عبدالعلی بازرگان در سخنانی اظهار داشت که می بایست مجامع اسلامی در دفاع از مجله شارلی ابدو!!! جلسه تشکیل دهند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ عبدالعلی بازرگان فرزند مهدی بازرگان نخست وزیر موقت ابتدای انقلاب در سخنانی ضمن محکومیت حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو، به ضرورت دفاع تمامی مجامع اسلامی از هفته نامه هتاک پرداخت.

وی که گویا به مناسبت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام سخنرانی نموده است، همچون پدرش اقدام به تفسیر آیات قرآن، روایات و سیره پیامبر اسلام نموده و در پایان نتیجه گرفته که اسلام واقعی مشکلی با انتشار این گونه مطالب نداشته و می بایست بگوییم که اعضای این نشریه مظلومانه کشته شده اند.

وی ادامه می دهد که دنیا امروزه از آزادی قلم دفاع می نماید، لذا ما (اشاره به مسلمانان) هم اکنون در جایگاه مجرم قرار داریم و بایستی در رفتارمان تجدید نظر نماییم.

سخنان فرزند مهندس بازرگان ظاهرا در فضایی احساسی بیان شده که نهایتا منجر به ترکیدن بغض وی در پایان اظهاراتش می شود.

حضرت امام خمینی(ره) در نامه معروف خویش در پاسخ به وزیر کشور وقت در رابطه با صلاحیت نهضت آزادی که مهندس بازرگان پدر و پسر هر دو از وابستگان به آن نهضت محسوب می شود این گونه می فرمایند: «...ضرر آنها، به اعتبار آن كه متظاهر به اسلام هستند و با اين حربه جوانان عزيز ما را منحرف خواهند كرد و نيز با دخالت بي‌مورد در تفسير قرآن كريم و احاديث شريفه و تاويل‌های جاهلانه موجب فساد عظيم ممكن است بشوند، از ضرر گروهك‌هاي ديگر، حتي منافقين اين فرزندان عزيز مهندس بازرگان، بيشتر و بالاتر است....»

از زمان وقوع حوادث پاریس شماری از عناصر اصلاح طلب داخلی و همفکران بین المللی شان با نادیده گرفتن اهانت های این نشریه زرد به رسول مکرم اسلام (ص) به حمایت بی چون چرا از شارلی ابدو پرداخته اند. روزنامه مردم امروز در شماره روز گذشته خود عبارت من چارلی هستم را در تیتر یک خود آورده است، این در حالی است که هفته نامه فوق در جدیدترین انتشارش مجددا به توهینی آشکار به ساحت رسول خدا پرداخته است.

بخش کوتاهی از اظهارات وی در این فیلم آمده است.

دانلود لینک مستقیم

"Our President, analytical news site"