روزآنلاین: «یک روز پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به گفته‌های هاشمی‌ پیرامون انتخابات آزاد، سایت اکبر هاشمی رفسنجانی بار دیگر بر ضرورت "برگزاری انتخابات آزاد ..." تاکید کرده است.»

سایت روز آنلاین (Roozonline) نوشت: «یک روز پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به گفته‌های هاشمی‌رفسنجانی پیرامون انتخابات آزاد، سایت اکبر هاشمی رفسنجانی بار دیگر بر ضرورت "برگزاری انتخابات آزاد، تحقق شعار وحدت ملی و تشکیل شورای فقهی" تاکید کرده است.

این سایت اقدام به انتشار گزارشی از دیدار هاشمی رفسنجانی با گروهی از فرهنگیان کرده که در آن هاشمی‌رفسنجانی به طور تلویحی به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای پاسخ داده و از محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده است.»

 

این سایت ادامه داد: «در این گزارش همچنین نوشته شده هاشمی رفسنجانی بنابر "ضرورت و مصلحت" وارد انتخابات سال آینده ریاست جمهوری خواهد شد و "باید دید مصلحت نظام در انتخابات ۹۲ چیست؟"

سایت هاشمی به نقل از وی انتقاد‌های تندی نیز متوجه محمود احمدی‌نژاد کرده و نوشته "معجزه حضور مردم از جنس معجزه هزاره سوم نیست که با آن همه درآمد تهدیدی برای نظام بسازد".

 

هاشمی رفسنجانی در ادامه از سران نظام خواسته مسیر انتخابات آزاد را هموار کنند و اگر هفت هزار میلیارد دلار هم داشته باشند، بدون حضور مردم نتیجه می‌شود ریاضت اقتصادی که گویای وضع امروز است.»

 

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، روز چهارشنبه، 20 دی ماه، گزارشی از دیدار هاشمی رفسنجانی در 12 دی 91 با نمایندگان فرهنگیان سراسر کشور را منتشر کرد.

 

 

در این گزارش، که خبرنگار برای یاد کردن از هاشمی رفسنجانی، از لفظ "آیت الله" استفاده کرده، آمده است: «آیت‌الله راه مقابله را به خوبی نشان مي‌دهد. راه‌حلی از جنس اصول و اصلاح امور. آنجا که مناقشه راهبرد انحراف مي‌شود. اختلاف افکنی روش گفتمان تفرقه مي‌شود. راه مقابله وحدت است؛ "وحدت ملی". راه وحدت ملی هم روشن است. انتخابات رقابتی، آزاد و قانونی. "انتخابات مردم‌پسند". نتیجه‌اش هرچه باشد مهم نیست. مردم‌پسند باشد، وحدت‌آفرین مي‌شود. آیت‌الله از همه می‌خواهند. از مردم عادی تا سران نظام. می‌خواهند هموار کنند مسیر انتخابات آزاد و رقابتی را. تا ناهموار کنند مسیر انحراف را.»