این روزها شعار اعتدال به عنوان ابزار بسیاری از چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای شده که هیچگاه در مدار اعتدال نبوده و نیستند و گویا حامیان فتنه و افراطیون با نقاب اعتدال فتنه‌ای دیگر در سر دارند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از فارس، اعتدال یکی از واژه‌های زیبا و بسیار مهم و البته مورد تاکید دین مبین اسلام است که در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از سوی دکتر حسن روحانی مطرح شد.

پرهیز از افراط و تفریط و حرکت در مسیر اعتدال موضوعی بود که در کشور در سال‌های گذشته به ویژه در دوران اصلاحات کمرنگ شده بود. هر چند در سال‌های انتهایی دولت دهم نیز شاهد آن بودیم.

متاسفانه آنچه این روزها در فضای استان دیده می‌شود بازگشت افراطیون و بهتر است بگویم حامیان فتنه 88 است. همان‌هایی که در سال 88 گفته می‌شد در خیابان‌ها تهران از جنبش سبز حمایت می‌کردند و حتی با محکومیت از دانشگاه اخراج شدند. همان‌هایی که یادشان رفته در مجلس ششم جام زهر بنا داشتند به رهبر معظم انقلاب بنوشانند. همان‌هایی که یادشان رفته در جمعه‌ای تاریخی بعد از امضای نامه آنان و تحسن در مجلس، مردم انقلابی بیرجند چگونه بعد از نماز جمعه پاسخ آنان را دادند.

آری امروز همان‌هایی به عرصه سیاسی و رسانه‌ای استان بازگشته‌اند که روزگاری در نشریات دوم خرداد علیه رهبری و ولایت فقیه می‌نوشتند و عکس چاپ می‌کردند و حتی کاریکاتور علیه بزرگان نظام می‌زدند. امروز آنان آمده‌اند و نیروهای حزب‌اللهی را که از دفاع از انقلاب و نظام سخن می‌گویند متهم به افراطی‌‌گری می‌کنند.

امروز آنهایی که روزگاری در حزب منحله مشارکت بودند و در فتنه 88 در خیابان‌ مدرس و میدان ابوذر بیرجند بنای تجمع داشتند بازگشته‌اند و مردم انقلابی بیرجند را نادان فرض می‌کنند.

امروز همه اینها دم از اعتدال می‌زنند، در حالی که در 9 دی نشریه چاپ می‌کنند و حتی حاضر نیستند یک جمله در مورد 9 دی بنویسند.

البته انتظاری هم از این جماعت نیست که از حماسه 9 دی بگویند. اما نکته قابل تامل این است که در 9 دی ویژه‌نامه می‌دهند و یکی از دانشجویان افراطی جنبش سبز و فتنه 88 قلمی در آن می‌زند و از خاطراتش از دوران اصلاحات می‌گوید و استاندار را توصیه می‌کند.

متاسفانه این فرد در حالی از اعتدال سخن می‌گوید که در هفته‌های اخیر از مقاله موهن روزنامه بهار در بیانیه‌ای حمایت می‌کند و حتی نامه‌ای که جمعی از حامیان فتنه 88 خطاب به اوباما می‌نویسند را امضا می‌کند و از رئیس جمهور آمریکا درخواست کمک می‌کند.

در پایان از دستگاه‌های مسئول درخواست می‌‌شود موضوع فعالیت این قبیل افراد را در استان به شدت پیگیری کنند.