برخی اصلاح طلبان از این که محسن هاشمی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان برای شهرداری تهران معرفی شد به شدت ناراحت هستند و می گویند اگر شخص دیگری جز وی معرفی می شد، می توانست قالیباف را شکست دهد.

بی بی سی فارسی(BBC PERSIAN) برای بررسی عملکرد ناموفق اصلاح طلبان در معرفی آقای محسن هاشمی برای شهرداری تهران، با دو اصلاح طلب به گفت و گو نشست.

 

 

محمدرضا سرداری که از او با عنوان "روزنامه نگار اصلاح طلب" یاد می شد، گرچه نامزدی محسن هاشمی را مناسب دانست؛ اما درباره ناهماهنگی های میان اصلاح طلبان گفت: «پیش از انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تهران، شاهد ناهماهنگی هایی در لیست اصلاح طلبان بودیم. از جمله این که دو نفر از اعضای مورد حمایت اصلاح طلبان در شورای شهر، به تعهدات خودشان عمل نکردند و هم در انتخاب رئیس شورا و هم در انتخاب شهردار تهران به کاندیدای اصلاح طلبان رأی ندادند.»

 

 

 

 

"صدیقه وسمقی" که در شورای اول تهران، سخنگویی آن را برعهده داشت، با این سؤال مجری بی بی سی فارسی مواجه شد: «برخی اصولگرایان مانند آقای توکلی، با اشاره به دوره اول شورای شهر، گفته اند اصلاح طلبان قصد سیاسی کاری دارند.»

 

 

خانم وسمقی که گویا دفاعی از عملکرد شورای اول تهران نداشت، اظهار داشت: «درباره قضاوت آقای توکلی الان بحث نمی کنیم. این را می شود به وقت دیگری موکول کرد؛ البته من این قضاوت را نمی پذیرم. اما الان روی انتخاب اصلاح طلبان انتقاد دارم. فکر می کنم انتخاب محسن هاشمی به عنوان رقیب آقای قالیباف، انتخاب دقیق و هوشمندانه ای نبود.»

 

 

 

 

وی در ادامه انتقادهایش از اصلاح طلبان تصریح کرد: «نکته مهم در پیروزی آقای قالیباف، رقیب وی بود که توانایی هماوردی با وی را نداشت. اگر اصلاح طلبان شخص دیگری را انتخاب می کردند که به جای این که وجهه غالبش سیاسی باشد وجهه اجرایی، اجتماعی و فرهنگی داشت دفاع همه جانبه از رقیب آقای قالیباف را آسان تر می کرد.»

 

 

خانم وسمقی، بدون آن که اشاره ای به تغییر مشهود فضای تهران در سال های فعالیت آقای قالیباف کند، وی را به دلیل سابقه نظامی اش زیر سؤال برد و گفت: «بسیار خوب بود اگر اصلاح طلبان به گونه ای برنامه ریزی می کردند که بتوانند این تغییر را به وجود آورند. این که چهره های نظامی تغییر کنند برای کلیت کشور مناسب است.»

 

 

 

 

درباره گفته های خانم وسمقی باید گفت:

 

 

1. داشتن سابقه نظامی نه تنها مذموم نیست؛ بلکه موجب افتخار است.

 

2. چهره های نظامی در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، به شغل های مختلف مانند نمایندگی سنا، مجلس نمایندگان، ریاست جمهوری، فرمانداری و شهرداری انتخاب می شوند. چرا خانم وسمقی حقایق را به طور کامل نمی گوید؟ آیا از یک فرد نظامی که قابلیت های فراوان دارد نمی توان در جاهای دیگر استفاده کند و وی باید تا آخر عمرش نظامی باقی بماند؟ پس چرا از کشورهای غربی ایراد نمی گیرند؟

 

 

 

 

3. چرا خانم وسمقی هیچ اشاره ای به فعالیت های گسترده عمرانی آقای قالیباف در این 8 سال نکرده است؟ از هر شهروند تهرانی بپرسید اذعان می کند که فضای امروز تهران قابل قیاس با قبل از مدیریت قالیباف نیست. خانم وسمقی هنوز از سیاسی کاری هایش در شورای اول درس نگرفته است؟

 

 

4. در شورای اول تهران که اصلاح طلبان در آن پیروز شده بودند، مردم تهران چیزی ندیدند جز جنگ و نزاع های سیاسی که در نهایت هم کار به انحلال این شورا کشید. این را همه می دانند که شوراها محلی برای کارهای اجرایی نه سیاسی کاری و انتظار این بود که خانم وسمقی اشاره ای هم به عملکرد خود و دوستانش می کرد.