نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در اظهاراتی صریح از وضعیت سیاسی کشور و اقدامات چند ماه اخیر گروههای سیاسی در کشور انتقاد کرد .

 

آیت‌الله ری‌شهری خطاب به برخی منتقدان وضعیت موجود و برخی از یاران امام (ره)، تصریح کرد: هیچ کسی مدعی عصمت و عدم وجود تخلف‌ها و اشتباه‌ها نیست؛ اما مسأله‌ی مهم این است که راه تصحیح اشتباه‌ها چیست و چگونه باید مشکلات را حل کرد.

 

سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی در مکه مکرمه با اظهار گلایه از منتقدان هم‌صداشده با رسانه‌های معاند انقلاب و جدا ‌نکردن صف خود از صفوف دشمنان، تأکید کرد: آیا راه تصحیح مشکلات و اصلاح اوضاع، هم‌صدا ‌شدن با کسانی است که خون به دل امام (ره) کردند و امام (ره) از دست آن‌ها از درگاه خداوند تقاضای مرگ کرد؟ آیا اصلاح امور این است که صدای دوستان امام (ره) و سخن آن‌ها در کنار صدای دشمنان امام (ره) و از حلقوم معاندان انقلاب شنیده شود؟

 

آیت‌الله ری‌شهری گفت: آیا این منتقدان قبول دارند که ممکن است، راه خودشان نیز اشتباه باشد و آن‌ها نیز به خطا رفته‌اند؟ آیا منتقدان بیش‌تر از مقام معظم رهبری با کشور و نظام هستند؟ چرا ذهن جوانان و جامعه را از حقیقت منحرف می‌کنید و با دشمن هم‌صدا می‌شوید و بر مشکلات می‌افزایید؟

 

نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به بی‌تأثیر ‌بودن حرکت برخی مخالفان نظام در برابر انقلاب، اظهار داشت: تجربه‌ی 30سال انقلاب اسلامی نشان داده، هر کسی در برابر انقلاب، امام و ولایت فقیه که خلف صالح امام است، موضع‌گیری کرده، عاقبت به خیر نشده است.

 

سرپرست حجاج ایرانی افزود: نه‌تنها آمریکا، بلکه هیچ کشور دیگری نمی‌تواند هیچ غلطی علیه انقلاب انجام دهد.

 

او با اشاره به ضرورت دوچندان تقویت بصیرت برای مدافعان نظام که با قلم، زبان و قدرت امنیتی به دفاع از نظام می‌پردازند، تأکید کرد: مدافعان نظام و رهبری، نیاز مضاعفی به بصیرت دارند و نباید تصور شود که برای دفاع از رهبری و نظام حق دارند، هر کاری کنند و هر حرفی بزنند، چراکه مقام معظم رهبری راضی به انجام یک کار مکروه نیستند، چه رسد به آن‌که کسی برای نظام دروغ بگوید و تهمت بزند، درحالی‌که نه رهبری به این کار راضی است و نه این شیوه، شیوه‌ی درستی است.

 

وی افزود: برخی خیال نکنند، با متهم کردن و بی‌انصافی کردن می‌توانند از رهبری دفاع کنند. ضرر دوست نادان بیش‌تر از دشمن داناست.

 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به رعایت انصاف و عدالت در رفتار و برخورد حتی با دشمن، از همه‌ی صاحبان قلم، سایت‌ها، مطبوعات و همه‌ی رسانه‌ها خواست تا در نقد‌ها و تعریف‌های خود از مسیر انصاف دور نشوند.