به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛سخنرانی یکشنبه شب گذشته دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد المهدی، بازتاب گسترده ای در رسانه های ارتباط جمعی داشت.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سخنرانی رئیس جمهور سابق در مسجد المهدی شهری ری ، بازتاب وسیعی در رسانه های داخلی داشت که در زیر به بخشهایی از این بازتاب اشاره شده است.

حاشیه‌نگاری فارس از سخنرانی احمدی‌نژاد در مسجد جامع المهدی شهرری

لبخند رئیس‌جمهور سابق به سوالات خبرنگاران/ «فعلاً قصد صحبت کردن ندارم»

رئیس جمهور سابق کشورمان امشب در حالی در جمع نمازگزاران شهرری حضور یافت که در واکنش به سوالات خبرنگاران فقط به «لبخند» بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امشب (یکشنبه) در مسجد جامع المهدی شهرری با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق برگزار شد.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: بنده فعلاً قصد صحبت کردن و سخنرانی ندارم اما دعوت امام جماعت و هیئت امنای مسجد جامع المهدی را به دیده منت پذیرفتیم.

جمعیت حاضر در ابتدا، حین و پایان سخنان محمود احمدی‌نژاد مکرر شعار دادند که «نه سازش نه تسلیم، انرژی هسته‌ای» و «قسم به هر چی مَرده، احمدی‌ برمی‌گرده».

غلامحسین الهام سخنگوی دولت دهم، مرتضی تمدن استاندار سابق تهران، سیدمجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور سابق و جوانفکر مدیرعامل اسبق روزنامه ایران در این برنامه احمدی‌نژاد را همراهی می‌کردند.

احمدی‌نژاد در ابتدای ورود خود به مسجد جامع المهدی در پاسخ به سؤال متعدد خبرنگاران مبنی براینکه خط قرمز شما چیست و یا اینکه آیا امشب سکوت خود را خواهید شکست، به «لبخند زدن» بسنده کرد.

رئیس جمهور سابق کشورمان در بخشی سخنرانی خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و البته به ضعف‌ها و مشکلات نیز پرداخت و گفت که اگر قرار باشد مشکلات کشور مورد نقد قرار بگیرد تنها کسی که می‌تواند این مشکلات را نقد کند من هستم چرا که جای‌جای ایران را دیده‌ام.

احمدی‌نژاد در بخشی از سخنرانی خود تأکید کرد که امروز باید همه دنیا بداند که هیچ کس نباید و نمی‌تواند خیال کند که می‌تواند اراده و سیاست خود را به ملت ایران تحمیل کند چرا که ملت ایران دیگر اجازه نمی‌دهد آنان برای‌شان تصمیم‌گیری کنند…………………

 

احمدی‌نژاد: کسی که بتواند مشکلات موجود را نقد کند، بنده هستم+حاشیه‌ها

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۴

رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: اگر کسی بتواند مشکلات موجود را نقد کند بنده هستم زیرا که به جای جای ایران اسلامی سفر کرده ام اما اکنون جای نقد نیست.

به گزارش جهان به نقل از مهر، شامگاه یکشنبه و همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر جشن بزرگ انقلاب با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران در مسجد جامع المهدی شهرری برگزار شد.

احمدی نژاد در ابتدای سخنرانی خود هدف از حضور در مسجد جامع المهدی شهرری و سخنرانی را تشریح آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: بنده فعلا قصد صحبت و سخنرانی ندارم اما در این برهه احساس مسئولیت کردم که همزمان با ایام دهه فجر درباره آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن بگویم و دعوت آقای مجاهد امام جمعه شهر ری و هیئت امنای مسجد جامع المهدی را پذیرفتیم.

هر خبری که از ایران منتشر می شود در صدر اخبار قرار دارد

رئیس جمهور سابق ایران در این مراسم با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران را باید بزرگترین اتفاق پس از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) دانست چرا که این حادثه در عرصه بین المللی تحول ایجاد کرد.

وی گفت: بنده به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سفر کرده و با مردم این کشورها به گفتگو نشسته ام، به خوبی اثرات انقلاب شکوهمند اسلامی در تحرکات ملت ها دیده می شود و امروز هر خبری که از ایران منتشر می شود در صدر اخبار قرار دارد.

وی سپس به بیان چند سوال درباره انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان داشت: درباره انقلاب اسلامی ایران چند سوال اساسی مطرح است که اولین آن این است که ما برای چه هدفی انقلاب کردیم.

ملت ایران برای مسابقه قدرت میان گروه های مختلف قیام نکرد

احمدی نژاد افزود: در پاسخ به این سوال یک عده این گونه پاسخ می دهند که مردم ایران به خوبی می دانستند که چه نمی خواهند اما نمی دانستند که چه می خواهند اما باید گفت که خواسته ها برای ملت ایران مشخص بود.

وی ادامه داد: ملت ایران با حمایت از انقلاب اسلامی ایران به دنبال تغییر ظواهر و ادبیات انقلاب و جابجایی و مسابقه قدرت میان گروه ها مختلف نبود بلکه به دنبال رابطه انسان با آسمان بود زیرا بدون این رابطه نمی توان ارزشی را برای انسان متصور شد، انقلاب اسلامی ایران به دنبال استقرار کرامت انسانی ، عدالت و رفاه، امنیت و صلح و مبارزه با ظلم و ستم و تجاوز و توهین به ملت ها و تامین مقدمات برای استقرار حکومت جهانی توحید و عدالت به رهبری امام عصر(عج) بود.

هیچ کس نمی تواند سیاستی را بر ملت ایران تحمیل کند

وی در ادامه با اشاره به ایستادگی و پایداری ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که هیچ کس نمی تواند سیاست و اراده ای را بر ملت ایران تحمیل کند و حتی اگر ملت در سخت ترین شرایط قرار بگیرند، باز هم اجازه نمی دهند کسی برای ملت ایران تصمیم گیری کند.

احمدی نژاد تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مختلفی برای کشور حاصل شده است اما این بدان معنا نیست که در کشور مشکلات وجود ندارد .

رئیس جمهور سابق ایران گفت: حفظ سرزمین و عمران و آبادی کشور، پیشرفت در عرصه علم و فناوری و استقلال انسانی و ملی از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده است و باید توجه داشت که می توانستیم بهتر عمل کنیم و اگر ضعفی وجود دارد به انسان ها برمی گردد.

وی متذکر شد: برخی مشکلات قابل تحمل نیستند و اگر کسی هم بتواند مشکلات موجود را نقد کند بنده هستم زیرا به جای جای ایران اسلامی سفر کرده ام اما اکنون جای نقد نیست.

حضور محمود احمدی نژاد در شهرری با حاشیه های همراه بود.

با حضور جمعیتی که برای برپایی نماز مغرب، حضور در مراسم دهه فجر و گوش دادن به سخنرانی محمود احمدی نژاد از قبل از اذان مغرب در مسجد المهدی حضور یافتند، ظرفیت مسجد تکمیل شد و عده ای در حیاط و بیرون مسجد تجمع کردند.

جمعی از حاضران در این مراسم شعارهایی را در حمایت از رئیس جمهور سابق ایران نظیر «شعار هرچی مرده احمدی برمی گرده» و «احمدی نژاد باید برگردد» سر دادند. همچنین شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» از حاضران شنیده می شد…………………..

 

متن کامل سخنرانی احمدی نژاد در مسجد دولت آباد شهرری

رئیس دولت های نهم و دهم با حضور در مسجدی در شهر ری در آستانه ۲۲ بهمن سخنرانی کرد.

به گزارش نامه  نیوز به نقل از سایت دولت بهار، متن کامل سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مسجد المهدی (عج) شهرری در ادامه آمده است……………….

احمدی‌نژاد در مسجد جامع المهدی شهر ری:/کامل/……………………..

 

در سخنانم اغراق و دروغ وجود ندارد/انقلاب نکرده‌ایم که ظاهرها عوض شود

اگر جای نقصی می‌بینید از انقلاب نیست/اصل انقلاب به توده‌های مردم بر می‌گردد/حکومت توحید می‌آید،‌ بهار خواهد آمد.

رییس دولت نهم ودهم با تاکید براینکه در سخنانم دروغ و اغراق وجود ندارد گفت:‌باید بگوییم که ما انقلاب نکرده‌ایم که ظاهرها عوض شود. یعنی عده‌ای با ظاهری بروند و با ظاهری دیگر روی کار بیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در مسجد جامع المهدی فلکه اول دولت آباد برگزار شد، ابراز داشت: شما می‌دانید که بنده فعلا قصد سخنرانی ندارم اما واقعیت این است که از بنده دعوت شد واز آقای مجاهد که بنده را به دولت آباد و شهر ری دعوت کردند، تشکر می کنم. براساس مسوولیت و تکلیفی که بر گردن من است به اینجا آمده‌ام تا یک بار دیگر انقلاب اسلامی را با هم مرور کنیم و اهداف والا و آسمانی آن را که باید دنبال کنیم، یادآور شویم.

وی ادامه داد: لازم است که در ابتدا دهه فجر را به محضر امام عصر (عج)، رهبری و مردم ایران تبریک عرض کنم و در این بین بهترین حرفی که می توانم بزنم، حرف از خود انقلاب است چرا که این انقلاب بعد از بعثت پیامبر (ص) مهمترین رویداد بود و کسانی که بنده را می‌شناسند می‌دانند که در سخنانم اغراق و دروغ وجود ندارد چرا که انقلاب از جنس بعثت و از خط بعثت است و انرژی که از مردم و از ملت ایران آزاد شد، انرژی بود که در کشورهای دیگر ملموس و مشهود بود………………………..

احمدی نژاد: برخی مشکلات قابل تحمل نیست

رییس دولت نهم و دهم با بیان اینکه برخی مشکلات قابل تحمل نیست گفت: اگر قرار باشد کسی نقدی انجام دهد آن شخص من هستم زیرا من جای‌جای ایران و جهان را دیده‌ام و نسبت به مشکلات اطلاع دارم اما اکنون جای نقد نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد امشب در سخنرانی خود در مسجد دولت‌آباد شهرری با اشاره به اینکه من قصد صحبت و سخنرانی نداشتم اظهار کرد: اما وقتی با دعوت امام جماعت این مسجد مواجه شدم احساس مسئولیت کردم که بار دیگر مروری بر انقلاب و دستاوردهای آن داشته باشم.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاق بعد از بعثت پیامبر (ص) است. انقلاب اسلامی یک حادثه عظیم و ادامه بعثت است. انرژی آزادشده از ملت ایران همه تحولات و مناسبات بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داد. من حداقل از ۱۰۰ کشور جهان بازدید کرده‌ام و در این کشورها با اقشار مختلف مردم گفت‌وگو داشته‌ام. اکنون اثر انقلاب اسلامی و ملت ایران در ادبیات و تحرک ملت‌های جهان قابل مشاهده است. ما هر جا می‌رویم سخن از ایران است و هر خبری از ایران منتشر می‌شود در صدر اخبار قرارگرفته و موردتوجه است………………………

 

تابناک=> احمدی‌نژاد: در سخنان من اغراق و دروغ نیست

هوگو چاوز نیز به امام زمان باور داشت و منتظر ظهور امام عصر بود. در مراسم تدفین او نمایندگان کشورهای مختلفی که حضور داشتند، ‌می‌‌گفتند، آن‌ها با ما هستند. در سفری در شرق آسیا بودم، پس از سخنرانی من یک پیرمرد بودایی که از علمای آن‌ها محسوب می‌شد، گفت: من ٩٠ سال منتظر شنیدن چنین صحبت‌هایی بودم.

کد خبر: ۴۷۴۱۰۴

تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۳۹۳ – ۱۱:۱۷-۰۹ February 2015

روز گذشته رهبر انقلاب در سالگرد نوزدهم بهمن ۱۳۵۷با فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی ارتش دیدار کردند. در این دیدار، سخنان مهم و تأثیرگذاری نیز دباره ‌مذاکرات هسته‌ای بیان فرمودند. از سوی دیگر، رئیس‌ جمهور روحانی هم که در مراسم اهدای جایزه کتاب سال حاضر شده بود، ‌در آنجا سخنرانی مهمی در خصوص مذاکرات و حواشی چند وقت اخیر کردند. روزنامه‌های صبح امروز با توجه به موضع‌گیری رهبر و رئیس‌جمهور هر یک با جهت‌گیری خودشان، صفحه نخست خود را بسته‌اند…………………..

منبع

"Our President, analytical news site"