نماینده مردم تهران با بیان اینکه برخی افراد دارای 2 تابعیت در پست‌های مدیریتی دولت منصوب شده‌اند، گفت: کشور خاطره خوبی از افردی که تابعیت دوگانه دارند، ندارد.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با انتقاد از برخی انتصابات در دولت یازدهم گفت: انتصاب افراد دارای دو تابعیت که این مسئله هر چه فرد در جایگاه بالاتر باشد، امری مذموم‌تر است و کشور ما شاهد برخی از این مدیران دو تابعیتی در گذشته بوده که خاطره خوبی از این نوع افراد ندارد که اگر تخلفی رخ دهد فرد می‌تواند به راحتی کشور را به مقصد دیگر ترک کند.

وی با بیان اینکه «انتصاب افراد بازنشسته و دارای سنین بالا، البته تجربه بالا و احترام به افراد باتجربه در جای خود بسیار محترم است باید شأن افراد بازنشسته حفظ شود»، تصریح کرد: باید این نکته را یادآور شد که سن بالای نمایندگان ارشد کشور آنها را از پویایی و تحرک لازم در عرصه اجرایی بازمی‌دارد و با توجه به شرایط کشور اجازه فعالیت بالا به ایشان را نمی‌دهد و ما متاسفانه با یک کابینه پیر مواجهیم.

«امید آن می‌رفت که در سطوح معاونین افراد بانشاط‌تر استفاده می‌شد که متاسفانه این امر نیز محقق نشد و شاهد بودیم که بعضاً سن ایشان بالاتر از سن افراد کابینه بوده است که این افراد نه تنها انگیزه لازم را برای انجام کار ندارند بلکه اگر بخواهند، توان لازم نیز وجود نخواهد داشت».

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: انتصاب افراد دارای سوابق حتی محکومیتی یا لااقل فعال در فتنه‌سازی 88 و یا افراد فعال در استعفای معروف مجلس ششم و نیز مستعفیان آن زمان جای نگرانی بیش از پیش را برای ملت فراهم می‌کند و بسیاری از مردم دلیل اصرار بر انتصاب این گونه افراد را متوجه نمی‌شوند.

بذرپاش خاطر نشان کرد: ‌کسانی که کلیت نظم و سازوکار‌های اجرایی نظام را در فواصل مختلف را مورد هتک حرمت قرار داده‌اند و در مقاطع مختلف سعی در تحرکات خلاف قانون و اخلاف داشتند چه اصراری به استفاده در مناسب مدیریتی می‌باشند، در صورتی که این نظام همان نظام و این ملت همان ملت است، لذا به نظر من این خلاف مشی اعتدال دولت است.

وی افزود: بسیاری از منسوبین در دولت دارای فعالیت در بخش خصوصی می‌باشند و هنوز هم حاضر به رها کردن آن فعالیت‌ها نمی‌باشند آیا مردم نباید نگران اینگونه مسئولان باشند، از این‌رو جای دارد که دولت ترتیبی اتخاذ نماید که خدای نکرده از این منظر خدشه‌دار نشود.

بذرپاش با تاکید بر اینکه «عزل و نصب‌های گسترده که در جای خود کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر است نیز جای بسیار انتقاد دارد»، اظهار داشت: آیا در میان اعضای کابینه سابق و یا معاونین سابق وزرا و مدیران بخش‌های مختلف افرادی ذی‌صلاحی جهت ادامه همکاری وجود نداشت؟ آیا خانه‌نشینی گسترده مدیران سابق را باید به دید خیرخواهانه نگریست؟ یکی از انتقادات دولت یازدهم به دولت سابق خانه‌نشین کردن بسیاری از مدیران بود که این انتقاد نه تنها به دولت یازدهم وارد است، بلکه بیشتر از آن نیز می‌توان به آن خرده گرفت. نگاهی گذرا به تعداد انتصابات خود گویای این امر است.

وی در پایان گفت: البته هر آنچه بدان اشاره شد بخشی از انتقادات بود که خیرخواهانه و از باب اصلاح ذکر شده و امیدوارم که دولت این نظرات را نیز به سوء نکند و حُسن نیت قلمداد نماید که انشاالله هم همین است.