این مرکز اسرائیلی، تحقیقاتی را درباره لقاح های ضد باکتری و ویروس ها مانند سیاه زخم انجام داده است که وزارت دفاع آمریکا از آن حمایت مالی می کند.

جينز ديفنس ويكلي (Jane's Defence Weekly) مجله متخصص در امور نظامی در گزارشی از اطلاعات به دست آمده از تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی نوشت: رژیم اسرائیل سالانه 10 تا 15 بمب اتمی شبیه آنچه در ناکازاکی ژاپن استفاده شد، تولید می کند.

 

به نوشته العالم این مجله با اشاره به آمارهای مرکز "سیبری" که تاکید دارد "اسرائیل تنها قدرت هسته ای در منطقه خاورمیانه است"، اعلام کرد: این رژیم دارای 100 تا 300 کلاهک هسته ای با قابلیت استفاده در موشک های بالستیک، ناوهای جنگی و هواپیماست.

 

 

این آمارها همچنین نشان می دهد که تل آویو 690 تا 950 کیلوگرم پلوتونیوم تولید کرده است و به تولید این ماده به میزان لازم ادامه می دهد تا بتواند هر ساله 10 تا 15 بمب مشابه بمب ناکازاکی بسازد.

 

این مجله نظامی درادامه نوشت: اسرائیل "تریتیوم" که عنصری اشعه زاست و از آن کلاهک های نوترونی ساخته می شود نیز تولید می کند، آلودگی تشعشعات این کلاهک ها خفیف است، اما تا حد زیادی کشنده است.

 

در همین حال پایگاه "دام پرس" به نقل از روزنامه ایل مانیفستو (IL MANIFESTO) چاپ ایتالیا نوشت: گزارش های مختلف بین الملی حاکی از آن است که مسئولان اسرائیلی به توسعه سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی در مرکز مطالعات بیولوژیکی واقع در "نیس زیونا"در جنوب شرق تل آویو اقدام کرده اند.

 

تاسيسات هسته اي نظامي ديمونا در اراضي اشغالي

 

این مرکز وابسته به مرکز هسته ای "دیمونا" است که یکی از محرمانه ترین موسسه های رژیم اسرائیل است که به طور مستقیم زیر نظر نخست وزیر این رژیم قرار دارد.

 

از مهم ترین اسرار مربوط به تحقیقات سلاح های بیولوژیکی است، باکتری و ویروس هایی است که منجر به شیوع بیماری ها می شود، مانند باکتری "طاعون سیاه " یا "مرگ سیاه" در قرون وسطی و ویروس کشنده و قابل سرایت "ابولا" که درمانی ندارد.

 

 

این روزنامه همچنین نوشت که نشانه های آشکاری درباره تحقیقاتی که موسسه های اسرائیلی برای توسعه سلاح های بیولوژیکی انجام می دهد، وجود دارد که می تواند سیستم ایمنی بدن را از بین ببرد، این مرکز اسرائیلی، تحقیقاتی را درباره لقاح های ضد باکتری و ویروس ها مانند سیاه زخم انجام داده است که وزارت دفاع آمریکا از آن حمایت مالی می کند؛ اما واضح است که اجازه توسعه عوامل جدیدی را می دهد که مسبب بیمارهایی برای اهداف جنگی شود.

 

گزارش های پزشکی حاکی از آن است که نیروهای اسرائیلی در غزه و لبنان از سلاح های بیولوژیک استفاده کرده اند که در ظاهر به بدن انسان آسیبی نمی رساند، اما از داخل بافت های بدن را می شکافد و اعضای اصلی بدن مانند کلیه، کبد، استخوان ها و خون را آلوده می کند که موجب بروز بیماری های صعب العلاج می گردد.

 

 

به نوشته این مجله، ایتالیا به موجب پیمان نظامی-امنیتی مشترک با تل آویو، در ساخت این سلاح ها با رژیم صهیونیستی همکاری دارد و نخستین شریک اروپایی اسرائیل در حوزه "تحقیق و توسعه" به شمار می آید.