رئیس جمهور، پيروزي هاي ملت ايران را مرهون عنايت ويژه امام عصر(عج) دانست و در بخش ديگري از سخنانش گفت: دنيا بداند اين انقلاب به هيچ فرد و هيچ گروهي بدهكار نيست و مدعيان، در انقلاب نقش چنداني نداشتند بلكه يك ملت بزرگ با رهبري الهي بار انقلاب را بر دوش كشيد و همه ملت با ايستادگي و فداكاري اين انقلاب را به ثمر رساندند.
دکتر محمود احمدي‌نژاد امروز در جمع راهپيمايان ميليوني تهران كه در ميدان آزادي گردهم آمده بودند با تبريك ايام الله دهه فجر و گراميداشت ياد شهدا و امام راحل براي شناخت حقيقت انقلاب، بايد هدف و رمز انقلاب را شناخت. انسان بايد خود را مظهر اسماء الهي كند تا بتواند حيات طيبه را رقم بزند و اين كار فقط در انجام مسئوليت‌هاي اجتماعي و همراهي با انسان كامل ميسر است.

احمدي نژاد گفت: انسان بدون آرمان‌هاي الهي، سرگشته است و انسان آرمانخواه نيازمند راهبر كامل است. انساني كه شان انساني خود را بشناسد تن به پستي و ذلت نمي‌دهد و شكست ناپذير مي شود. خداوند امام معصوم را تجلي كامل اسماء خود قرار داده است و با آن مي‌توان به هدف رسيد.

وي ادامه داد: هنگامي كه خودخواهي‌ها، آرمان بشر را له كرده بود و با كينه‌ورزي همه احساسات بشر را سركوب كرده بود، انقلاب اسلامي آمد و انسان را زنده كرد و راه كمال را در پيوند با خط امام و ولايت شان حقيق انسان را بازشناساند. انقلاب افق بشر را به دور دست معنويت معطوف كرد و اين به معناي نشاط، بالندگي و اقتدار و شكست‌ناپذيري است.

رئيس جمهور تصريح كرد: مجموعه انسان‌هاي پاك به معناي غلبه قدرت خداوند بر همه قدرت‌ها است. انقلاب اسلامي گر چه از ايران آغاز شد اما متعلق به همه انسان‌ها است و هر دل آماده در دنيا، پايگاه انقلاب اسلامي است و به طور طبيعي اين انقلاب جهاني است و جهاني خواهد شد.

وي با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي از جمله استقلال و بازيابي هويت ملي و اسلامي گفت: در طول اين 30 سال ملت ايران همواره در حال حركت به سوي قله‌ها با سرعت روزافزون بوده است.

رئيس جمهور خاطر نشان كرد: در بخش علمي، ملت ايران كه صدها سال مرجعيت علمي جهان را در اختيار داشت، به علت وجود سلطه‌ استعمار، عقب افتاده و در رتبه‌هاي جهان هيچ جايگاهي نداشت. قبل از پيروزي انقلاب، ملت با فرهنگ ايران كمتر از 50 درصد نرخ با سوادي داشت اما اكنون بالاي 86 درصد. در سال 83 بيش از 2 ميليون دانشجو و اكنون بيش از 3 ميليون دانشجو دارد.

احمدي نژاد بيان داشت : قبل از انقلاب اكثر بيماران ما به خارج اعزام مي شدند و در ايران پزشكان خارجي بودند، اما امروز ما به يكي از مراكز اصلي مداواي بيماران تبديل شده و داروهاي پيشرفته در ايران ساخته مي شود و انواع جراحي‌هاي حساس و مهم در همه استان‌هاي كشور انجام مي شود و پيوند اعضاي بدن به راحتي در ايران انجام مي شود.

وي اظهار داشت: ايران در نانوتكنولوژي و سلول‌هاي بنيادي جزو كشورهاي پيشرفته دنيا است و هزاران مقاله در مجلات تخصصي بين‌المللي چاپ شده و مي‌شود.

احمدي نژاد گفت: در برنامه چهارم بيش از 20 هزار اختراع در كشورمان ثبت شده و شتاب روزافزون دارد. امروز به فضل خدا، هيچ عرصه علمي براي دانشمندان ما ممنوعه و دور از دسترس نيست و خودباوري علمي در اوج است.

* تحقير و انحصار علمي ابزار استكبار در سلطه بر ملت‌ها است

احمدي‌نژاد با اشاره به پيشرفت هاي ملت ايران در بخش صنعت گفت: توليد آلومينيوم در قبل از انقلاب 25 هزار تن و اكنون 457 هزار تن و در مس و فولاد هم همينطور است. امسال 27 هزار ميليارد تومان طرح صنعتي افتتاح شده يا تا پايان سال افتتاح خواهد شد.
احمدي نژاد ادامه داد: در مخابرات هم انقلابي رخ داده و اكنون 69 ميليون مشترك تلفن داريم و در حالي كه قيمت تلفن چند صد هزار تومان بود اما اكنون زير 100 هزار تومان است.

وي با بيان اينكه ميليون‌ها نفر از روستائيان هم تحت پوشش بيمه درماني قرار گرفته‌اند، خاطر نشان كرد: در سال 84، تا 87، 2 ميليون و 900 هزار مسكن ساخته شده و اكنون شتاب روزافزون چند ميليوني دارد. در روستاهاي كشور طي برنامه سوم سالي 20 هزار مسكن روستايي بازسازي شده است.

رئيس جمهور ادامه داد: در سد سازي نيز در سال 87، 211 سد احداث شده و بيش از آن در حال احداث است. در بخش برق اكنون 54 هزار مگاوات در پتروشيمي امروز بيش از 45 ميليون تن توليد داريم.

احمدي نژاد بيان داشت: سرمايه گذاري در بخش نفت در طول 3 سال 80 تا 83، 27 ميليارد دلار و 84 تا 87 كه دشمن اصرار به جلوگيري از بهره‌برداري از صنايع نفتي ما داشت 48 ميليارد دلار در اين صنايع سرمايه‌گذاري شود و عليرغم فشارها، اكنون سرعت حركت ملت ما بيشتر شده است.

وي افزود: در بخش گردشگري تنها چند هزار تخت در كشور وجود داشت كه در سه ساله اخير بيش از 100 هزار تخت گردشگري اضافه شده است و تا امسال علاوه بر اينها 914 منطقه نمونه گردشگري در بعد از انقلاب تعيين شده و بيش از 300 روستاي نمونه گردشگري مشخص شده است.

رئيس جمهور تصريح كرد: از سال 57 تا سال 83 تنها 10 هزار اثر ميراث فرهنگي ثبت ملي شده بود‌ كه بعد از سال 83 به 12 هزار رسيده است و ديديدم آنهايي كه شعار مليت و ملي‌گرايي دادند فقط چند هزار اثر ملي را ثبت كرده بودند كه بعد از انقلاب تعداد آن به 23 هزار اثر رسيد.

احمدي‌نژاد سرعت حركت ملت ايران در كار عمراني را روزافزون دانست و گفت: در طي برنامه سوم و بخشي از برنامه دوم مجموعا 29 هزار ميليارد تومان كار عمراني انجام شد، اما اكنون و در اين دولت بيش از 87 هزار ميليارد تومان كار عمراني انجام شده است.

رئيس‌جمهور با اشاره به روند خصوصي‌سازي در كشور افزود: تا سال 84 تنها 3 هزار ميليارد تومان واگذاري انجام شده بود، اما بعد از سال 84 بيش از 38 هزار ميليارد تومان خصوصي‌سازي انجام شد و در كنار آن تاكنون 25 ميليون نفر در اين دولت سهام عدالت دريافت كرده‌اند كه اين رقم به نزديك 50 ميليون نفر خواهد رسيد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه در فرصتي ديگر گزارشي مفصل از اين دستاوردها را به صورت مستند با مردم در ميان خواهم گذاشت، ملت ايران را در حال كار و تلاش مستمر عنوان كرد و افزود: مشكلات همواره وجود دارد اما مهم اراده غلبه بر مشكلات است كه اين اراده را ملت ايران در خود دارد و توانسته است تهديد هميشگي دشمنان را از سر خود و ملت‌هاي منطقه رفع كند.

وي ادامه داد: تهديد، تحقير و انحصار علمي، ابزار سلطه بر ملت‌ها است اما ملت ايران هر سه اينها را در هم شكسته و مي‌بينيم كه خودباوري در ملت ما موج مي‌زند كه نمونه آن را نيز در هسته‌اي شدن ايران مشاهده كرديم.

* ملت ايران حصار حقير استكبار در فناوري‌هاي فضايي را شكست

رئيس‌جمهور به دستاورد اخير ملت ايران در پرتاب ماهواره به فضا اشاره كرد و گفت: فناوري پرتاب ماهواره از بلندترين قله‌هاي علمي عصر حاضر و آخرين سطح علوم فيزيك، شيمي، رياضيات، نجوم،‌ مخابرات، ‌الكترونيك و رشته‌هاي ديگر است.

به گفته رئيس‌جمهور، فناوري پرتاب ماهواره از 4 بخش مجزا شامل ايستگاه پرتاب، موشك حمل ماهواره، ايستگاه زميني و ماهواره است.
وي با بيان اينكه تنها 8 كشور جهان همه چرخه مربوط به پرتاب ماهواره را در اختيار دارند و اكنون ايران جزء آنهاست، به مشخصات ايستگاه پرتاب ماهواره اشاره كرد و گفت: اين ايستگاه جزء‌ پيچيده‌ترين دستگاه‌هاي مكانيكي موجود است. موشك در موقع پرتاب فقط به خودش و زمين متكي است و بايد طوري تنظيم شده باشد كه بدون حتي يك صدم ميلي‌متر انحراف پرتاب شود.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: عليرغم ميل بدخواهان كه اجازه نمي‌دادند حتي قطعات كوچك و معمولي هم به دست ما برسد، ايستگاه پرتاب ماهواره اكنون در خدمت برنامه‌هاي فضايي ملت ايران قرار دارد.

رئيس جمهور در ادامه به ويژگي‌هاي موشك حامل ماهواره ساخت ايران اشاره كرد و افزود: اين ‌موشك خلاف جاذبه زمين بايد از جوّ عبور كند و اين اقدام بسيار پيچيده بوده و موشك در واقع 2 موشك بود.

وي اضافه كرد: موشك اول طي 3 دقيقه بايد موشك دوم و ماهواره را بالا ببرد و بعد، در ارتفاع و سرعت معين موشك را در مسير مشخص شده پرتاب كند. موشك اول ساخت كامل ايران است و توانست ماموريت خود را به خوبي انجام دهد.

احمدي‌نژاد با يادآوري اينكه موشك دوم كه حامل ماهواره است، بايد سرعت خود را به نقطه اوج برساند، گفت: سرعت رها كردن ماهواره چيزي حدود 7 هزار متر در ثانيه است. موشك دوم با چند موتور كار مي‌كند كه تنظيم موتورها، حفظ تعادل و مسير بسيار مهم است. موشك دوم نيز وظيفه خود را انجام داد و 5 دقيقه حركت كرده و ماهواره را به مسير رساند.

رئيس‌جمهور در ادامه تشريح ويژگي دستاورد جديد كشورمان گفت: موشك با فرمان داده شده، دريچه خود را باز مي‌كند و با جك و فنرهاي ويژه، ماهواره را با سرعت معين و زاويه معين پرتاب مي‌كند.

احمدي‌نژاد با اعلام اينكه اين مجموعه موشك 2 مرحله‌اي و بالستيك كه جو را مي‌شكافد، هر دو به طور صد درصد ساخت جوانان عزيز ملت ايران است، در خصوص ايستگاه‌هاي زميني كنترل ماهواره نيز گفت: 2 سال قبل ماهواره سنجش ايران كه به طور مشترك با كشور ديگر ساخته شده، به فضا پرتاب شد اما آن كشور به هيچ وجه ايستگاه‌هاي زميني را به ايران نداد و بعد هم گفت كه ماهواره را گم كرديم!

وي با بيان اينكه امروز جوانان ايران توانستند ايستگاه‌هاي زميني ثابت و سيار را با دست خود بسازند و به طور كامل مورد استفاده قرار دهند، گفت: يك ماهواره در يك لحظه و هنگامي كه در جهت تابش خورشيد قرار دارد در معرض دماي 400 درجه قرار مي‌گيرد و ممكن است در دماي منهاي 50 درجه نيز قرار گيرد.

احمدي نژاد متذكر شد: ماهواره، ابعاد، آنتن، باطري و تجهيزات و ارتباطات الكتريكي ماهواره ايران داراي فناوري‌هاي پيشتازي است كه در داخل كشور ساخته شده است. ماهواره اميد به دست با كفايت دانشمندان ساخته شده و در مدار قرار گرفت.

رئيس‌جمهور در پايان اين بخش از سخنان خود اظهار داشت: به لطف خدا، دانشمندان ايران حصار حقير و انحصار علمي استكبار را شكستند و راه رسيدن به همه قله‌ها را فتح كردند و دنيا بداند ملت ايران برخلاف مستكبران علم را براي صلح و رفاه و برادري مي‌خواهد

* آقاي بوش و دولتش بايد محاكمه و مجازات شوند

رئيس جمهور به تهديدات دشمنان عليه ايران اشاره كرد و گفت: دشمنان ما آن‌چنان هيبتي از خود ساخته بودند كه فقط تهديد آنها، باعث تسليم ملت‌ها مي ‌شد؛ آنها 27 سال ما را تهديد به حمله و تحريم كردند، آرايش نظامي مي‌گرفتند و وقتي در دوره آقاي بوش به منطقه ما لشكركشي كردند رسما اعلام كردند كه اول افغانستان، بعد عراق و بعد به ايران.

وي افزود: آنها هر روز بر طبل جنگ كوبيدند تا جايي كه صهيونيست‌ها بي آبرو تهديد به حمله و ترور مي كردند و حتي براي حمله زمان تعيين مي كردند و مي گفتند فلان روز 4 صبح يا فلان روز در فلان ساعت حمله مي كنيم و انتظار داشتند كه ملت ايران تسليم شود. اما اكنون شرايط چگونه است.

رئيس جمهور تصريح كرد: با صداي بلند اعلام مي كنم كه به لطف الهي و با ايستادگي ملت ايران سايه تهديد براي هميشه از سر ملت ايران برداشته شده است.

احمدي نژاد در ادامه سخنانش اظهار داشت: همه آنها با هم بودند و تحريم اقتصادي سنگين را عليه ايران اعمال كردند و به وسيله تحريم‌هاي بانكي همه شريان هاي اقتصادي را بستند و تهديد نظامي مي كردند و خيال مي كردند ملت پيوسته با ولايت و با خدا و متحد ما را مي توانند بشكنند. اما ملت ايران اراده خود را بر آنها حاكم كرد و حال بنده اين سوال را مي‌پرسم كه كدام يك از آنها اكنون جرات تهديد ملت ايران را به خود مي‌دهد؟

وي افزود: رسما اعلام مي كنم كه امروز ملت ايران يك ابرقدرت حقيقي و واقعي است با اين تفاوت كه ملت ما يك ملت صالح و عدالت خواه و دوست ملت ها است و همواره يار ملت‌ها خواهد بود.

رئيس جمهور ادامه داد: دنيا بداند كه امروز انقلاب اسلامي در سي امين سال خود مانند يك جوان 15 سال پر نشاط، پر انرژي و آرمان‌هاي است و مانند يك فرد 60 ساله خود را مستحكم مي بيند.

وي افزود: همه ملت‌ها امروز پيشرفت‌هاي ايران را از خود مي دانند و ملت ما را به عنوان الگو پذيرفته اند و قطعا اين عشق و محبت ملت‌ها، چيزي جز نتيجه لطف خداوند نيست و ملت ما همه اين عزت‌ها و پيروزي ها را لطف خداوند مي‌داند و پشت سر رهبري عزيز متحد و هم دل ايستاده است.

احمدي نژاد پيروزي هاي ملت ايران را مرهون عنايت ويژه امام عصر (عج) دانست و در بخش ديگري از سخنانش گفت: دنيا بداند اين انقلاب به هيچ فرد و هيچ گروهي بدهكار نيست و مدعيان، در انقلاب نقش چنداني نداشتند بلكه يك ملت بزرگ با رهبري الهي بار انقلاب را بر دوش كشيد و همه ملت با ايستادگي و فداكاري اين انقلاب را به ثمر رساندند.

وي تاكيد كرد: مي گويم در تاريخ ثبت شود كه هيچ كس نمي تواند دستاوردهاي ملت را به حساب شخصي و گروهي واريز كند و همه ما خادمان ملت هستيم.

رئيس جمهور جهان را در آستانه عبور از دوران ماده گرايي، قدرت طلبي و زور گويي عنوان كرد و گفت: دوران سلطه، زور و بد اخلاقي به پايان رسيده و جهان در آستانه ورود به دوران منطقه و انديشه است و ملت ايران پيشگام و آغاز اين دوران است.

احمدي نژاد ادامه داد: عطر ياس در فضا پيچيده و ملت‌ها به سوي انسان كامل و خط ولايت در حال حركت هستند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به شعار دولت جديد آمريكا مبني بر «تغيير» اظهار داشت: اين تغيير بايد واقعي باشد نه تاكتيكي؛ ملت ايران آماده گفت و گو است اما اين گفت و گو بايد در فضايي عادلانه و با احترام متقابل باشد.

وي افزود: آنها گفته‌اند كه مي خواهند با تروريسم مقابله كنند، ملت ايران 30 سال است كه در حال مبارزه با تروريست است و اگر واقعا مي خواهيد مقابله كنيد بايد بيايد و با ملت ايران كه خود قرباني تروريسم است همكاري كنيد.

احمدي نژاد تصريح كرد: ما مي توانيم لانه‌هاي تروريسم را در برخي كشورهاي اروپايي و رژيم اشغالگر قدس كه اتفاقا روابط خوبي با شما دارند نشان دهيم.

رئيس جمهور ادامه داد: بيايد و اگر به دنبال تغيير هستيد عوامل جنگ‌هاي اخير در منطقه را محاكم و مجازات كنيد چرا كه تنها جنايت كار جنگي فقط صدام نبود و ديديم كه بعد از آقاي بوش ميليون ها نفر كشته و آواره شدند پس براي ريشه كني ناامني بايد عوامل اين كشتار از جمله شخص آقاي بوش و دولتش و همراهانش محاكم و مجازات شوند.

احمدي نژاد خواستار محاكم و مجازات سران جنايت كار رژيم صهيونيستي شد و تصريح كرد: شما اگر مي خواهيد با سلاح هاي كشتار جمعي و اتمي مقابله كنيد بايد در كنار ملت ايران قرار بگيرد چرا كه خود ملت ايران زخم خورده سلاح هاي شيميايي و كشتار جمعي است و مي بينيم اقداماتي كه تا كنون شماها انجام داده ايد كار ساز نبوده است؛ ما به شما گفتيم كه رفتارتان در عراق غلط است و شما گوش نكرديد و دچار خفت شديد.

رئيس جمهور ساختار شوراي امنيت را باعث ايجاد ناامني دانست و تاكيد كرد: بايد اساس ساختار شوراي امنيت كه اساس ظلم است اصلاح شود.

وي با اشاره به شعار غربي‌‌ها مبني بر مبارزه با مواد مخدر افزود: اگر واقعا مي خواهيد مواد مخدر ريشه كن شود بايد اين را ببينيد كه ملت ايران بيش از 3 هزار شهيد در راه مبارزه با مواد مخدر تقديم كرده است و مبارزه واقعي با اين مواد در حقيقت از سوي ايران در حال جريان است.

احمدي نژاد با بيان اينكه دنيا علاقه ندارد كه دوران تاريك آقاي بوش تكرار شود و ما حتي نمي خواهيم كه ملت آمريكا سر افكند باشد گفت: اميدواريم سرنوشت آقاي بوش آئين عبرتي براي كساني باشد كه مي خواهند بر ديگران سلطه ايجاد كنند و بايد بدانند اگر به دنبال راه سلطه باشند سرنوشتي بدتر از آقاي بوش در انتظارشان خواهد بود.

رئيس جمهوري اسلامي ايران را دوست ملت ها و دولت هاي منطقه دانست و با اشاره به روابط دوستانه و بردارانه ايران با اين كشورها اظهار داشت: دشمنان اسرار دارند بعضي از دولت‌هاي منطقه در برابر ملت‌ها قرار دهند و در حقيقت آنها مي خواهند دولت‌هاي منطقه شريك جرم خودشان بكنند.

وي افزود: بعضي از دولت‌ها منطقه در زمان جنگ اين اشتباه را كردند و با صدام عليه دولت ما همراهي كردند كه ملت ايران با بزرگواري اين كار آنها را به رخشان نكشيد اما اكنون به آنها نصحيت مي كنيم كه فريب وسوسه دشمنان را نخوردند و همراه ملت‌هاي خودشان باشند. به عنوان نمونه در ماجراي غزه بعضي از دولت‌هاي منطقه فريب دشمن و فريب شيطان را خوردند در حالي كه بايد در كنار ملت‌هاي خودشان بودند.

احمدي نژاد در بخش پاياني سخنان خود با تشكر از حضور به ياد ماندني و باشكوه اقشار مختلف مردم ايران در 30 سال انقلاب و راهپيمايي باشكوه 22 بهمن تاكيد كرد: صميمانه به نسل سوم و چهارم انقلاب كه عميق‌تر و پر شورتر در اين عرصه حضور دارند خوش آمد مي‌گويم و از خداوند متعالي مي‌خواهم كه روز به روز بر عزت ملت عزيز ايران بيفزايد.