ظاهر موضوع این است که احمدی‌نژاد به دنبال افزایش قیمت یارانه‌ها است اما عده‌ای بخیل نمی‌گذارند در حالی که باطن موضوع این است که افزایش مبلغ یارانه‌ها، مردم و طبقه پائین جامعه را بیچاره می‌کند!

احمد توکلی در یک نشست انتخاباتی با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم درمقابل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ایستادیم گفت: ظاهر موضوع این است که احمدی‌نژاد به دنبال افزایش قیمت یارانه‌ها است اما عده‌ای بخیل نمی‌گذارند در حالی که باطن موضوع این است که افزایش مبلغ یارانه‌ها، مردم و طبقه پائین جامعه را بیچاره می‌کند!

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه هنوز بحثی در خصوص ریاست مجلس نهم در جبهه متحد اصولگرایان صورت نگرفته گفت: بنده در مجموع آقای حداد عادل را بر لاریجانی ترجیح می‌دهم. البته آقای حداد را به هیچ‌وجه با آقاتهرانی مقایسه نمی‌کنم بلکه مقایسه من میان حداد عادل و لاریجانی است و فکر می‌کنم آقای حداد عادل بهتر می‌تواند حقوق نمایندگان را رعایت کند.

الیاس نادران نماینده تهران در مجلس نیز در گفت‌وگو با مهر گفت: «فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مثل «عسل قلزم» است، یعنی شیرین و کشنده.»

سخنان توکلی و نادران درخصوص مخالفت با اجرای مرحله دوم هدفمندی در حالی مطرح می‌شود که شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا طی روزهای گذشته رأی به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها داده است. این شورا با دستور رهبر معظم انقلاب و به ریاست آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تشکیل شده است.