پس از مایوس شدن سید محمد خاتمی از صدور مجوز مجدد برای فعالیت احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب)، وی تصمیم به راه‌اندازی تشکل‌های جدید سیاسی گرفته است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ روزنامه کیهان نوشت: پس از مایوس شدن محمد خاتمی از صدور مجوز مجدد برای فعالیت احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب)، وی تصمیم به راه‌اندازی تشکل‌های جدید سیاسی گرفته است.

به گزارش مشرق، به دنبال برگزاری جلسات متعددی که به ریاست خاتمی و با حضور سران احزاب و چهره‌های جبهه دوم خرداد برگزار شده، سناریوهایی جهت چگونگی بازگشت به عرصه سیاسی کشور و انتخابات مجلس آینده طراحی شده است.

به دنبال راهبرد انتخاب شده در این جلسات، قرار است دور جدید فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی جبهه دوم خرداد جهت برون‌رفت از انسداد موجود با تشکیل 3 حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی»، «جوانان اصلاح‌طلب ایران اسلامی» و... کلید بخورد.

از سوی دیگر به برخی چهره‌های عضو حزب منحله مشارکت و بنیاد باران، ماموریت داده شده تا نقشه راه فعالیت سیاسی خود را ترسیم و تقدیم جلسه راهبردی اصلاح‌طلبان به مدیریت محمد خاتمی نمایند. همچنین افرادی همچون بهزاد نبوی نیز از سوی خاتمی مسئولیت نظارت و هدایت و کنترل آنها را برعهده خواهند گرفت.