بانک جهانی با بررسی آمار شعب بانک در ۱۷۸کشور جهان اعلام کرد، سرانه شعب بانکی در ایران بیشتر از کشورهای توسعه‌یافته ای مثل انگلیس، نروژ، اتریش و آلمان است. این درحالیست که در کلانشهر تهران به ازای هر ۴۲۰۰ نفر یک مسجد وجود دارد این آمار در برخی مناطق نظیر «تهرانپارس» به ازای هر ۴۹۰۰۰ نفر یک مسجد می‌باشد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ براساس آمارهای منتشر‌شده از‌ سوی این نهاد بین‌المللی، در ایران به‌ازای هر ۱۰۰‌هزار نفر١/٢٩شعبه بانک تجاری تاسیس شده است که این رقم تقریبا دوبرابر آلمان و اتریش است. این جمله به این معنا است که تقریبا به ازای هر ٣۵٠٠ نفر ایرانی یک بانک وجود دارد.در آلمان به‌ازای هر ۱۰۰‌هزار نفر۵/١۵شعبه بانک، در اتریش ۱۵شعبه، در انگلیس٢/٢۴شعبه و در نروژ٧/١٠شعبه تاسیس شده است. ایران از نظر میزان سرانه شعب بانکی در رتبه۴۱ جهان قرار گرفته است.
طبق گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است، در کلانشهر تهران به ازای هر ۴۲۰۰ نفر یک مسجد وجود دارد، این عدد به صورت میانگین است وگرنه برخی محلات مسجد ندارند و در برخی دیگر نظیر «تهرانپارس» به ازای هر ۴۹۰۰۰ نفر فقط یک مسجد یافت می‌شود! بیشترین کمبود مسجد نیز مربوط به منطقه۱ است.
کلانشهر تهران دارای ۱۹۴۱ مسجد است و بر اساس امکان دسترسی به مسجد، نیاز به ساخت و ۱۰۱۶ مسجد دیگر وجود دارد. به طور کلی با توجه به آمار جمعیت سال ۱۳۹۰ و مساجد موجود در شهر تهران به ازای هر ۴۲۸۹ نفر یک مسجد وجود دارد! این موضوع در برخی مناطق تهران نامطلوب‌تر است و مثلاً منطقه چهار، به ازای هر ۶۴۵۳ نفر یک مسجد وجود دارد!