درماندگی آل سعود در جنگ یمن و مقاومت حوثی ها دربرابر تجاوز عربستان موجب عصبانیت متحد این کشور یعنی آمریکا شده است.  در همین راستا "مایکل مورل" مشاور "هیلاری کلینتون" پیشنهادی ارائه داده که برخی رسانه های آمریکایی آن را به معنای آغاز جنگ با ایران تلقی کرده اند. مجله نیویورک مگزین (New York Magazine) در یادداشتی زیر عنوان "مشاور کلینتون پیشنهاد حمله به ایران برای کمک به عربستان در یمن را داد" به این موضوع پرداخته است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ "مایکل مورل" معاون و سرپرست پیشین سیا و مشاور امنیتی "هیلاری کلینتون" طی اظهاراتی در اندیشکده "مرکز پیشرفت آمریکایی" مدعی شد: کشتی ها به صورت منظم از ایران حرکت کرده و سلاح هایی را برای حوثی ها در یمن منتقل می کنند.
 وی افزود: من با این دیدگاه سیاسی هیچگونه مشکلی ندارم که نیروی دریایی ارتش آمریکا باید کشتی های ایران را بازرسی کند و اگر در آن ها سلاح یافت، کشتی ها را به کشورشان بازگرداند.
 نیویورک مگزین با انتقاد از سخنان مشاور هیلاری کلینتون می نویسد: مورال توجه نداشته که این سیاست، قوانین دریایی بین المللی را زیر سوال خواهد برد.
 در ادامه این نوشتار آمده است: این سخن تقریبا مانند این است که بگوییم به خانه دیگری تجاوز کن، اسلحه را مقابل صورت او بگیر و از او بخواه که تمامی سلاح های خود را زمین بگذارد.
 نیویورک مگزین افزود: اگر بخواهیم اظهارات مورل را دست کم بگیریم، باید بگوییم وی نخواسته آغازگر جنگ دریایی با ایران باشد اما این واقعیت که مشاور امنیتی کلینتون از این پیشنهاد به عنوان "دیدگاهی سیاسی" یاد می کند، هشدار دهنده است.
 این مجله آمریکایی ادامه داد: اینکه به زور وارد ناوها یا کشتی های غیرنظامی کشور دیگری _که از آبهای سرزمینی خود خارج شده اند_ شویم و اقدام به مصادره تسلیحات آنها نماییم، به صورت منطقی یک اقدام جنگی محسوب می شود.
 نیویورک مگزین در ادامه حمایت آمریکایی ها از دیدگاه جنگ طلبانه مورل آن هم برای حفظ منافع عربستان سعودی را زیر سوال برده و می نویسد: چه تعداد از آمریکایی ها (البته آنهایی که حقوقشان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط پادشاهی سعودی تامین نمی شود) فکر می‌کنند حفظ یمن در حوزه نفوذ عربستان، ارزش وارد شدن به جنگی دیگر در خاورمیانه را دارد؟(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/Ngou3