به عنوان عضو دولت افتخار می‌کنم که خدمات دولت در طی دولت‌های نهم و دهم به مردم با تمام خدمات ارائه شده در 25 سال قبل از آن قابل مقایسه است.

وزیر علوم گفت: همانطور که بارها گفته‌ام این بار نیز صراحتاً می‌گویم کاندیدای ریاست جمهوری نبوده و نیستم و ضمناً تعدد کاندیداهای اصول‌گرا را هم به مصلحت نمی‌دانم.
کامران دانشجو در دیدار با اعضاء هیئت مرکزی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر باز بودن فضای دانشگاه‌ها بر روی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: همه افراد می‌توانند با رعایت مقررات در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و به صورت علمی دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را مطرح کنند.

وی با اشاره به نقش مؤثر دانشگاه‌ها در خلق حماسه سیاسی گفت: برای خلق حماسه سیاسی در دانشگاه‌ها باید عقلانیت، منطق و دین‌مداری بر فعالیت‌های سیاسی حاکم باشد و همه دانشگاهیان ضمن برگزاری نشست‌ها و گفتگوها برای تبادل نظر و طرح دیدگاه‌های مختلف پیرامون مسایل کشور، برنامه‌ها و سیاست‌های کاندیداها به صورت علمی و منطقی، شور و نشاط و هیجان توأم با عقلانیت و دین‌مداری را در دانشگاه‌ها ترویج کنند.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت حفظ شأن و جایگاه دانشگاه در فعالیت‌های سیاسی گفت: ضمن اینکه قائل به ضرورت فعالیت سیاسی دانشگاهیان هستیم و فعالیت جامعه دانشگاهی در جهت خلق حماسه سیاسی را ضروری می‌دانیم، تأکید می‌کنم دانشگاه ستاد انتخاباتی، تریبون تبلیغاتی یا محل برگزاری میتینگ انتخاباتی نیست چرا که این موضوع شأن دانشگاه را از جایگاه منطقی و علمی که جایگاه اصلی آن است دور می‌کند و آن را در معرض بازی سیاسی قرار می‌دهد.

دانشجو با توجه به مسائل اخیر کشور گفت: علی‌رغم تمامی سیاه‌نمایی‌ها برآیند حرکت ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی به سمت پیشرفت و توسعه و دنیا متأثر از این فضای کشور ایران است و دشمنان از این موضوع وحشت‌زده شده‌اند.

وی گفت: به عنوان عضو دولت افتخار می‌کنم که خدمات دولت در طی دولت‌های نهم و دهم به مردم با تمام خدمات ارائه شده در 25 سال قبل از آن قابل مقایسه است به طوری که در حوزه تولید علم در سال 1384 فقط سه دهم درصد از علم دنیا در ایران تولید می‌شد در حالی که اکنون 1/2 درصد علم دنیا در ایران تولید می‌شود و این رشد 7 برابری تولید علم مبنای بسیاری از پیشرفت‌های دیگر کشور قرار گرفته و اقتداری به مراتب بیش از پیش به نظام جمهوری اسلامی بخشیده است.

وزیر علوم در پاسخ به درخواست افراد حاضر در این نشست مبنی بر کاندیداتوری وی برای ریاست جمهوری دوره یازدهم گفت: در شرایط کنونی با وجود تعداد زیاد کاندیداهای اصول‌گرا، نیامدن هم یک احساس تکلیف است و به نظر می‌رسد ساماندهی تعدد کاندیداهای اصول‌گرا خودش پروژه کلانی است که برای حفظ وحدت این مجموعه باید تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه در یک سایت خبری مطلبی بر اعلام کاندیداتوری‌اش در طی روزهای آینده منتشرشده است، گفت: همانطور که بارها گفته‌ام این بار نیز صراحتاً می‌گویم کاندیدای ریاست جمهوری نبوده و نیستم و ضمناً تعدد کاندیداهای اصول‌گرا را هم به مصلحت نمی‌دانم و منطق حکم می‌کند که افراد جدیدی در بین اصول‌گرایان کاندیدا نشوند.

وی با اشاره به اینکه حب مقام و قدرت آخرین حبی است که از دل مؤمن بیرون می‌رود، گفت: دعا کنید حب مقام از دل همه بیرون رود چرا که اگر چنین شود تخریب و بداخلاقی سیاسی معنی پیدا نمی‌کند.

وی افزود: حب مقام و تشنگی به قدرت باعث می‌شود که افرادی سعی کنند کار دولت را صفر نشان دهند و فقط تخریب کنند در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند دولت بعدی باید نقاط مثبت این دولت را داشته باشد بدون نقاط ضعف و این به معنای وجود نقاط مثبت و کارها و خدمتگزاری‌های مناسب در دولت دهم می‌باشد که برخی نمی‌خواهند یا با توجه به حب مقامی که دارند نمی‌توانند آن را بیان کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: صفر تلقی کردن خدمات دولت به نفع نظام نیست و عده‌ای می‌خواهند با نادیده گرفتن خدمات دولت در مقایسه با صفر برای خود جایگاهی کسب کنند.

وی با بیان اینکه خدمت به خلق خدا بسیار زیباست اما خلوص نیت در این کار، آن را زیباتر می‌کند، عنوان کرد: می‌توان با نیت رسیدن به پست و مقام بالاتر به مردم خدمت کرد و خدمتگزاری نمود که البته از اجر آن کاسته می‌شود ولی بالاخره خدمت است و عده‌ای هم سالهاست که در آرزوی پست ریاست جمهوری کار می‌کنند و ستادهای انتخاباتی خود را از سالیان قبل آماده کرده‌اند و خدمتگزاری هم می‌کنند ولی دلشان می‌خواهد که رئیس جمهور شوند، شاید هم ایرادی نداشته باشد و شاید هم با نیت خدمت بیشتر به مردم این کارها را کرده‌اند ولی زیباترین خدمتگزاری به مردم، خدمت خالص با نیت رضای خداست که انشاءا… همه در آن جهت حرکت می‌کنند.

دانشجو با تأکید بر اینکه خدمتگزاری به مردم با نیت رضای خدا خلوص می‌آورد در حالی که خدمتگزاری با نیت کسب جایگاه بالاتر بیانگر تشنگی به قدرت است خطاب به اعضای این شورا گفت: به دنبال کسی باشید که از جنس مردم و خدمتگزاری خالص به مردم باشد و همچنین ضمن ساده‌زیستی ، اهل فخر فروشی نباشد.

وی همچنین داشتن برنامه و معرفی تیم انقلابی، مؤمن، ولایت‌مدار و با تجربه را از دیگر خصوصیات رئیس جمهور مناسب دانست.