيير داد.

منبع