هاآرتص: «طبق گفته منابع بی اعتمادی میان رهبران اسرائیل و آمریکا افزایش یافته است. اخیراً روابط پرز و نتانیاهو هم دچار تنش شده است.»

روزنامه هاآرتص، روز چهارشنبه 29 فوریه(10 اسفند) نوشت: «تلاش های بسیاری صورت گرفته است تا یک دیدار موفقیت آمیز در هفته آینده میان رهبران اسرائیل و آمریکا در واشنگتن صورت گیرد و این در حالی است که عدم اطمینان میان دو کشور حاکم است. یک منبع گفت که انتظار می رود نتانیاهو در دیدار خود با اوباما در 9 مارس، مواضع سخت تری را در قبال ایران اعلام خواهد کرد. اسرائیل می خواهد که اوباما بیشتر به این سخن که "تمام گزینه ها روی میز است" توجه کند. نتانیاهو از اوباما می خواهد در صورتی که ایران خطوط قرمز را زیر پا گذاشت، خود را برای جنگ آماده کند.»
این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: «این مقام گفت اسرائیل احساس می کند که آمادگی آمریکا برای حمله به ایران بیشتر شود تا ایران آن را به خوبی حس کند. مقامات، هم در واشنگتن و هم در بیت المقدس اعلام کرده اند که میان اسرائیل و آمریکا یکسری عدم اطمینان ها وجود دارد. یک مقام گفت تلاش فراوانی در حال انجام است تا دیدار موفقیت آمیزی در 9 مارس صورت گیرد چرا که اوباما و نتانیاهو اطمینان کمی به هم دارند. طبق گفته منابع بی اعتمادی میان رهبران اسرائیل و آمریکا افزایش یافته است. سران اسرائیل بر این باور هستند که آمریکا می خواهد آنها را متقاعد کند تا به ایران حمله نکند و در تلاش است افکار عمومی اسرائیل را مخالف جنگ با ایران بکند. در طرف مقابل هم اوباما معتقد است که نتانیاهو سعی دارد با استفاده از کنگره آمریکا و نامزدهای جمهوری خواهان به اوباما فشار آورد تا از حمله به ایران حمایت کند.»
هاآرتص افزود: «یک میلیاردر نزدیک به نتانیاهو، ده ها میلیون دلار به نامزدهای جمهوری خواهان به خصوص گینگریچ کمک مالی کرده است. کاملاً معلوم است که این کمک ها به ایجاد اعتماد میان نتانیاهو و اوباما کمکی نخواهد کرد.گینگریچ فردی است که به شدت از سیاست های اوباما در قبال ایران انتقاد کرده و عملکرد وی را ضعیف توصیف کرده است.»
این روزنامه در ادامه نوشت: «در حالی دیدارها میان مقامات اسرائیل و آمریکا افزایش یافته است که مشکل تعداد دیدارها نیست بلکه نتیجه این دیدارهاست. نتانیاهو اخیراً با چند مقام آمریکایی دیدار داشته و به آنها گفته است که ترجیح می دهد در سیاست های آمریکا دخالت نکند و بهتر است آمریکا هم در سیاست های اسرائیل دخالت نکند. به نظر می رسد این دیدارها نتوانسته نتانیاهو را متقاعد کند.»
هاآرتص در پایان نوشت: «نتانیاهو معتقد است که دیدار اوباما و شیمون پرز در کنفرانس آتی آیپک با هدف دخالت اوباما در امور داخلی اسرائیل صورت می گیرد. اخیراً روابط پرز و نتانیاهو هم دچار تنش شده است. هاآرتص قبلاً نوشته بود که پرز می خواهد در دیدار اعلام کند که باید مسئله ایران را به قدرت های بزرگ سپرد.»