خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: هر کارشناس آشنا به امور سیاسی ایران و خاورمیانه می‌تواند دریابد که آیت‌الله خامنه‌ای یک روحانی عالیرتبه و سیاستمدار کارکشته است و معمولا بی‌دلیل و از روی احساس سخن نمی‌گوید.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته و این رسانه‌ها در تحلیل‌های مختلفی تاکید کردند «مواضع قاطع آیت‌الله خامنه‌ای تضمین‌کننده امنیت ایران است»
رسانه‌های مکتوب فرانسه از جمله رسانه‌هایی بودند که واکنش‌های متفاوتی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اقشار مختلف مردم داشتند.

روزنامه لوموند با انتخاب تیتر «آیت الله خامنه‌ای به جز مذاکرات هسته‌ای مخالف هرگونه مذاکرات دیگری با آمریکاست» و با طرح سخنان رهبر انقلاب، یادآور شد: به جز مذاکرات هسته‌ای حرف دیگری با آمریکا نخواهیم داشت.

روزنامه فیگارو نیز با طرح سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در سرتیتر خود نوشت: آمریکا شیطان بزرگ است.
فیگارو در ادامه به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: ما مذاکره با آمریکا را در مورد توافق هسته‌ای قبول کردیم اما اجازه بحث در خصوص موارد دیگر را نداده ایم و این اجازه را نخواهیم داد.
با آمریکا حرف دیگری نداریم
روزنامه لوپوان نیز بیانات رهبر معظم انقلاب را در تیتر اصلی خود آورده و به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: پس از مذاکرات هسته ای، با آمریکایی که خصومتش نسبت به ایران پنهان نیست، حرف دیگری نداریم.
این روزنامه در سرتیتر مطلب خود چنین نوشت: تهران قصد مذاکرات بیشتری را با واشنگتن ندارد.
لوپوان همچنین ضمن تأکید بر موضع ایران نسبت به رژیم صهیونیستی، نوشت: ایران موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و بطور فعال از گروه حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی پشتیبانی می‌کند.
لوپوان در ادامه به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای آورده است: به خواست خدا، تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.
آمریکا شیطان بزرگ است
روزنامه لوموند نیز با تأکید بر سخنان امام خمینی و با طرح بیانات آیت‌الله خامنه‌ای چنین نوشت: ایالات متحده شیطان بزرگ است؛ مردم ایران درب را روی این شیطان بسته اند؛ نباید اجازه داد که او از طریق پنجره وارد شود. رادیو فرانسه نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مردم با ایشان، گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید ما فقط در قضیه هسته‌ای با مذاکره با آمریکا به دلایل مشخص موافقت کردیم و الحمدلله مذاکره کنندگان ما هم خوب ظاهر شدند.

اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید
در ادامه این گزارش آمده است که آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مواضع دولت اسرائیل پس از انجام توافق اتمی گفته اند: بعد از مذاکرات هسته ای، در رژیم صهیونیستی گفته‌اند ٢٥ سال از دغدغه ایران آسوده ایم؛ به شما می‌گویم اولاً شما ٢٥ سال آینده را نخواهید دید و انشاءالله تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و ثانیاً در این مدت هم روحیه مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت.
رادیو فرانسه در ادامه به نقل از رهبر انقلاب گزارش داد «رهبر جمهوری اسلامی ادامه داد که آمریکا دشمنی خود را پنهان نمی‌کند؛ یکی لبخند می‌زند، یکی مصوبه علیه ایران تهیه می‌کند.»
نباید اجازه نفوذ به شیطان بزرگ را داد
رادیو فرانسه افزود: رهبر جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه امام بزرگوار فرمودند؛ آمریکا شیطان بزرگ است؛ گفتند که بعضی در کشور اصرار دارند این شیطان بزرگ را به شکل فرشته وانمود کنند. ملت ایران این شیطان را بیرون کرد؛ نباید بگذاریم از در بیرونش کردیم از پنجره برگردد و نفوذ پیدا کند.
رادیو فرانسه فارسی نیز در این باره توضیح داده است که آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در مراسم سالروز رحلت امام خمینی در سخنان مشروحی، از تحریف کنندگان اندیشه‌های ایشان انتقاد کرده بود.
پایگاه خبری صهیونیستی هاآرتص نیز با عنوان اسرائیل تا 25 سال آینده وجود نخواهد داشت به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب درباره‌ مذاکره با آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخت.
شورای نگهبان چشم بینای نظام
دویچه وله نیز در بازتاب بخش دیگری از بیانات معظم له، در این باره گزارش داد: رهبر جمهوری اسلامی با تأکید بر اهمیت نظارت استصوابی شورای نگهبان، این شورا را «چشم بینای مردم و نظام» در انتخابات خواند و از نتایج انتخابات سال 88 دفاع کرد.
این رسانه نیز به این بیانات معظم له مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است و نیز نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده، اشاره کرد. این رسانه در پایان گزارش خود به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی آورده است: «برخی گویندگان و نویسندگان این قدر جوان‌های حزب‌اللهی و انقلابی را نکوبند به اسم افراطی ؛ همین روحیه است که به داد کشور می‌رسد.»
سیاستمداری که از روی احساس سخن نمی‌گوید
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: هر کارشناس آشنا به امور سیاسی ایران و خاورمیانه می‌تواند دریابد که آیت‌الله خامنه‌ای یک روحانی عالیرتبه و سیاستمدار کارکشته است و معمولا بی‌دلیل و از روی احساس سخن نمی‌گوید .
این رسانه مواضع قاطع آیت‌الله خامنه‌ای را تامین‌کننده امنیت ایران دانسته و افزود: سوابق تاریخی ناجوانمردی‌های سیاستمداران ایالات متحده چه در مقابل ایران چه در قبال کشورهای دیگر همیشه دیواری از واهمه در همه مسایل بوجود آورده است.
اسپوتنیک ادامه داد: نقشه جغرافیایی ایران نشان می‌دهد که این کشور از سوی دشمنان مختلفی محاصره شده که همگی درصدد نابودی آن هستند، پس بدیهی است که نظام حاکم بر آن باید تمام تلاش خود را برای تامین امنیت و دفاع از خود فراهم کند.
این رسانه روسی با اشاره به تهدیدهای بین‌المللی علیه ایران نوشته است: نخست وزیر اسرائیل رسما اعلام می‌کند که برای حمله به ایران نقشه دارد و رئیس جمهوری ایالات متحده نیز رسما اعلام می‌کند که هنوز گزینه نظامی علیه ایران حتی در صورت اجرای کامل برجام توسط تهران روی میز است و فقط در تلاش است ایران را تضعیف کند.
اسپوتنیک نوشته است: با اینکه ایران به هیچ وجه هیچ کشوری را تهدید به حمله نکرده اما روزی نیست که این کشورها ایران را تهدید به حمله نظامی نکنند. پس توقع اینکه ایران در مورد این مسایل کوتاه بیاید امری غیرمنطقی است و به همین دلیل است که آیت‌الله خامنه‌ای سخنان اخیر خود را ایراد کردند.
این رسانه روسی در پایان تاکید کرده است: این مسائل نشان می‌دهد تسلیحات دفاعی از نان شب نیز برای ایرانی‌ها واجب‌تر است و به همین دلیل آیت‌الله خامنه‌ای گفتند که ایرانی‌ها باید تلاش کنند آنقدر پیشرفت کنند و قدرتمند شوند که دشمن جرات حمله نداشته باشد.(+)
"Our President, analytical news site"