نادر طالب زاده دبیر همایش افق نو قصد داشت دهه فجر امسال چند نفر از مهمانان اروپایی و آمریکایی را برای شرکت در مراسم دهه فجر به ایران دعوت شوند. از حدود یک ماه پیش اقدامات لازم برای تهیه ویزای این مهمانان انجام و قول مساعد داده شد که در زمان مقرر ویزای میهمانان انجام شود اما متأسفانه اعطای ویزا به مهمانان هر روز به فردا موکول شد تا این‌که ما اصلی‌ترین مهمان خود یعنی پروفسور مایکل جونز را از دست دادیم.

باید مشخص شود جنگ نرم و نامه رهبری را قبول داریم یا نه
به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ مشرق در این خصوص گفتگویی را با نادر طالب زاده انجام داده است که متن آن به شرح زیر است.
افق نو در پی کمک به شخصیت های جهای و بین‌المللی در اروپا و آمریکا که علیه اسرائیل و شبکه صهیوینستی مسلط بر غرب مبارزه می کنند است. این ها آدم های وطن پرست و آزادیخواهی هستند که نگران وطن خود می باشند. آن ها تاکید دارند که غرب امروز زیر سلطه محفل های صهیونیستی از بین می‌رود.
افق نو در قالب برنامه های پیش بینی در چارچوب کنفرانس سالیانه و مناسبت های مختلف در طی سال از این شخصیت ها جهت حضور در ایران دعوت بعمل می آورد. با توجه به این برنامه ریزی بنا بود که تعدادی از این افراد در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب شرکت نمایند. هیچ قابل فهم نیست که چرا وزارت امور خارجه در خصوص صدور روادید به آن ها مخالفت می کند.
اقدامات افق نو ربطی به بهبود روابط ایران با غرب ندارد. روابطی که وزارت امور خارجه ادعا می کند در جستجوی احقاق منافع ایران تلاش می کند. این باور کردنی نیست که وزارت امور خارجه به گونه ای عمل کند که گویا در صدد است از مواضع ضد صهیونیستی و ضد اسرائیلی، جمهوری اسلامی ایران به نفع سراب منافع ملی عدول نماید. موضوع این است که اسرائیل در خاورمیانه از جریان مقاومت شکست خورد.
اکنون دامنه شکست اسرائیل به غرب که لانه اصلی صهیونیسم بین الملل است، کشیده شده است. وزارت امورخارجه باید آگاه باشد که اروپا و آمریکا تحت کنترل صهیونیست هاست. تنها در صورتی منافع ایران تامین می شود که نفوذ اسرائیلی ها در غرب کاهش یابد و شکست صهیونیست همانند شکست اسرائیلی ها در خاورمیانه تکرار شود. شبکه گسترده ضد صهیونیستی در اروپا و آمریکا می تواند این شکست را در غرب تضمین نماید.
اگر وزارت امورخارجه تصور می کند که با عقب نشینی از مواضع مترقی، انسانی و جهانی انقلاب اسلامی در طی مذاکراتی با غرب می تواند حقوقی از ملت را احیا کند در این صورت باید ابراز تاسف کرد و باید اظهار داشت که وزارت امور خارجه چیزی از کار حرفه ای خود نمی داند. حتی اگر برادران امور خارجه از روی دست آمریکایی ها کار دیپلماسی را تقلب نمایند متوجه می شوند که ایجاد سمینارهای ضد صهیوینستی و حتی ضد آمریکایی نه تنها مانع به ثمر رسیدن مذاکراتشان نیست بلکه می تواند آن را تقویت می کند.
باید مشخص شود جنگ نرم و نامه رهبری را قبول داریم یا نه
در چارچوب این طراحی برنامه ریزی شده بود تا در مراسم دهه فجر امسال چند نفر از مهمانان اروپایی و آمریکایی نو برای شرکت در مراسم دهه فجر به ایران دعوت شوند. از حدود یک ماه پیش اقدامات لازم برای تهیه ویزای این مهمانان انجام و قول مساعد داده شد که در زمان مقرر ویزای میهمانان انجام شوداما متأسفانه اعطای ویزا به مهمانان هر روز به فردا موکول شد تا این‌که ما اصلی‌ترین مهمان خود یعنی پروفسور مایکل جونز را از دست دادیم.
پروفسور مایکل جونز سردبیر مجله “جنگ فرهنگی” در آمریکا است که برای چند سخنرانی در دانشگاههای هند به آن کشور مسافرت کرده بود و بنا بود پس از اتمام برنامه خود در هند برای شرکت در مراسم دهه فجر به ایران مسافرت نماید. اما متاسفانه با توجه به توقف بیش از حد وی در هند و انتظار بی نتیجه برای دریافت ورود به ایران تصمیم گرفت نهایتا هند را به مقصد آمریکا ترک نماید.
مهمان دیگری که او هم مانند پروفسور مایکل جونز در کنفرانس افق نو حضور داشت دکتر کشیش استفان سایزر است. او به خاطر درج مقاله‌ای که درباره نقش موساد در حملات یازده سپتامبر نوشته تحت فشار شدید کلیسای انگلیس از طریق لابی صهونیست قرار گرفته است. دکتر استفان سایزر از کشیش‌های شاخص در انگلیس است که در آستانه از دست دادن شغل خود است. اکنون شبکه و جریان ضد صهیونیستی امروز اروپا و آمریکا که بخشی از آن ها جزو مهمانان همایش بین المللی افق نو بودند طی مقاله‌هایی که آخرین آن در سایت کهنه سربازان آمریکا منتشر شد حمایت خود را از این کشیش انگلیسی اعلام کرده‌اند.آخرین مطلبی که در این خصوص به چاپ رسیده است مطلب دکتر انتونی هال با عنوان “یک شهید دیگر در راه حقیقت یابی یازده سپتامبر”.
بسیاری از این محققان و منتقدین غرب در تهران با هم آشنا شدند. برای اولین بار در جهان محفلی ایجاد شده است که مبارزین مسالمت جو بتوانند دور هم جمع بشوند و با هم ‌آشنا بشوند. قرار بود مهمانان خارجی ما برای مراسم دهه فجر در چند استان ایران سخنرانی داشته باشند و قطعاً تمام رسانه‌های کشور برای جلسات پرسش و پاسخ با این مهمانان دعوت می‌شدند.
یکی از اقدامات اخیر و مهم پروفسور مایکل جونز نامه بسیار زیبای ایشان در پاسخ به پیام مقام معظم رهبری به جوانان آمریکا و اروپا بود. ما باید توجه داشته باشیم که امروز جوانان در آمریکا و اروپا برای گرفتن جواب سؤال‌های خود به چه کسانی رجوع می‌کنند. جوانان در غرب به امثال استفان سایزر ها و چروفسورمایکل جونز ها رجوع می‌کنند. کنفرانس افق نو بستری بود تا شخصیت های تاثیر گذار صحنه اجتماعی امروز غرب در یک شبکه وسیع از مواضع ایران دفاع نمایند. این کنفرانس سالی یک بار برگزار می شد. وزارت امورخارجه بلافاصله پس از روی کار آن دولت جدید در شهریور ماه سال ۹۱ با جلوگیری از صدور روادید ۴۰ میهمان برجسته بین المللی از اروپا و آمریکا مانع از برگزاری کنفرانس افق نو گردید.
برای برگزاری کنفرانس افق نو در شهریور ماه سال جاری هم بیش از سه ماه طول کشید و نهایتا وزارت امور خارجه تحت فشار و با اکراه ۳۵ میهمان کنفرانس افق نو تنها دو هفته مانده به برگزاری کنفرانس ویزای آن‌ها صادر شد.
پیام مقام معظم رهبری به جوانان آمریکا و اروپا ابتکار بسیار استراتژیکی بود. جوانان ازوپا و آمریکا که اعتمادشان به رسانه های رسمی از بین رفته برای پاسخ به سؤالات بی شمار خود به همین شخصیت ها مراجعه می کنند که متاسفانه امروز برای ورود به ایران به آن‌ها اجازه داده نمی شود.
تعجب می‌کنم در اوج زمانی که ضرورت دارد در صحنه بین‌الملل حضور داشته باشیم به دوستان جمهوری اسلامی اجازه ورد به کشور داده نمی‌شود. یا مسولین وزارت خارجه نمی‌دانند که چه کار می‌کنند یا این‌که برعکس خیلی هم خوب می‌دانند دارند چیکار می‌کنند.
دکتر استفان سایزر به دلیل سفر به ایران، به عنوان یک منتقد که دخالت موساد در حادثه ۱۱ سپتامبر در مرکز توجه قرار داده است، مورد هجمه قرار گرفته است. روزنامه صهیونیستی جروزیلام پست بعد از سفر دکتر سایزر به ایران نوشت “منتقد کهنه کار صهیونیسم خودش را به درد سر انداخت”.
با همه مقاومت هایی که برای سفر دوستان ایران به کشور می‌شود ما نخواهیم گذاشت که تاثیرگذاران امروز غرب که در کنار ایران هستند، تنها بمانند. نامه اخیر رهبری یک پرچم بود ما سال‌هاست که به دنبال ارتباط با بیدار شدگان در غرب هستیم. مهمانان کنفرانس افق نو سالهاست که در حال مبارزه هستند. این‌ها کسانی هستند که می‌گویند آمریکا ربوده شده و صهیونیست ها منافع آمریکا را قربانی اهداف اسرائیلی می کنند و یا اروپا تحت استعمار اسرائیل است. کنفرانس افق نو بستری بود که این‌ افراد شناسایی و به ایران دعوت شوند. اکنون هم برای هم همه کارها و حضور میهمانان در مراسم سالروز انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شد که ناگهان دستی از غیب آمد و همه کار را خراب کرد.
این‌ها همان کسانی هستند که مانع از برگزاری کنفرانس افق نو شدند و امروز به پرفسور مایکل جونز، مارک گلن، جیمز فستر و دیگر افراد برجسته آمریکایی اجازه ورود به ایران نمی‌دهند.
باید یک تصمیمی جدی در این زمینه گرفته شود. باید روشن شود که جنگ نرم و دیپلماسی عمومی در غرب اهمیت دارد یا خیر. آیا نامه رهبری را قبول داریم. اگر قبول داریم نباید برای دعوت از منتقدین غرب به کشور التماس کنیم. نباید هر بار که ما می‌خواهد کنفرانس ضد صهیونیستی در ایران برگزار شود، جلوی آن را بگیرند.

"Our President, analytical news site"

در همین زمینه بخوانید:

ـ چرا وزارت خارجه به وظیفه خود درقبال پیام امام خامنه‌ای به جوانان اروپایی عمل نمی کند؟