المانیتور به توافق هسته ای و اجرای آن و همچنین موانع و چالش ها بر سر این موضوع برای دولت روحانی پرداخت و نوشت: "امروز عباراتی چون «توافق هسته ای هیچ تاثیری بر معیشت مردم نداشت» و »روحانی قادر به انجام هرکاری نیست» در میان مردم طبقه متوسط جامعه رواج یافته است. اکنون باید دید حسن روحانی در هشت ماه باقی مانده تا پایان دوران ریاست جمهوری اش، غرب را به دادن مشوق های بیشتر در رابطه با توافق هسته ای و لغو تحریم ها متقاعد خواهد کرد یا نه. در غیر این صورت، غرب با خطر ظهور یک رئیس جمهور رادیکال دیگر در قدرت، (حتی ممکن است این شخص احمدی نژآد باشد،) مواجه خواهد شد. "

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ پایگاه خبری المانیتوردر گزارشی می نویسد:

" در حالی که تنها 8 ماه تا پایان دوره کنونی ریاست جمهوری اش زمان باقی مانده است، حسن روحانی و رقبایش خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ماه می 2017 (اردیبهشت 96) آماده می کنند. روحانی که در سال 2013 به ریاست جمهوری رسید، وعده داد که موضوعات هسته ای را حل و فصل کند، این تعهد کلیدی خود را با دستیابی به توافق جامع هسته ای با قدرت های غربی محقق کرد.اما ایا توافق هسته ای برای تضمین پیروزی او در انتخابات اتی ریاست جمهوری کافی است؟ با در نظر گرفتن چالش هایی که وی در عرصه سیاست داخلی، مسائل فرهنگی و از همه مهمتر اقتصادی با آن رو به رو است، پاسخ احتمالی « نه» است. 

سیاست های فرهنگی که دولت روحانی از ابتدا آن را پیگیری کرده بود، به خط فکری اصلاح طلبان نزدیک است، سیاستی که امید را در میان جامعه فرهنگی ایران گسترش داد. 

با این حال، نارضایتی ها از مسائلی مانند لغو متعدد کنسرت ها همچنان ادامه دارد، در 2 سال گذشته، در حدود 50 کنسرت باوجود داشتن مجوز از سوی پلیس و یا با حکم قضایی لغو شدند.
اخیرا نیز، اظهارات جنجال برانگیز از سوی آیت الله علم الهدی، امام جمعه اصولگرای شهر مشهد، تازه ترین مانع بر سر راه دولت برای پیگیری مطالبات و برنامه های فرهنگی است.
بخش مهم دیگری از دستور کار کمپین تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 برداشته شدن حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی 2 نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2009 بود. تاکنون، این وعده محقق نشده است. تنها پاسخی که از سوی حسن روحانی در این باره داده شده است این بوده که ما در حال تلاش هستیم، این موضوع به اجماع ملی نیاز دارد. و دولت به وعده های خود به مردم پایبند است.
در عرصه آزادی بیان و رسانه نیز، اگرچه وضعیت نسبت به دوران احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران نیز بهبود یافته است، اما توقیف رسانه ها همچنان ادامه دارد و سایت های طرفدار روحانی نیز فیلتر می شوند.
اقتصاد بیمار ایران اما بزرگترین چالشی است که روحانی و دولت او با آن مواجه است. آنچه که این چالش را سخت تر کرده است، میراث احمدی نژاد است که با پروژه کم هزینه مسکن مهر، پرداخت ماهانه یارانه، و کارت های هوشمند برای سهمیه ای کردن بنزین و سوخت آغاز شد. روحانی در تلاش برای کاهش تاثیرهای منفی این اقدامات، تلاش کرد تا ایرانیان را تشویق کرد تا از دریافت یارانه نقدی خود انصراف دهند. علاوه بر این، و باوجود انتقادات نسبت به پروژه مسکن مهر، روحانی وعده داد که این پروزه را تکمیل کند.
المانیتور در ادامه به توافق هسته ای و اجرای آن و همچنین موانع و چالش ها بر سر این موضوع برای دولت روحانی پرداخت و نوشت: با این حال امروز عباراتی چون «توافق هسته ای هیچ تاثیری بر معیشت مردم نداشت» و »روحانی قادر به انجام هرکاری نیست» در میان مردم طبقه متوسط جامعه رواج یافته است.
اکنون باید دید حسن روحانی در هشت ماه باقی مانده تا پایان دوران ریاست جمهوری اش، غرب را به دادن مشوق های بیشتر در رابطه با توافق هسته ای و لغو تحریم ها متقاعد خواهد کرد یا نه. در غیر این صورت، غرب با خطر ظهور یک رئیس جمهور رادیکال دیگر در قدرت، (حتی ممکن است این شخص احمدی نژآد باشد،) مواجه خواهد شد." (+)

لينک کوتاه مطلب: http://goo.gl/5p7X09