همکار سابق مهدی هاشمی در سایت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از پولشویی و برخی اتهامات اقتصادی وی خبر داد. کوثر به هنگام خروج مهدی هاشمی از کشور نیز مدت‌های طولانی با وی در ارتباط بود.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ نیک آهنگ کوثر پیش از فرار از کشور ارتباط وسیعی با مهدی هاشمی (رئیس وقت سازمان بهینه سازی) داشت و ضمن اخذ مبلغی هنگفت در دوره اصلاحات، راه‌اندازی سایت این سازمان را برعهده گرفت. کوثر به هنگام خروج مهدی هاشمی از کشور نیز مدت‌های طولانی با وی در ارتباط بود.
خودنویس در گزارشی به نقل از منابع خود نوشت: مهدی هاشمی در انجام معامله کلان با شرکت استات اویل و اخذ پورسانت و خارج کردن بخش‌هایی از قرارداد از تشریفات مناقصه نقش داشته است. نقش عباس یزدانپناه یزدی در «پول‌شویی» ۲/۵ میلیون دلار در کیفرخواست وی ذکر شده است. به علاوه، ریخته شدن ۲۳۸ هزار دلار به حساب بانکی باجناق متهم نیز از موارد مرتبط به اخذ کمیسیون در این پرونده است.
خودنویس از رشوه ۷۰ میلیون دلاری در پرونده قرارداد استات اویل خبر داد و با اشاره به اتهاماتی نظیر اخلال در نظام اقتصادی کشور، اختلاس توام با جعل اسناد، تبانی در انجام معاملات دولتی، تصرف غیر قانونی از طریق استفاده غیر مجاز از اموال دولتی، جاسوسی، معاونت و مباشرت در جعل اسناد نوشت: از جمله اتهامات مهدی هاشمی اختلاس توام با جعل سند به مبلغی بالاتر از ۸ میلیارد تومان در شرکت بهینه‌سازی در فعالیت‌های انتخاباتی سال ۸۸ است.
همچنین حسن-م منتشرکننده پوسترهای تبلیغاتی ذکر شده که بابت طلب خود، هزینه‌هایی بابت انتشار کتاب از سازمان بهینه‌سازی گرفته که همراه با فاکتورسازی بوده است. بر پایه کیفرخواست، حمزه کرمی و معاونش بخشی از اطلاعات مربوط به این فرایند را در طی بازجویی‌ها ارائه داده‌اند. به گفته حمزه کرمی، این بازجویی‌ها تحت فشار بوده است. اما افراد دیگری از جمله نزدیکان مهدی هاشمی، جزو منابع این کیفرخواست محسوب می‌شوند. بخش دیگری از کیفرخواست به استفاده از منابع دولتی برای هزینه‌های ستاد تبلیغاتی خیابان سمیه می‌پردازد. تامین بخشی از هزینه‌های روزنامه شرق از طریق آگهی نیز در کیفرخواست آمده است. اعترافات عباس‌ یزدانپناه یزدی، شریک مهدی هاشمی بخش دیگری از کیفرخواست را شامل می‌شود که به موارد متعدد دریافت کمیسیون و تشکیل شرکت‌های مختلف برای تسهیل انتقال و دریافت کمیسیون اشاره کرده است.
خودنویس همچنین خاطرنشان می‌کند: در سال ۱۳۸۱ مناقصه‌ای در مورد انتخاب مشاور تبلیغاتی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد که در آن شرکت راش خانه آگهی به صورت واقعی برنده شد و با وجود آنکه شرکت نگاه شرقی فاقد اعتبار و امتیازهای لازم بود، در نهایت این دو شرکت به عنوان برنده مناقصه اعلام شدند و نکته شایان توجه هم آن بود که شرکت نگاه شرقی سبز تنها چند روز پیش از برگزاری مناقصه تشکیل شده بود.
مدیرعامل شرکت نگاه شرقی سبز در بازجویی‌ها گفته که به دلیل حضور در بنیاد امور بیماری‌های خاص در سال ۱۳۷۲ از سوی فاطمه هاشمی به حزب «ا» معرفی می‌شود، در سال ۱۳۸۱ که مناقصه مذکور توسط سازمان بهینه‌سازی انجام می‌شد، آقایان «ن» و «و» گفتند در این مناقصه شرکت کن ما هم به مهدی هاشمی سفارش می‌کنیم در مقابل باید قول بدهی که به حزب کمک کنی، در واقع آنها من را انتخاب کردند تا به این وسیله برای حزب درآمدی ایجاد کنند. در نهایت هم مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان توسط شرکت نگاه شرقی سبز به عنوان کمک پرداخت شد.
منبع:جام