حکم صادر شده از سوی دادگاه بدوی است و انتشار این روزنامه متوقف نمی‌شود.

صبح امروز برخی از سایتها خبری مبنی بر توقیف روزنامه ایران را منتشر نمودند. طبق بررسی های خبرنگار شبکه ایران این خبر صحت نداشته و روزنامه ایران فردا منتشر خواهد شد.

گفتنی است وکیل مدیر مسئول سابق مؤسسه مطبوعاتی ایران ضمن دروغ خواندن این خبر افزود: موکل بنده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به اتهام جرائم مطبوعاتی محاکمه شد ولی تا به حال هیچ حکمی به ما ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ، حکم صادره بدوی خواهد بود و طبق قانون 20 روز زمان اعتراض به این حکم می باشد و سپس پرونده برای بررسی به دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد.

وی گفت: تا زمانی که حکم قطعی نشود قابل اجرا نیست و هیچ مرجع قضایی حق توقیف انتشار را طبق قانون نخواهد داشت.

طبق گزارشات رسیده ماجرای این خبر کذب از آنجا آغاز شد که یکی از خبرنگاران حاضر در دادگاه با مجرم شناخته شدن مدیر مسئول سابق روزنامه ایران، فرض بر توبیخ روزنامه کردند و چنین خبری عجولانه به سایت های مختلف مخابره شد.

در این رابطه به خبرگزاری مهر نوشت:

مدیرمسئول روزنامه ایران در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. بر اساس کیفرخواست، اتهام مدیرمسئول روزنامه ایران نشر مطالب خلاف واقع بود که در این پرونده مدعی العموم اعلام جرم کرده بود.

پس از جلسه محاکمه اعضای هئیت منصفه مدیر مسئول روزنامه ایران را مجرم شناخته و او را مستحق تخفیف ندانستند.

یک مقام آگاه در گفتگو به خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز رای دادگاه ابلاغ نشده است .

قهرمان شجاعی، حقوقدان در این باره گفت: رای شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران رای دادگاه بدوی است و قابل اعتراض در دیوان عالی کشور می باشد. مدیران روزنامه ایران پس از ابلاغ حکم 20 روز وقت دارند به آن اعتراض کنند.

وی افزود: تا زمانی که رای قطعی نشود نمی تواند قابلیت اجرا پیدا کند. البته هئیت نظارت بر مطبوعات می تواند برای توقیف اقدام کند اما رای دادگاه بدوی از انتشار روزنامه جلوگیری نمی کند.