عضو کمیسیون انرژی در رابطه با عملکرد دولت در سیاست خارجی با توجه به اینکه کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها از سوی غرب قرار داشت، خاطرنشان کرد: بحث استکبار‌ستیزی و مقاومت دولت احمدی‌نژاد در مقابل توطئه‌های خارجی قابل تحسین و تقدیر است.

 «علی مروی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: استقامت و استکبار‌ستیزی و اقتدار و عظمتی که در دولت احمدی‌نژاد از نظام به جامعه بین‌الملل نشان داده شد، بسیار خوب بود.

«علی مروی» عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با روزنامه شهروند در رابطه با نقاط قوت دولت احمدی نژاد با اشاره به طرح‌های مسکن مهر، هدفمندسازی یارانه‌ها و سهمیه‌بندی بنزین اظهار داشت: طرح‌های اقتصادی در راستای ایجاد تحول در اقتصاد کشور از نقاط قوت دولت‌های نهم و دهم محسوب می‌شود.
وی افزود: هدفمندی یارانه‌ها یکی از این طرح‌ها بود که با وجود اینکه مصوبه مجلس و آنچه مورد هدف دولت بود، تفاوت‌های نسبی داشت، ولی در کل این طرح اساسی و بنیادی با شجاعت در دولت دهم اجرایی شد.
وی با تاکید بر اینکه موضوع مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به‌ویژه جوانان بوده است، خاطرنشان کرد: مسکن مهر طرح بزرگی بود که با اجرایی شدن آن بسیاری از اقشار کم درآمد یا متوسط جامعه توانستند خانه‌دار شوند و همچنین شاهد بودیم که تاثیراتی در بازار مسکن نیز ایجاد کرد و قیمت در واحدهای کوچک کاهش پیدا کرد.

**سهمیه بندی بنزین اقدام بزرگی در راستای کاهش واردات و صرفه جویی حوزه انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نقاط قوت دولت اقدامات انجام شده در حوزه سوخت و انرژی است، خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته، کشور ما سالانه بین 8 تا 10 میلیارد دلار بنزین وارد می‌کرد که با اقدام به سهمیه‌بندی بنزین و در واقع کنترل مصرف این محصول، اقدام بسیار بزرگی در کاهش واردات بنزین و جلوگیری از قاچاق صورت گرفت که نتیجتا مصرف سوخت در کشور بهینه شد و مردم با این طرح همراهی و همکاری کرده و صرفه‌جویی در حوزه انرژی را در زندگی خود پیاده کردند. باید توجه داشته باشیم که رقمی که کشور بابت وارد کردن بنزین سالانه هزینه می‌کرد، رقم کوچکی نبود؛ بنابراین بهینه‌سازی مصرف سوخت و به دنبال آن سهمیه بندی و کارتی‌شدن بنزین منجر به صرفه‌جویی در حوزه انرژی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت آتی باید این طرح‌های دولت را ادامه دهد؛ رئیس‌جمهوری منتخب اعلام کرده است اقدامات موثر دولت را با بازنگری‌هایی در نحوه اجرا ادامه خواهد داد؛ در واقع کارهایی که در دولت احمدی‌نژاد انجام شد اقدامات اساسی بود و امیدواریم ادامه داشته باشد.

**سفرهای استانی از یادگاری‌های خیلی خوب دولت احمدی‌نژاد است
عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با طرح ابتکاری سفرهای استانی که برای اولین بار در دولت احمدی نژاد اجرا شد، اظهار داشت: سفرهای استانی حقیقتا کار پسندیده و خیلی خوبی بود؛ اینکه مردم به مدیران ارشد کشور دسترسی پیدا کردند و از نزدیک مشکلات خود را با آنها در میان گذاشتند؛ حضور رییس‌جمهوری در استان‌های مختلف، برگزاری جلسه هیات دولت و تصمیم‌گیری برای استان به منظور پاسخگویی به مطالبات مردم، همه کارهای شایسته ای بود. این طرح هم باید در دولت‌های آتی در ابعاد کوچکتر ادامه پیدا کند؛ من به شخصه آثار بسیار زیادی از این سفرها در استان‌ها دیدم. عکس‌العمل‌های زیادی دیدم و شنیدم که اکثرا عجیب بود؛ برای مثال شخصی به من مراجعه کرد و مشکلش که مربوط به 20 سال قبل بود را مطرح کرد. من به این شخص گفتم چرا بعد از 20 سال به فکر حل این مشکل افتاده است که او در جواب عنوان کرد من الان به فکر نیفتاده‌ام بلکه تو اولین معاون وزیری هستی که به آن دسترسی پیدا کرده‌ام. از این دست موارد خیلی زیاد در سفرهای استانی دولت دیده شد.

وی در همین خصوص تاکید کرد: دیدن مشکلات مردم و لمس دغدغه‌های زندگی آنها از نزدیک بسیار مهم است؛ به تعبیر مقام معظم رهبری اگر مسئولان بین مردم می‌روند ولی مشکلات را نمی توانند حل کنند نگران نباشند و بدانند حضور در میان مردم برکات زیادی دارد که می‌تواند باعث حل مشکلات شود.
مروی یادآور شد: به هر حال رفتن و حضور در کنار مردم، باعث ارتباط عاطفی می‌شود و باعث نزدیکی دولت به مردم می‌شود که خیلی موثر است؛ به عقیده من سفرهای استانی در ادامه باید با هزینه‌های کمتر و متناسب با استان‌ها و اولویت‌بندی مشکلات استان‌ها صورت گیرد؛ مثلا استان خوزستان استانی است که بر اساس موقعیت جغرافیایی و منابع انرژی حضور وزیر نفت و وزیر نیرو در آن ضروری است ولی ممکن است حضور دیگر وزرا ضرورت چندانی نداشته باشد. اولویت‌بندی مشکلات می‌تواند بر اساس شاخص‌هایی که در هر استان وجود دارد صورت گیرد و اعضای هیات دولت می‌توانند با حضور خود به مشکلات مردم رسیدگی جدی صورت دهند. سفرهای استانی از یادگاری‌های خیلی خوب دولت احمدی‌نژاد است که باید حفظ شود.

**اقتدار و عظمت نظام در دولت احمدی‌نژاد به جامعه بین‌الملل نشان داده شد
عضو کمیسیون انرژی در رابطه با عملکرد دولت در سیاست خارجی با توجه به اینکه کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها از سوی غرب قرار داشت، خاطرنشان کرد: بحث استکبار‌ستیزی و مقاومت دولت احمدی‌نژاد در مقابل توطئه‌های خارجی قابل تحسین و تقدیر است؛ به عقیده من دولت آتی می‌تواند با تدبیر و درایت و رعایت عرف بین‌الملل در جهت کاهش تهدیدها و تحریم‌های غرب تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: در مجموع موضع احمدی‌نژاد در رابطه با انرژی هسته‌ای و حقوق بشر اقدامات بسیار خوبی بود. باید توجه داشته باشیم که به تعبیر حضرت امام (ره) اگر ما یک قدم در مقابل دشمن عقب بنشینیم آنها 10 قدم جلو می‌آیند؛ استقامت و استکبار‌ستیزی و اقتدار و عظمتی که در دولت احمدی‌نژاد از نظام به جامعه بین‌الملل نشان داده شد، بسیار خوب بود.