اکبر ترکان یدی طولانی در عرصه توهین و تخریب دولت های نهم و دهم داشته و با پیش کشیدن موضوعات حاشیه ای سعی دارد خود را مدافع سرسخت دولت یازدهم و مشاور بی رقیب رئیس جمهور نشان دهد. مشخص نیست چرا این مسئول، در اظهارات اخیر خود کارمندان زحمت کش دولت را که برای ورود در مشاغل خود از فیلترهای سختی عبور کرده اند، مورد توهین قرار داده است. 

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛مشاور ارشد رئیس جمهور در مصاحبه ای با سایت جمارن که روزنامه های زنجیره ای نیز آن را پوشش گسترده ای داده اند، 800 هزار کارمند دولت را تزریق دولت قبل به بدنه کشور دانسه که شایستگی هم ندارند.
 
پرداختن به سیاست های دولت های نهم و دهم به نقد ختم نشده و جنبه توهین و تحقیر به خود گرفته است. در حالیکه دولت منتقدان خود را به رعایت انصاف در نقد فرا می خواند، اما این مولفه به هیچ وجه از سوی حامیان و مسئولین دولتی رعایت نمی شود.

اکبر ترکان یدی طولانی در این عرصه دارد و با پیش کشیدن موضوعات حاشیه ای سعی دارد خود را مدافع سرسخت دولت یازدهم و مشاور بی رقیب رئیس جمهور نشان دهد. مشخص نیست چرا این مسئول، در اظهارات اخیر خود کارمندان زحمت کش دولت را که برای ورود در مشاغل خود از فیلترهای سختی عبور کرده اند، مورد توهین قرار داده است.

وی با ابراز تاسف از شیوع تفکر احمدی نژادی در کشور، محدوده این تفکر را دو سه نفر نمی داند و بخشی از جامعه را به این تفکر نسبت می دهد. هر چند در لابه لای صحبت های خود سعی می کند این واقعیت را قبول کند اما در جای از اظهاراتش بی سوادی و بی لیاقتی را ویژگی این گروه می داند:

" نمی‌توانیم بگوییم تفکر دولت‌های نهم و دهم مربوط به آقای احمدی نژاد و دو،سه نفر اطرافیانش بوده که بعضی‌هایشان اکنون در زندان هستند. یک گروه حداقل ٨٠ نفره از این تفکر در مجلس هستند. گروهی از این جمعیت در قوای دیگر هستند. یک گروهی از این جمعیت در نهادهای دیگر هستند. این‌طوری نیست که فقط آقای احمدی‌نژاد بوده و تمام شده است. این طرف‌داران حداقل ٨٠ نفر در مجلس و در سایر قوا هم هستند، حتی در پیکره همین دولت هم حضور دارند. الان که ما در دولت یازدهم هستیم ٨٠٠ هزار نفر از کارکنان در طول دولت های نهم و دهم به بدنه دولت اضافه شده‌اند که ملاک و معیار ورودشان به دولت آزمون شایستگی و سواد و تحصیلات نبوده است."(+)
"Our President, analytical news site"