داعش به روسیه پیشنهاد منابع گازی عراق را داده است تا در عوض، مسکو اطلاعات سری تهران را در اختیار این گروه تروریستی قرار دهد.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل (Times of Israel) در خبری نوشت: داعش به خاطر موارد سری برنامه هسته ای، به دنبال حمله به ایران است.
طبق گزارش این روزنامه صهیونیستی، در بیانیه که روزنامه انگلیسی ساندی تایمز (SundayTimes) از یکی از اعضای اتاق جنگ داعش منتشر کرده است، به این مطلب اشاره شده است که در حال حاضر این گروهک، در حال آماده سازی خود برای حمله به ایران است تا به جزئیات و موارد سری برنامه هسته ای ایران دست پیدا کند.
این بیانیه و مدرک نشان می دهد که سازمان داعش در حال برنامه ریزی های وسیعی است.
طبق گزارش ساندی تایمز، از میان ۷۰ پیشنهادی که در این سند آمده است، بسیاری مربوط به ایران و شیعیان هستند.
طبق گزارش ها این سند، که نوشته یکی از رهبران داعش است، خواهان حمله به ایران و کسب اطلاعات محرمانه هسته‌ای این کشور است.
طبق اعلام این بیانیه و مدرکی که توسط روزنامه انگلیسی ساندی تایمز افشا شده، داعش قصد دارد تا از طریق روسیه به امور سری برنامه هسته ای ایران دست پیدا کند.
بر اساس بیانیه افشا شده، داعش به روسیه این پیشنهاد را داده است که به روس ها اجازه می دهد تا به منابع گازی عراق دست پیدا کنند و در عوض مسکو نیز روابط خود را با تهران قطع و اطلاعات محرمانه در مورد برنامه هسته ای ایران را در اختیار داعش قرار دهد.
داعش همچنین از مسکو خواهد خواست تا دست از حمایت از بشار اسد بردارد و از دولت‌های عرب حاشیه خلیج فارس علیه ایران حمایت کند.
در حالی که برخی رسانه های غربی و صهیونیستی مدعی هستند که بسیاری از مقامات غربی این سند را موثق خوانده اند، اما هنوز صحت و سقم این بیانیه از سوی منابع اطلاعاتی غربی تایید نشده است.
بر اساس این بیانیه داعش قصد دارد تا قدرت ایران را محدود کند و با هدف قرار دادن دیپلمات ها و تجار ایرانی، این کشور را محدود نماید تا به صنعت تجاری این کشور ضربه بزند.
از دیگر مواردی که این سند بر آن تاکید می کند اینکه، شیعیان و ایرانیان جدی‌ترین دشمنان داعش هستند.
طبق گزارش ساندی‌تایمز این سند نوشته یکی از رهبران اصلی داعش به نام عبدالله احمد المشدانی است – فردی که گفته می شود عضو «کابینه» شش نفری در صدر داعش است- و نیروهای ویژه عراق در ماه مارس در حمله‌ای به خانه یکی از فرماندهان داعش به این سند دست یافته اند.
شایان ذکر است روزنامه ها و وب سایت های صهیونیستی، این بیانیه و سند ادعایی را که ساندی تایمز آن را منتشر کرده است، بطور گسترده بازتاب داده اند.
منبع:جام